Christos Glavas

Allmennlegespesialist, fastlege og fysikalsk medisiner

• Allmennmedisin
  • Fysikalsk medisin og rehabilitering

Autorisasjon (1999)

Christos Glavas er en av 68 fastleger i Nordre Follo

Siste vurderinger av Christos Glavas

Verdens beste lege

Han vet å ta seg tid til deg, og han ser på deg og ikke skjerme. Han har em god og bred kompetanse, og er ikke redd for å henvise deg videre, hvis det er noe han er usikker på. Han og kona har alltid et smil på lur, og vet hvordan man skal føle seg velkommen!

Ok,

Som fastlege er han ikke god nok. Han bruker for mye av tiden sin på tiing som ikke er hans ekspertiseområde, og sliter ofte med språklig problemer. Dette er en lege som heller burde spesialisere seg videre på fagfeltene sine, og hjelpe der han kan. Kort ventetid, hyggelig personal, hyggelig som lege, men for liten tid pr pasient pga av fastlegeordning. Han er rask til og hennvise videre når han ikke har kunnskap selv, og går gjerne flere runder.

Skuffet

Fikk et godt førsteinntrykk av denne legen, da han nesten lovte han skulle klare å hjelpe meg, og kjørte på med masse prøver. Men når prøvene ikke ga noen klare svar, var det tydelig at han ga opp. Fikk beskjed at klassisk medisin ikke kunne hjelpe. Føler jeg må gjennta meg selv - ting jeg før har fortalt har han ikke notert og jeg må nevne det på nytt, noe som er irriterende og slitsomt. Han har heller ikke interesse av å høre alle symptomer, noe jeg er viktig for å kunne danne et helhetsbilde og kanskje få satt en diagnose. Men han går tydelig fort lei, så du føler deg som en hypokonder. Rask til å gi resepter uten prøver. Mistet all tillit til denne legen. Når det åpner seg en ledig plass til noen andre bytter jeg.

Hyggelig, men har mistet min tillit.

Tar seg tid og lytter men opplever han som til dels fraværende. Han snakker noe utydelig, men er veldig hyggelig. Gjør sjelden undersøkelser, jeg føler hans fokus er mer på dataen enn på meg. Når jeg forteller om symptomer kunne jeg ønske at han spør seg fram, for å få finne en mulig diagnose. Jeg opplever at han lett skriver ut medisiner men savner test før og etter. Særlig ved endring av medisin for kronisk bruk, for ikke å bruke sterkere enn nødvendig. Han henviser lett, selv om det kan ta tid å sende dem. Får han ikke løsninger fra andre eksterne legevurderinger, så stopper utredningen. Tror ikke han har notert seg noe av min historie som han fikk fra min forrige lege. Jeg savner at han kunne hatt en kort oversikt på meg ved konsultasjoner. Slik at han så om det er kronisk sykdom, fast medisinbruk, blodkort, allergi for medisiner eller andre hensyn å ta. Timebestilling får du sjelden på tlf. men flott at de har SMS, ikke så vanskelig å få time. Kjempedyktig legesekretær.

Tar deg på alvor

Fikk positivt inntrykk av Dr Glavas med en gang. Han viser genuin interesse for deg som pasient og dine plager. Er sjelden å møte slik service, følelse av å bli ivaretatt hos fastleger ellers.