Christian Haugland Grøn

Autorisasjon (2006)

Helsetorget DA Telefonnummer55 55 92 7055 55 92 ...
Vestre Torggt. 8 5015 Bergen
Christian Haugland Grøn er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Christian Haugland Grøn

Trygg og kunnskapsrik

Flink til å lytte.
Flink til å henvise videre.
Føler meg trygg og i gode hender.
Flink til å følge opp behandling.

Betryggende, behersket og lyttende

Jeg er veldig glad for at jeg har Grøn som lege. Han har alltid vært veldig serviceinnstilt, tydelig og betryggende i en vanskelig periode for meg med både alvorlig, fysisk skade og psykiske lidelser.

Rolig, fattet og lyttende

Opplever Christian som en fastlege det er lett å samarbeide med. Han har stort sett møtt mine medisinske behov og spørsmål med effektivitet og respekt. Han er ærlig på begrensningene i egen kompetanse, og henviser derfor videre dersom noe er usikkert.

I forhold til andre fastleger jeg har opplevd, er han god til å lytte: Sitter vendt mot meg, med øyekontakt og lytter mens jeg forteller. Skrivingen gjør han på slutten. Dette gjør kommunikasjonen mer effektiv, fordi vi fortere kommer til sakens kjerne, og jeg kan forlate kontoret med en følelse av å bli sett, forstått og at vi har tatt tak i det egentlige problemet gjennom samarbeid.

Alt i alt den beste fastlegen jeg har vært borti.

Grei nok, men ikke nok kunnskap

Før jeg fikk en mystisk kronisk sykdom, opplevde jeg Grøn som god. Tar raske avgjørelser og tar seg tid til å lytte. Etter jeg ble syk, endret behovene mine seg, og dette er grunnen til at jeg byttet lege. Er ikke nok oppfølging, altfor mye fokus på fysiske prøver og jeg savnet fokus på kroniske lidelser som man ikke kan oppdage ved hjelp av blodprøver og andre rent fysiske tester. Har ofte forlatt legekontoret og ikke følt meg forstått. Personlig trenger jeg en fastlege som er ekstra varm, empatisk og imøtekommende, som beroliger og tydelig vil komme til bunns i problemet. Her er Grøn hakket for kort og profesjonell for min del, men for andre er det dette som trengs. Grøn er langt ifra en dårlig lege - men han kan oppleves som for profesjonell og generell i sin kompetanse når det gjelder kroniske lidelser og de psykiske utfordringene som følger med.

Sympatisk

En lege som tar pasienten på alvor og følger opp pasienten på en god måte. Ingen sykdom for liten til en skikkelig sjekk. Men kunne gjerne vært litt mer avslappet når ting er under kontroll.