Ole Michael Kjos Grytten

Autorisasjon (2001)

Ole Michael Kjos Grytten er en av 12 fastleger i Ås

Siste vurderinger av Ole Michael Kjos Grytten

Meget god og dyktig lege

Både min kone og jeg har hatt Grytten som fastlege i 12 år. Vi har begge flere alvorlige kroniske lidelser. Grytten ser både detaljene og helheten på en meget god måte. Han er grundig. Legesenteret er godt drevet og er det krise skjønner kontorpersonellet dette og sørger for at vi får hjelp.

Veldig dyktig lege

Kan anbefales! Jeg er veldig fornøyd.Han er grundig, faglig dyktig,lyttende og tar seg god tid.

En svært dyktig lege.

Jeg har hatt Ole Grytten som fastlege siden jeg flyttet til Ås i 2002. Jeg opplever han som en svært dyktig allmennlege. Han tar seg tid til å lytte og spør om nødvendig informasjon. Han er grundig og omsorgsfull. Hans rolige væremåte og litt småprating gjør at jeg slapper av litt. Han gir god informasjon om sykdommen, og virkninger og bivirkninger av medisiner. Ved å være lydhør til meg som pasient og gi sin medisinske vurdering opplever jeg å få riktig behandling. Jeg har stor tillit til ham. Da jeg i september ringte legekontoret med min bekymring om at jeg hadde fått kreft fikk jeg time umiddelbart. Grytten mente kulen jeg hadde kjent i magen krevde ytterligere undersøkelser. Han ordnet en time på Ski sykehus til ultralyd og ct samme dag. Bildene ble så sendt videre til A-hus. Grytten fulgte opp med telefoner til A-hus for å få svar på ct og time til operasjon. Det ble konstatert nyrekreft. Dette var en svært tøff tid for meg, og da var det godt å ha en fastlege som tok tak i dette for meg. Han ringte meg også for å høre hvordan jeg hadde det. To uker etter at jeg kom til Grytten med min bekymring var jeg operert. Oppfølgingen i etterkant er også helt fantastisk. En virkelig god støtte å ha i en vanskelig tid.
Mine to barn har også vært hos ham. Han er flink til å prate med barna. Med sin rolige og lune væremåte har legebesøkene med barna gått fint.
Damene på forværelset er veldig hyggelige og omsorgsfulle. Her får du også tatt prøver.
Jeg har alltid fått time når jeg har hatt behov for det. Det er mulig å bestille time på sms.
Jeg anbefaler på det varmeste Ole Grytten som fastlege.

Den beste legen jeg har hatt i Ås

Det tok tid å finne en god fastlege i Ås. Jeg hadde byttet minst to ganger før jeg endte opp hos Grytten. Føler jeg ble hørt og fikk de riktige undersøkelsene og henvisningene hos ham. Han er også flink til å følge opp når man trenger litt ekstra. Ventetiden er stort sett kort. Kan også nevne at Moerveien Legesenter har forværelse hvor man får tatt prøver.

Tillitsfull og dyktig, noe uengasjert

Grytten er grundig når han først ser alvoret i en situasjon, men kan virke noe uengasjert. Dette kan ha med mennesketypen / gemyttet å gjøre, og trenger ikke si noe om hans virke som lege. Jeg kan uansett kun snakke for meg selv, og alt i alt er jeg godt fornøyd, han virker som en dyktig allmennpraktiker, men savner litt "tak" i han, at han spør og graver litt mer før han diagnostiserer, og er litt mer interessert i det totale sykdomsbildet.