Aina Nerdahl

Tlf: 73 82 97 97 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Aina Nerdahl er en av 172 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Aina Nerdahl

Arrogent og frekk

Jeg flyttet til Trondheim og tok legen som var ledig. Aldri igjen.

Arrogent, "bedre viter", lite imøtekommede og tar ikke smertene jeg har på alvor. Styr unna denne legen om du kan.

Den beste legen jeg har hatt.

Har aldri blitt tatt slik på alvor før av en fastlege. Helt super! Skikkelig dyktig! Betryggende å gå til henne.
I tillegger er hun hyggelig og lett å snakke med :)

Svært arrogant

Jeg trodde ikke slik arroganse fantes i nyere tid innen legestanden. Jeg fikk tildelt henne da den forrige hadde gått kraftig ut på dato. Ved første besøk, ingen håndhilsing. Ellers sur og vrien, jeg ble nektet videre henvisning for en lidelse jeg mistenkte at jeg hadde. Jeg tok kontakt ytterligere for dette og hun ga til slutt etter. Jeg følte meg som et barn med ovenfra og ned holdning. Det viste seg altså at jeg hadde denne lidelsen. Men ingen ydmykhet å spore.
Jeg har stor forståelse for at det er ledige plasser hos denne legen da det tidligere har vært av sjeldenhetene ved dette senteret.

God opplevelse

Først vil jeg kommentere kommentaren angående å få time rette etter Østensen gikk va med pensjon: Jeg ringte også får å bestille time hos Aina og fikk besskje om ca 2-3 uker ventetid men dette var pga brevet som ble sendt ut til alle pasientene til Østensen om at han var erstattet med en ny lege. Jeg fikk beskjed av sekretæren om at det var så mange som ønsket å møte og bli kjent med den nye legen sin (uten å være syke eller trenge medisink hjelp).

Det er forøvrig ganske lang ventetid til leger i Trondheim generelt. TIPS: Det er mulig å logge inn på legesenterets side og bestille time der,da slipper du å sitte i telefonkø og du kan selv se hvilken dager og klokkeslett som er ledig.

Så til min vurdering av Dr Aina Nerdahl.
FORNØYD.
Første møte kan hun har vært litt fraværende,men etterhar du alltid vært vennlig og imøtekommende. Jeg har pga tungt svangerskap og senere pga jernmangel vært hos henne mange ganger siste 2 år og jeg har bare gode opplevlser hos henne.
Mulig hun trenger litt tid til å bli litt varm i trøya med pasienter men gi henne en sjanse. Opplever henne som en dyktiglege ,dersom hun er usikker på noe henviser hun deg videre.

Er også meget fornøyd med sekretærene og damene på labben :)

Forferdelig

Arrogant, definitivt ikke imøtekommende, yter på langt nær noe ekstra for pasienten sin. Opplever Aina som den legen som valgte fastlege kun pga arbeidstidene, og ikke noe hun brenner for. Har nettopp fått henne som fastlege, men bytter tvert!

Legesekretæren der er et grusomt menneske også. Har null forståelse for at hun jobber med mennesker. TRAGISK.

Sur og uinteressert

Hadde i mange år Østensen som fastlege og han var fantastisk. Den nye fastlegen som har overtatt er en stor skuffelse. Virker sur og uinterissert. Er mer oppptatt av klokken enn hva pasienten har å fortelle. Må vente i mange dager for å få time. Og når jeg har fått timeavtale, må jeg ofte vente lenge før jeg få komme inn, selv om det ikke synes å være andre inne. Hun er også dårlig oppdatert på min sykejournal. Jeg vurdere å skifte fastlege snart.

Lege - jeg er misfornøyd

Jeg oppsøkte lege da min fastlege var på ferie. Legen som møtte virket sur på meg og lite imøtekommende. Måten det var snakket til meg var ikke bra.

En som er lege bør lytte mer og ikke virke sur.

Ikke fornøyd.

Må ikke komme med noe som du vet om dine smerter. Hun vet best.

Dette er dårlig erstatning for Østensen ja.
Trives ikke sammen med denne legen.
Vurderer og bytte lege snart.

Midt på treet

Etter at min forrige fastlege gikk av med pensjon overtok en ny lege. Jeg er sjelden syk og har hatt to kortvarige sykemeldinger i min 22 års yrkeskarriere. Min forrige fastlege gjorde en utmerket jobb med å løse min plage for ca 10 år siden, samt ny oppfølging vinter 2015 hvor jeg fikk videre henvisning samme dag.

Etter at min nye fastlege overtok har jeg fått middels oppfatning av mine to besøk de siste 12 mndr. Det som skuffet meg var "vent å se holdning" noe som ikke er tillitsvekkende. Hun burde ha tatt seg mer tid til å stille flere spørsmål og evt. undersøkelse.

Med dette har jeg blitt anbefalt ny fastlege.

Blir forstått og tatt på alvor

Jeg fikk tildelt Aina etter at min forrige fastlege gikk av med pensjon, og er ganske så fornøyd med henne. Jeg har fått god hjelp, og selv om hun ikke så det nødvenig pga min situasjon ble jeg likevell henvist videre når jeg ønsket det. Har også fått god hjelp og gode råd når jeg har ringt resepsjonen med spørsmål,både som de svarer på og som de må ta videre opp med Aina. Eneste er at det er litt ventetid for å få time, fort 14dager, men har oppfattet det slik at det er sånn til alle fastleger.

Kort sagt: fornøyd

Hyggelig å bli tatt på alvor

Jeg leser av en tidligere kommentar at de opplever at Aina ikke ser på henne når man forklarer problemene. Jeg har helt motsatt opplevelse av henne. Jeg opplever Aina som åpen og lyttende og jeg føler faktisk at hun hører på meg. Jeg opplever at jeg blir tatt på alvor og at jeg har en lege som lytter til hva jeg har å si. Jeg har ventet lenge på at Aina skulle få noen ledige plasser og endelig har jeg fått denne flotte damen som min fastlege. Jeg føler meg heldig. Det r tydelig at Aina er populær ettersom hun har lang venteliste. Angående lang vente tid er dette utbredt i hele byen, men jeg opplever at hun er effektiv samtidig som hun viser omsorg - noe enhver lege sikkert sliten med å finne balansen mellom.

Empatiløs og uproffesjonell

Fikk tildelt ovennevnte lege etter at tidl fastlege gikk av med pensjon. Blir møtt av en lege med fravær av empati samt lite profesjonell.

Følte at jeg ble behandlet respektløst, nedlatende og ble ikke tatt på alvor.

Skiftet lege umiddelbart.

Anbefales ikke!!

Har hatt Aina en stund nå, men er absolutt ikke fornøyd. Hverken men hjelpen hennes eller ventetiden. Hun ser ikke på deg når du snakker om problemene, svarer ikke å sier bare at ting går over av seg selv. Ingen hjelp i det heletatt. Velg en annen lege folkens!!

Håpløs ventetid

Etter at min forrige fastlege gikk av med pensjon i høst, fikk jeg tildelt Aina Nerdahl. Jeg ringte i dag for å bestille time, men første ledige time var om tre uker. Det går ikke an!
Jeg har aldri truffet henne så jeg kan ikke vurdere henne som lege.
Nå skifter jeg fastlege og takker til Valentinlyst etter 30 - 40 års kundeforhold der.