Yasir Manzoor

Oslo Mediq AS
Trondheimsveien 184 0570 Oslo
Yasir Manzoor er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Yasir Manzoor

verste legesenteret jeg noen gang har hatt

Legen velger pasientene han er tilgjengelig for under fraværet - innrømmer dem på lørdager. For andre er det ikke tilgjengelig. En avtale er ikke tilgjengelig. Legesenteret svarer ikke på telefonsamtaler - hvis det allerede lykkes, lover de å kontakte legen - uten resultat, og venter på legens telefon til kl. 22.00 - tidligere avtalt med personen i resepsjonen. Etter samtalen ber kvinnen i legesenteret om kontakt på 10 minutter, dessverre etter denne tiden er telefonen slått av. Det er ingen i resepsjonen mens de venter på en undersøkelse klokka 8.30 på venterommet. Etter å ha svart på telefonen hørte jeg at de har hjemmekontor - ingen informasjon om det. Legen svarte på konsultasjoner på kveldstid, selv om det er en viktig melding og samtalen fra legesenteret ikke svarer hele dagen. Etter å ha kontaktet legevakt får informasjon om at jeg må kontakte med fastlege, men fastlege sier at jeg skal kontakte med legevakt.

Engasjert fastlege

Jeg vil beskrive min fastlege som en meget engasjert, omsorgsfull, lyttende og tilgjengelig lege. Opplever han som fornuftig i sine vurderinger, og er nøye. Har alltid et smil på lur, og er meget høflig. Liker også at han tar tid til å forklare og dele sine tanker under konsultasjonene. Oppfølgingen vil jeg også si er en positiv opplevelse. Terningkast: 5

Unngå denne klinikken

* Legesenteret tar ikke ansvar for sine feil
* Det er vanskelig å få tak til legesenteret, etter mange forsøk, lover de å ta kontakt men de gjør det aldri
* Legesenteret velger å belaste 4 ganger mer enn de burde

Jeg hadde ryggbrudd som gjorde at jeg trengte sykemeldinger. Selv om jeg hadde fysiske timer på kontoret hos dem, var jeg veiledet til å skrive helsenorge meldinger for å få sykemelding fornyet hver uke. Da belastet de meg for 280 kr hver uke selv om det var ingen endringer i helsesituasjonen. De velger å svare på meldinger når konsultasjonene regnes som kveldskonsultasjoner.
Helsenorge definerer at enkelte sykemeldinger bør koste kr 69.
(https://www.helsenorge.no/betaling-for-helsetjenester/betaling-hos-lege/)

I tillegg at de belaster pasienter mer enn de burde, registrerte de ikke egenandeler mot frikort for disse "e-konsultasjonene". Etter at jeg har oppdaget feil, sa de at det var feil i systemet og det skjedde for alle pasienter. De informerte ikke andre pasienter og begynte å se på problemet kun etter mange purringer.

To måneder etter er noen egenandeler fortsatt ikke registrerte. De skrev 3 fakturaer i tillegg selv om alle fakturaer ble betalt allerede (første dag). Siste faktura fra dem kom når jeg var ikke pasient hos dem lenger. De ga ingen forklaring hvorfor de skrev disse fakturaene. Jeg måtte plage dem for en måned for å få disse fakturaer slettet.

Alle gjør feil men de ignorerer sine pasienter, ikke informerer dem og belaster dem for mye. Yasir Manzoor nekter å rette feilene som ble gjort av hans vikar og sier at det må vikaren gjøre uten å gi noen kontaktdetaljer for å få tak i vikaren.

Upasselig som fastlege

Jeg har fått tildelt ham som fastlege i mars 2020, etter en dårlig fastlege i mer enn 10 år der og hadde håp om at dette vil endre på tidligere misligholdt pasientforhold. Bare kort tid etter at han begynte ansatte han en vikar lege. Nå snart etter ett år, etter at han begynte som fastlege sitter nr.3 vikarlege på kontoret. Fastlegen selv er aldri tilstede.Vikaren har ikke tilgang til all informasjon om en selv. Hva slags fastlege ordning er dette?

Kjempe fornøyd med ham

Han er absolutt best! Før jeg gikk til ham, jeg var i flere andre steder og de kunne ikke hjelpe meg, eller de ville ikke... Han spurte meg masse spørsmåler, tok lang tid for meg, han var også veldig empatisk, og på grunn av det jeg følte meg veldig komfortabel. Han er også professionell og har stor kunnskap, men det er ikke mest viktig, han hører pasjenter og behandler dem med stor respekt. Anbefalles!!!