Håvard Mæland

Autorisasjon (2004)

Håvard Mæland er en av 34 fastleger i Lillehammer

Siste vurderinger av Håvard Mæland

Seriøs og imøtekommende

Jeg hadde Håvard som fastlege da jeg studerte i Lillehammer. Opplevde han som lyttende, imøtekommende, og at han tok seg tid til å gjøre skikkelige undersøkelser. Han sjekket litteraturen om han var i tvil. Opplevde aldri å måtte krangle med han om jeg ville ta noen undersøkelser, men han var tydelig på egne vurderinger. Ikke vanskelig å få time.
Beste fastlegen jeg har hatt.

Useriøs lege.

Anbefaler overhode ikke Mæland til andre. Makan til frekk og arrogant lege skal man lete lenge etter. Tar ikke pasient på alvor for og sende til ny utredning. Totalt påvirket av en journal og utredning som er gjort for 20 år siden. Glad jeg bytta til en annen seriøs lege.

Kunnskapsrik og effektiv

Kun vært hos 1 gang og fikk et godt inntrykk. Han var flink til å undersøke og kom raskt frem til en konklusjon om det underliggende problemet.

Akuttime

Var hos Mæland på akuttime pga. mageproblemer. Han var effektiv, tok meg seriøst og spurte spørsmål som kunne utelukke en mer alvorlig sykdom.

Har ikke han som fastlege, men mitt korte inntrykk var at han var en dyktig lege som tar pasienten seriøst.

Seriøs og interessert

Byttet til Mæland da jeg lenge følte at fastlegen jeg hadde ikke tok meg seriøst. Har vært mye hos lege de siste årene, og blodprøvene kunne ikke gi legen noe entydig svar. Jeg er aktiv og prøver å sette meg inn i egen tilstand/prøveresultater for å spille på lag med legen slik at vi kan komme til bunns i problemet. Forhenværende lege var fullstendig arrogant ovenfor mine tanker og forslag. Hos Håvard føler jeg at jeg blir møtt med forståelse og interesse. Han lytter interessert når jeg forklarer problemet, undersøker det som skal undersøkes på kroppen, deretter prøver han å finne mer info ved hjelp av sine verktøy/datasystemer. Jeg opplever ham som en effektiv, seriøs og tillitsvekkende lege. Det er i allefall en ny verden for meg å bli trodd/hørt.
I tillegg slipper man å sitte å vente 1 time for å komme inn, samt at det sjelden er telefonkø.
Det kunne vært lettere om dro lettere på smilebåndet, men jeg ville ikke byttet det ut med seriøsiteten hans.