Elisabet Kopperud Kvinge

Autorisasjon (2013)

Elisabet Kopperud Kvinge er en av 42 fastleger i Øygarden

Siste vurderinger av Elisabet Kopperud Kvinge

Tar meg ikke på alvor

Jeg har har henne som fastlege et par år etter anbefaling fra en lege på helsestasjon for ungdom.
Ble litt skuffet da jeg opplevde at hun ikke tok problemene mine på alvor, og hvis hun først gjorde noe, så var det kun den letteste utveien som ble valgt. Jeg, som er litt hypokondrier og har tilgang på google, har oftere funnet ut hva det feiler meg selv enn jeg har fått diagnose fra legen.

Verdens beste lege som finnes

En lege som virkelig bryr seg
Hun reddet livet mitt flere ganger
Ringer til og med på lørdag om noe er galt med prøvene
Hun lytter og tar prøver og følger deg opp oftere enn andre ville gjort
En engel til lege
En lege jeg virkelig anbefaler andre
Var skikkelig syk en gang hun ringte meg etter jobb for og spørre om jeg var blitt bedre
Det er lege med hjerte for sine pasienter
Verdens beste lege med omsorg og ekte kjærlighet til sine pasienter

Svært fornøyd med denne legen

Har hatt henne som fastlege et halvt års tid, er veldig fornøyd med valget. Tar seg tid til å lytte, tar deg på alvor, vennlig, tenker raskt og grundig, er ujålete. Fin personlighet, inngir tillit. Om det er noe så kan bli bedre så er det responstiden på telefonen hos sekretærene, kanskje man kunne visst hvor man står i køen om man prøver å nå igjennom på telefon. Men i og med at resepter og timebestilling kan ordnes på web så hjelper det jo mye. Ellers - hyggelige og profesjonelle folk.

En lege som bryr seg

Vår fastlege pensjonerte seg, så da valgte vi Elisabeth, egentlig ut fra nærhet, og alder. Det viste seg å være et svært godt valg.
Som ny pasient for henne ble jeg grundig sjekket, bl.a. røntgen av lunger. Det ble oppdaget en svulst, som viste seg å være kreft.
Fordi den ble oppdaget tidlig har dette gått bra, ble operert for ett år siden, og er frisk i dag.
Hele dette året har jeg blitt tett fulgt opp av Elisabeth, hun ringer meg så snart hun har prøveresultater, hun støtter og oppmuntrer og har tid til å lytte, hun bryr seg om hvordan jeg har det.
Min mann opplever henne som positiv og sympatisk, og grundig, hun sender oss videre når noe bør sees nærmere på, og følger oss opp.
Elisabeth har et behagelig og tillitvekkende vesen, vi regner oss som heldige som fant henne

Meget fornøyd

Til informasjon har jeg kun vært hos Elisabeth én gang, da jeg veldig sjeldent går til legen.

Bra:
Elisabeth var imøtekommende, forståelsesfull og respekterende. Hun tok meg på alvor og gav uttrykk for å være oppriktig interessert i meg og min situasjon. Hun utførte også sin oppgave i saken på en utmerket måte.

Forbedringspotensiale:
Det er ingen stor sak, men hun glemte å få svar på et spørsmål som var kritisk for saken i løpet av legetimen. Hun ringte meg i løpet av kort tid og ordnet opp i dette på en profesjonell måte. Forbedringspotensialet må da være å unngå slike situasjoner i fremtiden.

Konklusjon:
Jeg er alt i alt meget fornøyd med Elisabeth som fastlege.