André Almvik Meyer

Jernbaneveien 5-7 1400 Ski
André Almvik Meyer er en av 31 fastleger i Ski

Siste vurderinger av André Almvik Meyer

LANG VENTETID

Utrolig lang ventetid på opptil flere uker. Og når man endelig har fått time kan du belage deg på å tilbringe minst 30-60 min på venterommet. Måtte rett å slett bare gå derifra engang fordi det tok altfor lang tid. Ga beskjed og han kom tilfeldigvis ut fra kontoret og slang en frekk bemerkning om at jeg nok ikke hadde vært hos fastlege før siden jeg ikke skjønte man måtte vente minst 45 min fra avtalt tid.

Fornøyd pasient

+ Lytter på pasient
+ Henviser til videre ekspertise for sikkerhetsskyld
+ Følger opp

- En del ventetid. Venter ca 30 min hver gang men føler det er verdt det.

Ting tar tid! Men har du tid til og lese overskriften, har du også en av landets beste leger.

Hos Medico og Dr.Meyer må du kanskje vente en halvtimes tid over tiden. Men det er verdt det.
Ventrommet er relativt lite, men dette gir Medico legene tilgang på bredere teknologisk utstyr til raskere diagnostisering. Noe som i bestefall kan avklare enda noen timer til et sykehus.
Derfor kan det til tider bli litt trangt.
Det Dr.Meyer tar igjen på, er de tilfellene som ikke dreier seg om forkjølelse eller influensa uten komplikasjoner.
Som kronisk syk, er det en lege som går 110% inn for pasientene sine.
Så har du kroniske problemer, trenger en lege som ikke sitter klistret til tastaturet, og som har fagkunnskapen til og hjelpe, er dette rette legen for deg.

Litt dårlig til å lytte

Helt sikkert en kompetent lege, men må bli bedre på å "se" pasienten, og lytte. Særlig når det gjelder barn. Var der med mitt 5 år gamle barn som er et veldig sjenert barn. Jeg informerte legen om at barnet mitt hadde smerter i ørene, men i stedet for å høre på meg snakket han direkte til barnet mitt som ikke turte å fortelle legen at det hadde smerter. Han sa derfor "dette barnet sier det ikke har smerter, kom tilbake hvis det oppstår igjen". Jeg prøvde å forklare at barnet har vondt selv om det ikke tør å fortelle deg det, men vi ble sendt rett hjem. 2 dager etterpå sprakk trommehinnen. Jeg opplevde at jeg ikke ble møtt på at jeg vet når mitt barn er dårlig, og det var om å gjøre å få oss ut av kontoret så fort som mulig.

Tok problemet på alvor

Jeg opplevde at han tok problemet mitt på alvor og skrev en god henvisning når jeg var der. Følte meg sett, hørt og forstått i en vanskelig situasjon. Var noe ventetid.

Den beste legen vi har brukt.

Kjenner meg ikke igjen i andres vurderinger om at han ikke lytter og tar problemer på alvor. Både jeg og resten av familien opplever han som en ung, dyktig og grundig lege som lytter til deg, og tar problemer på alvor. Han virker trygg og selvsikker i det han gjør. Han henviser videre til spesialist ved behov, og følger godt opp i etterkant. Ventetiden kan være noe lang innimellom pga forsinkelser, men synes det er verdt det. Greit å kunne få time på dagen ved akutte tilfeller. Sekretærene er flinke, blide og hyggelige.
Alt i alt er hele familien veldig fornøyd, og kan fint anbefale denne legen videre.

OK, men mangelfull hva angår CFS (Fatigue)

Bra lege på mange måter, Førsteinntrykket var svært godt. Dyktig på prøvetaking og medikamentell behandling. Systematisk og effektiv. Tar seg tid til pasientene. - På den annen side, dårlig til å lytte, lite villig til å legge vekt på klientens egne erfaringer, problematiserende i forhold til medisinering han ikke har kjennskap til.

Jeg er 64 år gammel og har et sammensatt behandlingsbilde, men CFS (Chronical Fatigue Syndrome) anser jeg for å være mitt hovedproblem. Det ble jeg brått rammet av etter en nyrebetennelse i 1999, og har kostet meg jobben samt mulighetene for en normal livsførsel.

Denne legen var ikke særlig villig til å lytte til meg, og var ikke villig til å ta med denne diagnosen som en del av diagnosebildet til tross for at jeg har fått tilstanden bekreftet av en spesialist. Denne legen mener at Fatigue bare betyr "trøtt". - Det må vel bety at han ikke kan forholde seg til CFS, og at han mangler kjennskap til lidelsen.

Jeg har derfor sett meg nødt til å bytte lege, og har da valgt meg en lege som scorer høyt på tillit og kommunikasjon. Det jeg ønsker meg av en lege er et konstruktivt samarbeid omkring min helse - og da er tillit og god kommunikasjon helt vesentlig.

Men når det er sagt. Denne legen vil sikkert kunne være en utmerket lege for de fleste. For alle de med lidelser som er mindre kontroversielle enn ME og Fatigue vil han sikkert være en av de bedre leger som finnes. Han var bare ikke den rette legen for meg.

Mye bedre

De siste gangene jeg har vært der virker han mye mer avslappet og satt av mer tid. Har forståelse for situasjonen og er hjelpsom. Vil gjerne utrede videre på aktuelle problem, når han synes det virker viktig.

Flink

Har prøvd 4 andre leger i distriktet og han er klart den flinkeste og mest lyttende. Kjenner meg ikke igjen i det andre sier om at han har dårlig.

Sett av hele dagen

Kom til den avtalte timen og fikk beskjed om at det var litt forsinkelser og det er jo greit. Men mens jeg sitter der å venter så hører jeg at det er to stk til som også skal til legen som hadde timer før meg og de har enda ikke kommet inn! Jeg satt der å ventet i over en time før jeg kom inn. I mellomtiden måtte jeg ut å legge på mere penger på parkeringsautomaten. Han beklaget og jeg fikk den hjelpen jeg trengte. Det må sies at han vet hva han snakker om. Og det er bra. Må også legge til at jeg setter stor pris på sekretærene der, de holder humøret oppe og er flinke blide jenter som jeg har hørt både synge og le mens jeg har sittet på venterommet. Det gjør at man blir i litt bedre humør selv om man sitter å venter og venter. Det har vi for lite av her i Norge.

Velg en annen lege hvis du trenger oppfølging

Det legen er som mange skriver, til å bli frustrert av. Laaaang ventetid, ikke tid til deg når du kommer og ingen stor interesse for "ordinære" sykdommer.Virket ok ved første konsultasjon, men har alt for mange pasienter og vet overhode ikke hvem du er selv om du har vært der til oppfølging flere ganger. Veldig grei og smilende :)

Aldri ledig

Blir så frustrert av denne legen som har så lang ventetid at man er nesten blitt frisk igjen før du får time. Hvis det ikke er øyeblikkelig hjelp du trenger men har vond rygg og trenger henvisning videre så må man vente ofte i 4-5 uker på time. Og når man endelig har fått legetime så er han forsinket med 1 time...nesten hver gang. Det er uhørt! Synes synd på de 2 hyggelige sekretærerene som jobber der for de må få mye kjeft pga ventetid og forsinkelser. Tommel opp for sekretærerene som alltid er hyggelige og tommel ned for legen som aldri har tid.

Lang ventetid og vanskelig å komme til spes

Opplevd uholdbar lang ventetid for å få time, opptil syv uker for ikke-akutte ting. Også opplevd å måtte gå mange runder før henvisning til spesialist. Valgte til slutt å betale for privat konsultasjon hos Volvat - utfordringen min ble da løst umiddelbart. Totalt sett har vi som familie nok brukt 5-6000 kroner på diverse besøk hos Volvat fordi vi ikke kan sitte og vente på en legetime i fjern fremtid.

Utfordringen for mitt vedkommende er at det ikke finnes alternativer i regionen, ingen har plass til flere pasienter og fastlegen jeg hadde tidligere var jeg ennå mindre fornøyd med.

En annen snedig greie er at de ønsker at man bruker en app for å bestille time og kommunisere med legen, denne koster x kroner hver gang man mottat en SMS, for min del blir det telefonkø fremover.

Har blitt slappere etterhvert

Når du spør om han kan ta blodtrykk svarer han (Det gidder jeg ikke).
Synes ikke dette går an da jeg har hatt 3 hjerteinfarkt, satt inn 3 stent, skiftet 3 årer(baypassoperert) og operert for kreft (fjernet venstre bryst) og går på blodtrykk medisiner.

STYR UNNA.....

Om du bare har en tett nese så er nok Dr Meyer en fantastisk lege, fort ut og inn av kontoret hans. Det tar selvfølgelig litt tid før du kan fortelle hva som feiler deg, han må først få tømt seg og få ut hvor mange pasienter han har å slite med og alle disse fæle utredningene. Når han blir ferdig med det så tror jeg han klarer å skrive ut en resept på nesespray men det er nok mer eller mindre det. Han lytter ikke til hva du har å si og virker lite interessert i å hjelpe.

Klager til pasienten

Opplever han som irritert. Klager over at alle vil til spesialist. Den siste gangen vi var der fulgte han oss ut til venterommet og sa høyt at det var godt med enkle, ukompliserte problemstillinger.

Nektet å henvise til spesialist, for dette kan han ordne selv. Bytter fastlege både for meg og ungene.

Alltid dårlig tid

Dr.meyer er alltid stressa og ønsker deg så raskt så mulig ut av kontoret sitt. Undersøker ikke grundig og er igrunn lite interressert i passientene sine.
Kontordamene roter veldig og er lite behjelplige.

Dyktig lege

Dr.Meyer er en serdeles dyktig lege, og er med på og bære kvaliteten på Medico legesenter frem. Trenger man en lege som tar problemer seriøst, og som uproblematisk bruker tid til og lytte, hennvise til spesialister, og ikke gir seg, er dette en av Ski sine beste fastleger.
Ikke 100% feilfri, men det er ikke langt unna.

Hyggelig og interessert

Tok seg god tid, oppriktig interessert. Kartla tidligere sykdomshistorikk. Tydelig i tilbakemeldingene. Menneskelig og forståelsesfull.

Dyktig, grundig og meget hyggelig lege

Jobber effektivt, tar paisenten på alvor. Lytter, er rask til å henvise til spesialist, og konfererer gjerne med andre leger hvis han er usikker. Lett å få kontakt med.