Christine Rønneberg Mehren

Plogveien 6 0679 Oslo
Christine Rønneberg Mehren er en av 531 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Christine Rønneberg Mehren

Stressa og ufokusert

Har hatt Christine som lege i ca et år , og må si at jeg absolutt ikke anbefaler henne. For det første er hun alltid minst 30 min forsinket , av og til har jeg ventet over en time. For det andre så er hun ekstremt stresset og hun babler om seg selv og ting som ikke har noe med legetimen å gjøre. Hun har tidligere henvist meg hit og dit, og etterpå spør hun meg hvorfor hun har gjort det. Når jeg skulle på 6 ukers kontroll etter fødsel , brukte hun fem minutter å prate om så fin og naturlig fødsel jeg hadde , helt til jeg fortalte at jeg hadde tatt hastekeisersnitt. Hun ba meg også ta noen blodprøver for å sjekke mangel etter fødsel,og husket ikke at jeg hadde tatt disse tre dager før denne timen. Resten av timen brukte hun på å presse på meg prevensjon , selv om jeg sa jeg ikke ønsket å starte med noe. Så min konklusjon er, ikke sløs bort tiden din med denne legen. Etter min 6 ukers kontroll, byttet jeg fastlege og jeg er veldig glad for dette!!

Stressa og ustrukturert

Førsteinntrykket var bare positivt! En fastlege som lyttet, tok deg på alvor, virket grundig, blid, søt og menneskelig. Etter flere konsultasjoner sitter jeg igjen med et litt annet inntrykk. Bevares, fremdeles blid og søt, men hun kan virke usikker og vimsete, opptatt av å gjøre alt etter boka, virker til tider mer opptatt av reglene enn av deg som pasient. Flink til å sende deg videre til grundige undersøkelser, beroligende for mange. For meg ble det slitsomt. Blir ikke bedre når hun glemmer hvilke undersøkelser hun har sendt deg til. Ligger alltid etter skjemaet. Setter kanskje i gang så mye at hun mister oversikten?

Lytter og finner ut av problemet

Hun er lyttende og gir seg ikke. Tenker vel at hun gir alt for pasienten!

Hun anbefales. Hun er populær og ventetid kan oppstå !

en grundig og en smule stressa lege

Hun er grundig og tar alt på høyeste alvor. Det synes jeg er flott etter å ha hatt leger som mente at det meste jeg kom med var normalt og ikke noe å beskymre seg for uten å foreta noe særlig undersøkelser. Det var ikke betryggende alltid.

Minuset med denne legen er at hun er litt for stressa og starter alltid med det negative finnes hun skulke finne noe rart hos deg. Og hun legger ikke noe i mellom heller. Det er jo litt slittsomt å måtte forholde seg til når det mest sannynlig ikke er noe. Hun kunne vært mer diskre, roligere og kanskje stolt mer på seg selv.

Frarådes på det sterkeste

Jeg hadde lest alle disse anmeldelsene her og tenkte hun her så ut til å ta pasienten på alvor og var behjelpelig og lyttende, men realiteten var annet. Jeg fikk første time 3 uker etter jeg hadde ringt. Jeg følte ikke at jeg ble tatt på alvor. Denne legen lytter lite til pasienten og er stresset hele tiden, føler at legens stress smitter over på meg. lite strukturert og rotete. litt ung litt for uerfaren enda.

Ikke empatisk, sein ute til timen, uinteressert. Følte at legen ikke hadde tid til å høre etter eller var ikke interessert av meg som pasient. Bare tar prøver uten å komme med noe diagnose, er ikke kompetent. Følte dette er en lege som behandler symptomene fremfor å finne de bakenforliggende årsakene. Finner lettvinte veier nemlig snakke med forrige fastlege og gjentar det samme selv om det er feil diagnose.

Forferdelig følelse når hun ringer til NAV foran deg og spør dem om akkurat " deg" om hun gjør noe galt hvis hun skriver en sykemelding og om hun mister lisensen sin, t.o.m. hun vet at "du" er virkelig syk! Hun kjemper ikke for deg som lege. Min tillit er sterkt svekket etter flere uheldige opplevelse, og jeg velger derfor å bytte fastlege. Denne doktoren var veldig lite behjelpelig med det meste. Når det er sagt så synes jeg også at det øvrige personalet på legekontoret også var ganske lite behjelpelige og lite hyggelige.