André Almvik Meyer

MediCo Legesenter Mann, 34 år

Autorisert2011
Ledige plasser 33 av 1050
Vil du bytte til denne fastlegen?

MediCo Legesenter

Jernbaneveien 5-7 1400 Ski
André Almvik Meyer er en av 31 fastleger i Ski

Siste vurderinger av André Almvik Meyer

Litt dårlig til å lytte

Helt sikkert en kompetent lege, men må bli bedre på å "se" pasienten, og lytte. Særlig når det gjelder barn. Var der med mitt 5 år gamle barn som er et veldig sjenert barn. Jeg informerte legen om at barnet mitt hadde smerter i ørene, men i stedet for å høre på meg snakket han direkte til barnet mitt som ikke turte å fortelle legen at det hadde smerter. Han sa derfor "dette barnet sier det ikke har smerter, kom tilbake hvis det oppstår igjen". Jeg prøvde å forklare at barnet har vondt selv om det ikke tør å fortelle deg det, men vi ble sendt rett hjem. 2 dager etterpå sprakk trommehinnen. Jeg opplevde at jeg ikke ble møtt på at jeg vet når mitt barn er dårlig, og det var om å gjøre å få oss ut av kontoret så fort som mulig.

Tok problemet på alvor

Jeg opplevde at han tok problemet mitt på alvor og skrev en god henvisning når jeg var der. Følte meg sett, hørt og forstått i en vanskelig situasjon. Var noe ventetid.

Den beste legen vi har brukt.

Kjenner meg ikke igjen i andres vurderinger om at han ikke lytter og tar problemer på alvor. Både jeg og resten av familien opplever han som en ung, dyktig og grundig lege som lytter til deg, og tar problemer på alvor. Han virker trygg og selvsikker i det han gjør. Han henviser videre til spesialist ved behov, og følger godt opp i etterkant. Ventetiden kan være noe lang innimellom pga forsinkelser, men synes det er verdt det. Greit å kunne få time på dagen ved akutte tilfeller. Sekretærene er flinke, blide og hyggelige.
Alt i alt er hele familien veldig fornøyd, og kan fint anbefale denne legen videre.

OK, men mangelfull hva angår CFS (Fatigue)

Bra lege på mange måter, Førsteinntrykket var svært godt. Dyktig på prøvetaking og medikamentell behandling. Systematisk og effektiv. Tar seg tid til pasientene. - På den annen side, dårlig til å lytte, lite villig til å legge vekt på klientens egne erfaringer, problematiserende i forhold til medisinering han ikke har kjennskap til.

Jeg er 64 år gammel og har et sammensatt behandlingsbilde, men CFS (Chronical Fatigue Syndrome) anser jeg for å være mitt hovedproblem. Det ble jeg brått rammet av etter en nyrebetennelse i 1999, og har kostet meg jobben samt mulighetene for en normal livsførsel.

Denne legen var ikke særlig villig til å lytte til meg, og var ikke villig til å ta med denne diagnosen som en del av diagnosebildet til tross for at jeg har fått tilstanden bekreftet av en spesialist. Denne legen mener at Fatigue bare betyr "trøtt". - Det må vel bety at han ikke kan forholde seg til CFS, og at han mangler kjennskap til lidelsen.

Jeg har derfor sett meg nødt til å bytte lege, og har da valgt meg en lege som scorer høyt på tillit og kommunikasjon. Det jeg ønsker meg av en lege er et konstruktivt samarbeid omkring min helse - og da er tillit og god kommunikasjon helt vesentlig.

Men når det er sagt. Denne legen vil sikkert kunne være en utmerket lege for de fleste. For alle de med lidelser som er mindre kontroversielle enn ME og Fatigue vil han sikkert være en av de bedre leger som finnes. Han var bare ikke den rette legen for meg.

Mye bedre

De siste gangene jeg har vært der virker han mye mer avslappet og satt av mer tid. Har forståelse for situasjonen og er hjelpsom. Vil gjerne utrede videre på aktuelle problem, når han synes det virker viktig.