Jon Steinar Birkeland

Bleikemyr Legesenter

2013

1 person

Bleikemyr Legesenter Telefonnummer52 74 42 2052 74 42 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Bleikemyr Legesenter Myrullvegen 3 5518 Haugesund
Jon Steinar Birkeland er en av 32 fastleger i Haugesund

Siste vurderinger av Jon Steinar Birkeland

Super lege

Jon Steinar er familien vår sin lege. Vi er en større familie med flere barn samt to voksne. Så vi har vært hos han endel ganger gjennom de siste årene. Vi er super fornøyde med ham. Han har fulgt oss opp langt bedre enn noen andre leger jeg har vært hos, du føler at han er en lege som bryr seg om deg og tar deg seriøst.

Etter å ha vært hos private legesentre i Stavanger i flere år, var jeg litt skeptisk til å begynne på et kommunalt legesenter. Bekymringene mine ble gjort til skamme ! Korte ventetider for å komme inn til legen, kort telefontid før jeg får snakke med en legesekretær og hyggelige folk både på laben samt sekretærene.

Proff og ryddig

Hele vår familie har hatt (og har) Jon Steinar som fastlege. For oss har han vært super og er en lege vi er trygge på. Fungerer veldig bra for oss.

Flink og bryr seg om pasientene

Flink og svært proff lege. Følger opp pasientene på en hyggelig og tillitsvekkende måte. Har vært hos Jon Steinar flere ganger både for meg selv og barna de siste årene, og er alltid fornøyd. Han bryr seg om pasienten sine, og han stiller oppfølginsspørsmål om tidligere plager og hvordan det har gått.

Kan dessverre ikke anbefale Jon Steinar B.

Her skulle det gå fort, fort. Det lyste kr-tegn i øynene til sørlendingen. Likevel hadde han tid til å spørre og grave om nærgående ting som var/er irrelevante, samt å 'imponere' meg med hvor flink han er til å finne medisinsk info på Internett. Hadde jeg bedt ham gå online med PC'en som er full av pasientopplysninger? NEI! (Ref. gårsdagens nyhet om låvedøren i Intel-prosessorene!)

Mangler det meste, også kunnskap

Hva som er bra:
Det er lett å komme til / få timeavtale
- - - - - - - -
Hva som kan bli bedre:
Må lære seg å lytte til pasienten.
Må lære seg å ta utfordringer på alvor.
- - - - - - - -
Konstruktiv kritikk:
Når noen kommer med et problem så er det ikke av pur glede for å få lov til å betale en egenandel.
Når det knaker og knekker og verker i leddene til en 56 -åring så er det faktisk mulig å ikke akseptere at en snart skal dø allikevel men at det ER noe galt med kroppen, og at en faktisk KAN gjøre noe med det.
Respektere en annen leges (legevakten) avgjørelse og ikke overprøve denne.
Lære seg at om noen blir svimle i 2 sekunder så er det ikke hjertestans. Ved hjertestans så bare faller en rett om...