Martin Hellerud

Autorisasjon (2009)

Martin Hellerud er en av 24 fastleger i Bjørnafjorden

Siste vurderinger av Martin Hellerud

trygg og profesjonell, men..

Har hatt Hellerud i et par år, han har alltid vært profesjonell, tatt seg tid (noe som merkes på venterommet...), den tiden det tar med en pasient går ut over andre som meg som har ventet i gjennomsnitt 40 min hver gang jeg skulle ha time. Han er veldig forståelsesfull, trygg, veldig flink til å lese pasienten, men dessverre som en ung dame synes jeg ikke han passet lengre. Noen deler som han ikke kunne gi noe svar på (dette sa han også, men henviste meg til å søke litt på nettet, noe jeg allerede hadde gjort). Litt vanskelig med henvisninger men ingen problemer med fornying av resept. Som en ung jente bytter jeg da til en annen fastlege som passer mer til meg og som muligens forstår problemene, (kanskje vært gjennom noe lignende selv) og som har mer kunnskap om det.

Kunnskapsdyktik og empatisk

Tar pasientene på alvor, bruker humor om det passer seg, har god faglig forståelse og følger godt opp. Han er empatisk og har evnen til å sette seg selv i gitte situasjoner. Anbefaler på det sterkeste. Til tider litt ventetid, men verdt å vente på. Tar seg litt tid til pasientene, og det er jo bare vel og bra når det trengs!

Tilbragt mer tid på venterommet enn inne hos legen

Martin er en kjempe flink lege, forståelsefull og god. Men! Jeg byttet lege grunnet at jeg absolutt ALLTID tilbragte 30-45 min på venterommet før hver eneste time. Dette er ikke greit.

Tålmodig

Har vært mye hos Martin, og har aldri hatt en bedre fastlege! Lytter, finner nye løsninger og er tålmodig!

Lydhør

Jeg har bare hatt Martin som erstatning for min faste lege en sommer. Den gangen hadde jeg virkelig behov for noen som hadde tid og vilje til å lytte, noe denne legen virkelig hadde. Det er noe jeg i senere tid kanskje savner med min egen.

Bytter gjerne til Martin jeg :-)