Martin Hellerud

Autorisasjon (2009)

Martin Hellerud er en av 24 fastleger i Bjørnafjorden

Siste vurderinger av Martin Hellerud

Flink, men for lite tid

Hadde Svein Lunde før han, så kanskje vanskelig å leve opp til den mest populære legen på Os, men Martin er skjønn han. Opplevd at det har blitt lite tid til det man vil snakke om plager en hvis man ikke gir uttrykk for at man trenger litt tid på forhånd, og man får nesten bare time fort hvis det er noe "lite" han kan fikse på 15-20 min, ellers kan man fort vente lenge på time. Noe ventetid på venterommet må påregnes, da jeg aldri har sittet mindre enn 10 minutter på vent. Trekker ned at jeg ikke har fått tatt opp andre plager enn den man har oppgitt på forhånd, da man blir rushet ut døren litt for fort fordi han har flere pasienter på vent. Kjipt å måtte bestille og betale for en ny legetime, når man kunne fikset det der og da, hadde man bare fått et kvarter ekstra.

Tett og kunnskapsrik

Trygg og kunnskapsrik fastlege. Tar seg tid til å forstå situasjonen og høre på deg, alltid veldig forståelsesfull. En helt fantastisk lege!

En lege jeg vil anbefalle

Martin tar seg GOD tid til pasientene sine, og bryr seg om hvordan man har det.

Han gir gode faglige råd, og er nøye med undersøkelser.

Jeg anbefaller Martin på det sterkeste som fastlege. Jeg har hatt mange leger,og der finnes få som han.

En lege du kan stole på!

Martin er en fantastisk flink allmennlege som er forståelsesfull, ydmyk og ekstremt empatisk. Er det noe som går ut over hans kompetanse (på papireret) så henviser han til riktig instans uten at man sitter igjen med følelsen å ikke bli tatt på alvor, og uten å føle at han ser på seg selv som hevet over noen andre. Å pirke på at man av og til må vente litt lenger fordi han er så tilgjengelig, ikke bare for meg, blir uviktig med tanke på hvordan man blir møtt og behandlet når man kommer inn på legekontoret! Jeg venter gjerne 10-20 min, (selv om dette ikke er hver gang) fordi jeg unner de andre 900 pasientene han har samme tilgjengelighet, mottagelse og respekt som jeg får.

Kort oppsummert:
Om man ikke har Martin som fastlege så bør man absolutt prøve å få det!

Trygg,flink,og grundig.

Tar seg tid til pasientene,og får deg til og føle deg trygg....sender deg videre,og følger deg opp.i motsetting til nokre leger,får du aldrig følelsen av at du tar opp for mykje tid,eller er ein»pest og plage»