Håvard Mæland

Bryggeriet Legesenter

2004

Ingen på venteliste

Bryggeriet Legesenter Telefonnummer61 25 48 7061 25 48 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Elvegata 19 2609 Lillehammer
Håvard Mæland er en av 28 fastleger i Lillehammer

Siste vurderinger av Håvard Mæland

Akuttime

Var hos Mæland på akuttime pga. mageproblemer. Han var effektiv, tok meg seriøst og spurte spørsmål som kunne utelukke en mer alvorlig sykdom.

Har ikke han som fastlege, men mitt korte inntrykk var at han var en dyktig lege som tar pasienten seriøst.

Seriøs og interessert

Byttet til Mæland da jeg lenge følte at fastlegen jeg hadde ikke tok meg seriøst. Har vært mye hos lege de siste årene, og blodprøvene kunne ikke gi legen noe entydig svar. Jeg er aktiv og prøver å sette meg inn i egen tilstand/prøveresultater for å spille på lag med legen slik at vi kan komme til bunns i problemet. Forhenværende lege var fullstendig arrogant ovenfor mine tanker og forslag. Hos Håvard føler jeg at jeg blir møtt med forståelse og interesse. Han lytter interessert når jeg forklarer problemet, undersøker det som skal undersøkes på kroppen, deretter prøver han å finne mer info ved hjelp av sine verktøy/datasystemer. Jeg opplever ham som en effektiv, seriøs og tillitsvekkende lege. Det er i allefall en ny verden for meg å bli trodd/hørt.
I tillegg slipper man å sitte å vente 1 time for å komme inn, samt at det sjelden er telefonkø.
Det kunne vært lettere om dro lettere på smilebåndet, men jeg ville ikke byttet det ut med seriøsiteten hans.

Profesjonell

Litt alvorlig, men fokusert og lyttende. Grundig og innstilt på å løse utfordringen, ev via annen ekspertise og nødvendige undersøkelser. Etter flere tiår med kroniske smerter fikk han som min nye fastlege initiert helt andre typer undersøkelser som ga nye behandlingsformer og gode resultater. Anbefales!

Oppmerksom, tilstede og trygg

Byttet til Håvard da jeg flyttet til Lillehammer. Har vært hos han 3-4ganger i året. Håvard har alltid tatt meg seriøst, vært åpen, lyttende og trygg. Jeg har aldri følt meg overkjørt, kjenner ikke igjen det at han "sitter i pcen" som andre beskriver. Jeg opplever at han er ærlig og når han går på pcen er det for å søke kunnkap og få oversikt, sammen med meg. Skulle gjerne hatt Håvard som lege nå som jeg bor i Oslo.

Verste legen jeg har hatt!!!

Bryr seg ikke om pasienten ser bare inni PC hele tia og tror han skall finne symptomene og diagnosene der. Bytta til ny fastlege anbefales overhode ikke!!!