Håvard Mæland

Tlf: 61 25 48 70 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Håvard Mæland er en av 27 fastleger i Lillehammer

Siste vurderinger av Håvard Mæland

Oppmerksom, tilstede og trygg

Byttet til Håvard da jeg flyttet til Lillehammer. Har vært hos han 3-4ganger i året. Håvard har alltid tatt meg seriøst, vært åpen, lyttende og trygg. Jeg har aldri følt meg overkjørt, kjenner ikke igjen det at han "sitter i pcen" som andre beskriver. Jeg opplever at han er ærlig og når han går på pcen er det for å søke kunnkap og få oversikt, sammen med meg. Skulle gjerne hatt Håvard som lege nå som jeg bor i Oslo.

Verste legen jeg har hatt!!!

Bryr seg ikke om pasienten ser bare inni PC hele tia og tror han skall finne symptomene og diagnosene der. Bytta til ny fastlege anbefales overhode ikke!!!

Mæland

Oppmerksom,lytter 100%, tar seg tid, snakker MED deg, oppriktig, kjører ikke over deg når du stiller spl vedr medisin og effekter

Aldri mer!

Hørte ikke hva jeg sa, satt med PC .
Kun interessert i å sette kortison sprøyter for lidelsen jeg har.
Satt klar med sprøyte siste gangen jeg var der.
Jeg sa jeg ikke var interessert i mer kortison.
Lite inkluderende lege.
Byttet tvert.
Eldre damer med flere sammensatte lidelser er vel ikke spennende nok!

Velg en annen lege

Han kikker inni pc hele tiden. Som om han kan finne hva som feiler pasienten der. Lite inntresert sur grinete og lei blir bytting av fastlege anbefales ikke!!!

Profosjonell og vennlig

Jeg byttet til Håvard etter en lang sykeperiode, jeg hadde vært hos mange forskjellige leger i en tidsperiode på over ett år, men Håvard var den første som faktisk undersøkte meg.
Han er profosjonell og tar meg seriøst.
Jeg føler han lytter på meg og prøver alltid sitt beste til å finne beste løsning for meg.

Nå er jeg gravid og føler meg veldig trygg med han som lege.
Har ingen problemer med å sende mine barn til han i fremtiden.

Veldig usympatisk og frek

Veldig usympatisk og frekk føler jeg ikke blir tatt godt i mot og vill ikke høre på ka jeg har og si og ser bare på journalen og ikke menneske anbefales ikke overhode verste legen jeg har hatt.

Anbefales på det sterkeste

Mæland er den første legen jeg føler meg virkelig ivaretatt av og som tok meg og mine helse problemer seriøst. Han er tillitsfull, omtenksom, kunnskapsrik og sympatisk. Føler meg virkelig heldig som fikk han som fastlege her i Lillehammer og synes det er trist at jeg må flytte her i fra og den servicen jeg opplevde på Bryggeriet Legesenter. Han kan virkelig anbefales på det sterkeste.

Veldig fornøyd

Jeg byttet til Mæland høsten 2014, som nyinnflyttet til Lillehammer. Var veldig spent siden jeg hadde hatt min beste fastlege noensinne i Bergen. Jeg ble ikke skuffet. Jeg har en sammensatt helseproblematikk, og Håvard tar meg seriøst. Jeg føler meg sett, ivaretatt og informert. Han er veldig flink til å forklare hva som kan være årsaker til at ting er som de er, og undersøker heller én gang for mye enn én gang for lite. Han stiller spørsmål og er opptatt av dialog med meg som pasient.

Jeg er også kjemperedd for blodprøver og sprøyter, så det må gis honnør til damene på laboratoriet også. Jeg har gitt beskjed om mine utfordringer, og de tar like godt vare på meg hver gang.

Jeg er kjempefornøyd med å være pasient hos Bryggeriet Legesenter!

Endelig sett og hørt

Har bare hatt Håvard en kort periode, men han har fått til mer på én måned enn min forrige lege gjorde på ti. Ydmyk, lytter, undergraver aldri viktigheten av hvordan du selv føler deg eller hvor alvorlig sykdommen din er, og gir deg aldri følelsen av at du er til bry. Veldig effektiv, og har tillitt til pasientene sine. Følte meg umiddelbart sett og hørt.

Må gi skryt til damene på laben også, særlig hun ene der er utrolig morsom, småprater, gir masse av seg selv, stiller masse spørsmål, og sprer ro og god stemning.

Veldig leit å måtte bytte til studentbyen min for å kunne ha oppfølging, skulle gjerne tatt med Håvard på flyttelasset :P Han har uansett åpnet øynene mine for at man ikke skal gå å vente ti måneder på at legen skal få fingeren i gir, og gitt meg en pekepinn på hva jeg ser etter i en ny fastlege.

Beste legen jeg har hatt

Jeg har hatt mange leger, men ingen har vært i nærheten av så flinke som Håvard. Jeg er så evig takknemlig for at jeg har fått en så flink lege. Han er så god til å lytte, ydmyk, ærlig, seriøs og sitter inne med masse kunnskap, men i motsetning til de fleste andre leger jeg har vært borti sier Håvard ifra når han ikke har tilstrekkelig med viten innenfor et område, og henviser gjerne videre til andre. Ser noen har beskrevet ham som alvorlig og at han aldri smiler, jeg er ganske sikker på han bare fremstår som alvorlig fordi han tar pasienten på alvor og jeg har sett ham smile, selv om han fremstår som seriøs er jeg ikke et sekund i tvil om at Håvard er et veldig varmt menneske med masse omtanke for de rundt seg.

Meget bra og forståelsesfull lege

Jeg byttet lege til Håvard Mæland på grunn av manbe bra tilbakemeldinger her på legeliste.no. Jeg har benyttet meg av ham i snart ett år og inntrykket også jeg sitter igjen med er at Håvard er en god lytter, villig til å utføre tester og prøver, samt gi tilstrekkelig behandling.

Dyktig og grundig.

En veldig dyktig, grundig og alvorlig lege (smiler aldri) som hat tatt meg på alvor uansett hva og som undersøker alle muligheter. Han er også svært forståelsesfull.

Kjempeflink lege

Det mest positive er servicen på legekontoret, fantastisk. Håvard var alltid på tiden (noe jeg ikke var vant med fra før). Det var kjempebra. Han brukte god tid. En lege jeg kan anbefale.

Når jeg ikke trodde jeg kunne få en bedre lege, så fikk jeg Mæland!

Jeg flyttet og var lei meg fordi jeg måtte bytte fastlege. Hadde allerede en veldig dyktig lege, men nå som jeg har vært en del hos Mæland så er jeg målløs over hans kompetanse, service, forståelse, omsorg og engasjemang. Jeg har en veldig komplisert og samensatt helse, og likevel treffer han spikeren på hode hver eneste gang, samtidig som han er realistisk, ærlig og støttende. Helt fantastisk! Jeg er ubeskrivelig heldig som fikk han. Han fortjener en stor takk!

En lege ikke vil miste!

En imøtekommende lege, har tid til å lytte,viser interesse for deg som person. En lege jeg trygdt anbefaler til andre!

Seriøs og imøtekommende

Min opplevelse av Håvard han er seriøs, imøtekommende, og lyttende, noe han viser ved at han søker blikkontakt, gir respons under samtaler, stiller spørsmål og fører samtaler med meg om grunnen til at jeg er der.
Han viser også omsorg og forståelse. Samtidig er han samarbeidsvillig i forhold til evt henvisning til spesialist helsetilbud o.l.

Meget fornøyd

Hyggelig og seriøs lege. Fått god hjelp og rask henvisning til spesialist etc. Hyggelig personale, og moderne og flott legekontor. Glad han er fastlegen min!
Minuset er litt dårlig skilting frem til legekontoret for de som ikke er lommekjent, men dette kommer seg kanskje siden det er relativt nyåpnet.

Ikke så god som forrige lege

Mæland tok over etter dr. Hveding, som var utrolig empatisk. Dessverre når ikke Mæland opp når man sammenligner her. Har kommet med nedverdigende holdninger, uten å ha satt seg inn i journal. Vanskeligere å få time ho enn hos Hveding, hvor man ble tatt seriøst med en alvorlig kronisk lidelse.

en forståelsesfull og hyggelig lege

jeg føler jeg blir sett og hørt av han. jeg får den hjelpen jeg trenger i forhold til henvisninger og attester.