Øyvind Johansen Skyberg

Autorisasjon (2012)

Øyvind Johansen Skyberg er en av 80 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Øyvind Johansen Skyberg

Kjempeflink lege

Av alle de legan æ har hatt tidligere, e Øyvind den legen som har hjulpet mæ mest. Han tar sæ tid til å lytte, vet hva som skal gjøres. Ingen behov for å starte diskusjon for å få hjelp til det man ønske. Har et inntrykk av at han ikke gir opp etter første forsøk. Faglig dyktig, føle at æ har blitt fulgt opp veldig godt. Bare positivt å si om han.

Fastlege som faktisk lytter

Er vældi fornøyd be Øyvind som fastlege. Er flink å lytte, tar probleme mine seriøst, gå langt for å forbedre meg når jeg kommer til han. Vil anbefale han sterkt.

Dyktig og imøtekommende

Veldig flink og dyktig!
Ivaretar deg alltid da du kommer og føler meg alltid trygg der, fulger opp det han skal. Kunne ikke blitt mere fornøyd.
Han er i tillegg veldig flink med små barn. Stå på videre, du kan virkelig jobben din.

Uerfaren

Merker fort at han har kort erfaring som fastlege. Tar problemet mitt useriøst.

Da han skal sette lokalbedøvelse for et mindre inngrep virker han uerfaren. Bedøvelsen virker ikke, og han begynner da å forklare hvordan pasienter noen ganger innbiller seg smerter, i stedet for å sette bedøvelsen ordentlig (slik min forrige, pensjonerte, lege gjorde). Jeg lå på benken og ønsket at han skulle hente hjelp, men heldigvis funket bedøvelsen andre gang. Under hele prosessen mumlet han at "det var rart" at den ikke funket, som om det var meg det var noe galt med.

Blir ikke bedre av at han er nedlatende, som at han blir overrasket over at jeg har hørt om Placebo ("åja, lærer dere sånt på lærerskolen?"). Han fremstår som arrogant.

Det verste er at han virker mer redd for å tilstå at han har gjort feil, enn å påføre pasienten ubehag. Jeg følte meg meget utrygg, som en prøvekanin.