Ehsna Bano Ali

Tlf: 21 05 08 05 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Ehsna Bano Ali er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Ehsna Bano Ali

Anbefaler ikke.

Føler at jeg ikke blir tatt på alvor, og kontoret fremstår som useriøst. Leste innlegg her , som gjorde at jeg valgte dette kontoret , angrer nå og må bytte legekontor og det synes jeg er trist.

Totalt uinteressert lege

Har besøkt denne legen en del ganger det siste året, da jeg har slitt med flere ting. Sitter igjen med at det ikke er mye hjelp å få hos denne legen. Det er ingen interesse for å sjekke ut ting, og heller ingen interesse for å etablere en plan for videre fremdrift når én prøve kommer tilbake uten svar. Det er åpenbart noe som ikke er som det stemmer, men det er ingen oppfølging fra legen med videre behandling/prøver man kan gjennomføre for å forsøkte å fikse det som er galt. I tillegg sliter hun med å skrive norsk. Hun er god nok muntlig og det er lite å sette fingeren på der, men hun klarer ikke skrive riktig i henvisniger osv. og det er feil som kan føre til en misforståelse videre i behandlingen senere. Det er ikke bra. Hun er heller "aldri" tilgjengelig og man må vente en liten evighet på time. Er sjelden på jobb.

Veldig hyggelig dame, men følger dårlig opp

Liker henne godt som person. Er trivelig og imøtekommende. Men følger ikke opp prøvesvar og virker mentalt fraværende. Jeg har aldri vært inne i mer enn 5 minutt uansett årsak til legebesøk. Man føler kanskje hun tar litt lett på ting og tar gjerne ikke alle prøver som man forventer dersom en plage kan være forårsaket av flere forskjellige ting. Eks opplevde jeg å komme tilbake flere ganger med urinveisinfeksjon da urinprøven ikke var sendt til dyrking slik at de kunne se om jeg fikk riktig medisin - noe jeg jo da ikke fikk. Irriterende.

Hun er i perioder mye borte, men er flink til å sette inn vikar. Positivt at de har hastetimer slik at man som regel får time kjapt ved prekært behov.

De på forkontoret har klart å rote bort blodprøvesvar og har gjort feil ved innsending av prøver. Noen av dem virker surrete og lite profesjonelle. Jeg opplevde i min graviditet å få noe lempfeldig oppfølgning av vikarlegene - takk og lov at jeg gikk til en flink jordmor da jeg faktisk hadde et vanskelig svangerskap.

Alt i alt bytter jeg nå fastlege fordi mitt barn automatisk får samme lege. Og jeg stoler ikke på at barnet mitt får god legebehandling og god oppfølgning ved Vestre Ensjø Legesenter og Dr Ehsna Bano Ali. Det er igrunnen dumt fordi jeg har inntrykk av at hun egentlig er en dyktig og hyggelig lege.

Faglig dyktig, empatisk og lyttende lege.

Eshna Ali fremstår som tillitsvekkende, lyttende og kunnskapsrik. Jeg føler meg alltid like godt ivaretatt når jeg er hos henne. Hun er flink til noe ikke alle leger er like flinke til; hun lytter til deg! Under konsultasjonen er hun særlig god på å få fram alle opplysninger som er tilknyttet til ditt problem og møter alltid med respekt og empati. Jeg følte at hun er en faglig dyktig lege som går grundig i hvert eneste problemstilling og ikke er tilbakeholden når det gjelder å sende deg videre til spesialisthelsetjenesten om det skulle være behov. Anbefaler henne på det sterkeset :)

Greit å få time raskt, men fremstår som uprofesjonell

Opplever Ehsna som en lege som ønsker å gjøre en god jobb for pasienten. Dessverre fremstår hun for meg som uprofesjonell ved at hun f.eks lar sine personlige meninger skinne igjennom på en upassende måte. Lett å få time, men har sett mer til vikarierende leger enn henne i de siste månedene. Opplever at denne legen i det minste prøver å være hyggelig, men som sagt over virker hun uprofesjonell og lite tillitsvekkende.

Grundig !

Ung hyggelig lege som er veldig grundig og direkte.Hun er sikker på det hun foretar seg, og virker, tross sin unge alder, enormt profesjonell og kunnskapsrik.
Er kjempe fornøyd med henne og anbefaler hvis du lete etter en flink og dyktig lege.

Hyggelig og empatisk lege .

En hyggelig, rolig og empatisk lege. Tar seg god tid til pasientene og lytter til meg uten nesa i tastaturet. Prøver alltid å finne den beste løsningen på problemet uten å hoppe rett til sykemelding eller medisiner. Tommel opp for Ehsna Ali !

Viser lite interesse og lite profesjonalitet

Har kun vært hos henne 1 gang, men det holder til at jeg bytter fastlege! Har få på lista, men måtte vente lenge før jeg kom inn til timen min. Var inne i veldig kort tid, følte hun ikke hørte på det jeg hadde å si. Følte meg latterliggjort når jeg kom med flere spørsmål. Virket veldig lite interessert i det jeg hadde å si, og begynte å snakke om noe helt annet. Blodprøver kunne vi heller ikke ta fordi det var for sent på dagen i følge henne. Anbefaler at hun begynner å bruker mer tid på pasientene slik at de føler seg hørt, og at hun kan gi konstruktive råd.

Kan bli grundigere

Har vært hos henne to ganger. Føler dessverre ikke at hun undersøker grundig nok. Selv om hun ikke har mange på lista, tok min siste undersøkelse bare ti minutter og så var hun ferdig. Hun burde ta seg mer tid, lytte nøye og følge opp bedre.