Christine Rønneberg Mehren

Legegruppen Manglerud AS

2009

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Legegruppen Manglerud AS
Plogveien 6 0679 Oslo
Tlf: 22 75 77 90 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Christine Rønneberg Mehren er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Christine Rønneberg Mehren

Dramatisk og stressa

Førsteinntrykket mitt av Christine var bra. Hun er søt og hyggelig, men også ekstremt dramatisk og stressa. For meg som er på kanten til å være hypokonder var dette en svært dårlig match. Hun sier alt hun tenker høyt og trekker veldig raske slutninger til at symptomene jeg beskriver kan være hjerneslag eller kreft. I mange tilfeller kommer hun med disse slutningene helt uten å ha grunnlag for å si det hun sier. Jeg har opplevd å bli undersøkt av Christine der hun forteller meg at "her er det noe fryktelig galt". Har deretter blitt henvist videre til spesialist som totalavkrefter Christines beskjed og betrygger meg om at alt er normalt. At hun skremmer pasientene slik synes jeg er alvorlig.

Vil legge til at jeg ikke tviler på at Christine ønsker det beste for pasientene sine. Hun er nøye og tar deg på alvor, men det er svært uheldig at hun bruker ord som "hjerneslag" og "kreft" uten å egentlig ha noe grunnlag for å slenge ut disse veldig dramatiske ordene.

Jeg har valgt å bytte fastlege fordi jeg til slutt vegret meg for å gå til Christine.

Byttet lege

Meget stresset og lite klar i beskjedene hun gir. Har ofte gått derfra og blitt minst like stresset som henne på grunn av lite sikre teorier fra hennes side. Vinglete ift hva problemet kan være og hvordan det skal løses. Unødvendig opptatt av å påpeke at hun er så veldig nøye med å "følge boka". Lite villig til å høre pasientens egne erfaringer. Veldig blid og søt, men jeg gikk ofte ut fra kontoret med en tanke om at noe kunne være veldig galt selv om egen fornuft sa noe annet.

Bestandig en time forsinket, men om man påpeker dette så har hun bestandig en unnskyldning eller mener at man ikke har ventet så lenge.

Rask på å sende pasienter videre til kontroller andre steder, det er egentlig bra men ikke alltid nødvendig.
Søt og blid som nevnt men jeg er langt mer fornøyd med min nye lege.

Et fantastisk medmenneske og en utrolig flink lege.

Vet ikke helt hva jeg kan si som beskriver hvor godt det har vært å ha Christine som lege. Ble for et års tid siden alvorlig og langvarig syk, noe som gjorde hverdagen uforutsigbar, dramatisk og skremmende.
Christine har hele veien kjempet med nebb og klør for at jeg skal få den beste oppfølgingen i et system hvor man som pasient lett kan bli overkjørt, tilsidesatt og feilbehandlet. Gang på gang har hun tatt tak og rådført seg om viktige problemstillinger som krever spesialistkompetanse slik at jeg skal få svar, noe ingen av mine tidligere fastleger noensinne har gjort. Hele veien har hun lyttet, støttet, trøstet og stilt opp noe man desverre sjelden ser hos andre fastleger. Hun tar seg alltid tid til å høre på og nøye vurdere alle pasientene sine, noe som fører til at hun ofte er noe forsinket og dette er hun i tilfellet alltid veldig beklagende ovenfor. Jeg har alltid sett på dette som en fordel og aldri hatt noe imot det da det tyder på en lege som gjør en grundig jobb og har en realistisk forståelse for at man ikke rekker nok iløpet av en 20 minutters legekonsultasjon. I noen tilfeller har hun vært noe dramatisk i forhold til potensielle farer diagnosemessig, men dette kommer nok av at hun er såpass grundig at hun ikke vil overlate noe til tilfeldighetene, noe som sikkert flere ganger har utgjort forskjellen mellom liv og død hos pasientene. Hun følger alltid opp og tar alltid kontakt i forhold til prøvesvar av betydning og lignende. Christine møter meg alltid med sprudlende godt humør og tar meg alltid på alvor. Det eneste jeg har å utsette når det gjelder Christine er at hun beklager seg alt for mye, noe det er ingen som helst grunn til i min mening. Blir utrolig leit å miste henne som fastlege, da jeg flytter utenombys. Maken til lege har iallefall jeg aldri hatt tidligere.

Stressa og ufokusert

Har hatt Christine som lege i ca et år , og må si at jeg absolutt ikke anbefaler henne. For det første er hun alltid minst 30 min forsinket , av og til har jeg ventet over en time. For det andre så er hun ekstremt stresset og hun babler om seg selv og ting som ikke har noe med legetimen å gjøre. Hun har tidligere henvist meg hit og dit, og etterpå spør hun meg hvorfor hun har gjort det. Når jeg skulle på 6 ukers kontroll etter fødsel , brukte hun fem minutter å prate om så fin og naturlig fødsel jeg hadde , helt til jeg fortalte at jeg hadde tatt hastekeisersnitt. Hun ba meg også ta noen blodprøver for å sjekke mangel etter fødsel,og husket ikke at jeg hadde tatt disse tre dager før denne timen. Resten av timen brukte hun på å presse på meg prevensjon , selv om jeg sa jeg ikke ønsket å starte med noe. Så min konklusjon er, ikke sløs bort tiden din med denne legen. Etter min 6 ukers kontroll, byttet jeg fastlege og jeg er veldig glad for dette!!

Stressa og ustrukturert

Førsteinntrykket var bare positivt! En fastlege som lyttet, tok deg på alvor, virket grundig, blid, søt og menneskelig. Etter flere konsultasjoner sitter jeg igjen med et litt annet inntrykk. Bevares, fremdeles blid og søt, men hun kan virke usikker og vimsete, opptatt av å gjøre alt etter boka, virker til tider mer opptatt av reglene enn av deg som pasient. Flink til å sende deg videre til grundige undersøkelser, beroligende for mange. For meg ble det slitsomt. Blir ikke bedre når hun glemmer hvilke undersøkelser hun har sendt deg til. Ligger alltid etter skjemaet. Setter kanskje i gang så mye at hun mister oversikten?

Lytter og finner ut av problemet

Hun er lyttende og gir seg ikke. Tenker vel at hun gir alt for pasienten!

Hun anbefales. Hun er populær og ventetid kan oppstå !

en grundig og en smule stressa lege

Hun er grundig og tar alt på høyeste alvor. Det synes jeg er flott etter å ha hatt leger som mente at det meste jeg kom med var normalt og ikke noe å beskymre seg for uten å foreta noe særlig undersøkelser. Det var ikke betryggende alltid.

Minuset med denne legen er at hun er litt for stressa og starter alltid med det negative finnes hun skulke finne noe rart hos deg. Og hun legger ikke noe i mellom heller. Det er jo litt slittsomt å måtte forholde seg til når det mest sannynlig ikke er noe. Hun kunne vært mer diskre, roligere og kanskje stolt mer på seg selv.

Frarådes på det sterkeste

Jeg hadde lest alle disse anmeldelsene her og tenkte hun her så ut til å ta pasienten på alvor og var behjelpelig og lyttende, men realiteten var annet. Jeg fikk første time 3 uker etter jeg hadde ringt. Jeg følte ikke at jeg ble tatt på alvor. Denne legen lytter lite til pasienten og er stresset hele tiden, føler at legens stress smitter over på meg. lite strukturert og rotete. litt ung litt for uerfaren enda.

Ikke empatisk, sein ute til timen, uinteressert. Følte at legen ikke hadde tid til å høre etter eller var ikke interessert av meg som pasient. Bare tar prøver uten å komme med noe diagnose, er ikke kompetent. Følte dette er en lege som behandler symptomene fremfor å finne de bakenforliggende årsakene. Finner lettvinte veier nemlig snakke med forrige fastlege og gjentar det samme selv om det er feil diagnose.

Forferdelig følelse når hun ringer til NAV foran deg og spør dem om akkurat " deg" om hun gjør noe galt hvis hun skriver en sykemelding og om hun mister lisensen sin, t.o.m. hun vet at "du" er virkelig syk! Hun kjemper ikke for deg som lege. Min tillit er sterkt svekket etter flere uheldige opplevelse, og jeg velger derfor å bytte fastlege. Denne doktoren var veldig lite behjelpelig med det meste. Når det er sagt så synes jeg også at det øvrige personalet på legekontoret også var ganske lite behjelpelige og lite hyggelige.

Fantastisk, omsorgsfull og herlig lege

Etter mange dårlige møter med et titalls leger, var jeg litt urolig for å bytte fastlege. Men jeg har aldri følt meg så ivaretatt og velkommen som hos dr. Mehren. Hun ser deg som pasient, lytter, undersøker grundig, alt i alt en utrolig dyktig lege på alle plan. Du føler deg ikke som en byrde, som en del av en fabrikk når hun møter deg på venteværelset.

Ja, hun kan være litt forsinket, men det gjør meg ingenting når jeg vet at jeg får en så dyktig lege på andre siden av døren på legekontoret. Hun er tålmodig, men står på pasientens side når hun ser at det er nødvendig.

rett og slett den beste

Tar det "negative" først. Christine er alltid stressa. Bortsett fra det er det absolutt ingenting negativt å si om denne fantastiske damen. Omsorgsfull, blid, god og i møtekommende.
Er rett og slett litt lei meg for at jeg må bytte fastlege pga flytting. Jeg har aldri hatt en lege jeg har vært mer fornøyd med. Hjalp meg gjennom et tungt svangerskap og en i overkant trasig sykdom under og etter svangerskapet.
Hvis min nye fastlege er bare halvparten så okå som Christine så skal jeg være fornøyd ;-) !

Dedikert, omtenksom og dyktig.

Hun er faglig sterk på samtidig som hun viser omtanke og god refleksjon rundt ulike medisinske problemstillinger. Videre er hun profesjonell og utøver en god vurderingsevne opp mot ulike tiltak som kan iverksettes opp mot diagnosen fremfor å apatisk henvise til neste lege.

Dette er uten tvil den beste legen jeg har vært hos og kan trygt anbefale henne til enhver som opplever lidelser eller generelt ubehag.

En lege som både lytter og observerer

Christine lytter og har evnen til å se på meg som person som trenger hjelp. I motsetning til andre leger evner hun å vise følelser og en vilje til å hjelpe enda hun sikkert er noe stresset til tider. Litt lang ventetid er et lite minus. Ellers er hun en flott lege☺

SÅ GLAD FOR MIN FASTLEGE

Skjønte raskt jeg var kommet til den rette lege, en som ikke bare tok meg på alvor, men raskt konstaterte hva min plage bestod i.
Christine R Mehren utviser stor dyktighet og profesjonalitet.
Hun er meget effektiv, lytter oppmerksomt, stiller spesifikke spørsmål.
Den grundighet hun utviser ved hver konsultasjon er beundringsverdig. Pasienten er til de grader i fokus at det muligens kan gå utover den tidsramme som er avsatt.
Ved 1.gangs konsultasjon ble jeg henvist til spesialist på sykehus.
Kort tid etter ble jeg behandlet for den diagnosen Christine stilte.
Tenkte dette må jeg gi tilbakemelding på.
Ble derfor svært forbauset da jeg så et par vurderinger til tidligere
pasienter. For meg totalt uforståelig!
Ikke bare er Christine R Mehren en dyktig lege, men også hennes
mennskelige kvaliteter er helt spesielle.
Har endelig funnet en fastlege som for meg er uerstattelig!

Virker stresset, dårlig tid.

Lytter lite til pasienten, føler at legens stress smitter over på meg.
Ber om en salve øredråper m.m, ser i boken,sier nei den finner jeg ikke, du må ta noe annet. Har time til en bestemt tid, men da må legen spise. ringer fra barnehagen når hun har pasient, og sier jeg må ta telefonen, greit det forstår at det kan være sykdom i barnehagen, etter på må hun skrive en sms,dette gjør at det blir enda mindre tid til pasienten. sikkert en bra lege med tiden litt ung litt for uerfaren enda.
Men snill, blid og hyggelig.
Bytter nå , takk for meg :)

Bytter fastlege

Opplever dessverre denne legen som lite strukturert og rotete.
Har ikke tatt prøver jeg har bedt om, har gitt meg svar på prøver jeg ikke har tatt, og har latt være å foreslå prøver som jeg absolutt burde vært anbefalt å ta utfra alle retningslinjer.
En hyggelig og omgjengelig person, men min tillit er sterkt svekket etter flere uheldige opplevelser, og jeg velger derfor å bytte fastlege.

Bytte lege

Jeg har nå hatt Christine i et halvt år, og har kommet inn til henne en gang. Har vært inn og ut av legekontoret pga ryggplager og har aldri fått time hos henne da det alltid er fullt og hun ikke har tid. Har derfor blitt henvist til en annen lege som jeg har vært hos alle gangene henne ikke har tid. Det er jo egentlig sånn at det skal være din fastlege som kjenner deg best. Tenker det beste er å bytte lege til en som har tid til pasientene sine.

Hun er faktisk dem beste legen jeg har hatt

Har bare gode ting å si om Christine! Hun er alltid i godt humør, sympatisk og stiller alle de rette spørsmålene. Etter å ha blitt avvist gang på gang av min forrige fastlege med diverse plager byttet jeg til Christine. Hun skjønte med en gang hva slags sykdom det kunne dreie seg om, fikk tatt de rette blodprøvene og henvist meg videre til spesialister i løpet av to dager. God humor har hun også for de som liker å holde en lett tone.

Jeg anbefaler å bytte til Christine hvis du vil ha flink og jordnær fastlege.

Helt fantastisk og enestående lege!

Har ikke så mye annet å si enn at hun er en fantastisk lege! Omsorgsfull, empatisk og tar deg på alvor. Dette kommer fra en med stor legeskrekk, hvor Christine evner å få det å gå til lege, til en positiv opplevelse. Enestående!

Blid, imøtekommende, forståelsesfull og hyggelig.

Jeg går vanligvis ikke til lege med mindre det er krise...
Liker ikke legekontorer, liker ikke å føle at jeg er et objekt på en ellers overfull liste av andre objekter som må stilles diagnose til på under 3 min. før en sendes ut igjen

MEN DETTE VAR ANNERLEDES!

Christine er blid, imøtekommende, forståelsesfull og hyggelig. Hun gjorde alle mine fordommer om legebesøk til skamme.
Tok seg god tid, var interessert, men samtidig profesjonell og dyktig.

Kan anbefalle henne på det varmeste!

For en lettelse å ha møtt en lege som genuint sprer glede og optimisme rundt seg.
Hvis du trenger en lege som bryr seg, så skift fastlege til Christine før pasientlistene hennes blir fulle....

Kompetent, empatisk, engagerad!

Med sin breda fagkunnighet, empatiska person och stora engagemang, har Christine R Mehren på Manglerud legegrupp varit en avgörande stötte i en för mig kritisk livssituation. Jag har även haft stor hjälp av henne med ett antal "kvinnorelaterade" åkommor, och hon har behandlat mig med stor förståelse och varsamhet något som jag aldrig förut upplevt vare sig i förhållande till andra gynekologer eller läkare! Min bedömning är att Christine R Mehren är mycket kompetent i sin profession som läkare. Hon är tydlig och bestämd, MEN hon är också väldigt omsorgsfull och en medmänniska som tar vara på just DIG som person. Jag har aldrig känt mig som som en patient i mängden i Christines vård, något som gjort att jag blivit väldigt fäst vid henne. Jag är tacksam att just hon är min fastlege och jag vill därmed å det varmaste rekommendera henne.