Andreas Bliksås

• Nevrokirurgi

2003

Siste vurderinger av Andreas Bliksås

Hyggelig og imøtekommende

Føler jeg blir tatt på alvor. Han er lyttende og kompetent i tilbakemeldingene. Følge opp som forventet og er til å stole på.

Solid lege

Imøtekommende,engasjert. Gjør innsats på fritiden for å gi meg den raskeste og beste løsningen på mine problemer!

Fantastisk, ubeskrivelig lege!!

Jeg har aldri opplevd bedre menneske som lege, og jeg er så glad for at min sønn og jeg fikk kapret akkurat han! Han ser hele deg, og hjelper så langt han kan - og han henviser til noen med spesialitet om han ikke føler seg helt kompetent! Ingen arrogant og hoven lege, men snill og god og et helt fantastisk menneske!

dyktig og imøtekommende

dyktig og imøtekommende, flink i relasjon med barn, fikk barnet til å føle seg sett og hørt, og dermed trygg.

Inkluderende og ordentlig

Fikk et flott førsteinntrykk, som bare har blitt bekreftet ved senere besøk. Han er hyggelig, inkluderende, tar pasienten på alvor, og forklarer forståelig.

Anbefales

Den beste legen jeg har hatt

Første gangen i mitt liv jeg ikke har måttet sitte langt over tiden og vente på legen, utrolig imøtekommende, flink til å berolige, samtidig ta problemene seriøst og er svært løsningsorientert og positiv.
Bruker ikke et vanskelig faglig språk, men gjør det forståelig. Har god tid og virker interessert.
Svært fornøyd!

Alle tiders!

Veldig fornøyd med legen! Veldig nøye og omstendelig i alt han har foretatt seg ifht meg og mine problemstillinger. Hører etter og viser interesse.

Hastverk

Har ikke tid til å høre på pasienten. Får beskjed om å bestille ny time for å få fremlagt sine problemer. Nå er det slik at vi som pasienter også har en jobb å passe og da blir det utidig å måtte reise frem og tilbake mange ganger bare for at legene skal få kvernet flest mulig pasienter gjennom systemet slik at de får økt sin inntekt. De har tross alt en fast godtgjørelse for hver pasient i tillegg til det de får ved hver konsultasjon. Jeg opplever at det er økt inntjening som er hovedfokuset og ikke pasientens ve og vel. Det må sies at dette problemet ikke er unikt for denne legen da jeg har hørt tilsvarende opplevelser fra venner og bekjente.

Problemorientert

Ringer ikke opp igjen på avtalt dag. Travel i telefon og ikke interessert i å høre på pasientens problem, mer opptatt av å bli raskest mulig ferdig med telefonsamtale. I min situasjon ser legen problemer og ikke løsninger. I tradisjonell forstand skal man føle at legen tar vare på en som pasient, det er dessverre ikke min oppfatning i dette tilfelle. Hvis en ser bort i fra den tradisjonelle biten, så forventer man iallefall at legen er profesjonell opp mot pasient. Lege får x antall kr per person som har han som fastlege, og derfor bør han også behandle pasienter med respekt.

Utrolig imøtekommen og hyggelig.

I min tistand veldig opptat av problemet og nøyaktig i behandling.