Ivar Fretland

Tlf: 31 29 29 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Ivar Fretland er en av 15 fastleger i Røyken

Siste vurderinger av Ivar Fretland

Alltid behjelpelig

Har hatt Ivar som lege i over 20 år,han har ordnet og sørget for at jeg har følt meg trygg på han,håper han aldri gir seg. Har bytta nå nylig fordi jeg har flytta men vurderer å bytte tilbake

Bortkastet tid.

Hver gang man kommer til time må man påregne å vente 20-30 min. Tilsynelatende helt uten grunn. Skal man ikke komme inn når man har bestilt time? Eller fylles det opp med mest mulig pasienter? Det er bortkastet tid for meg som kjøper en tjeneste.

Legen er grei nok. Får det man skal ha, ellers så blir msn henvist videre.

Beste legen som finnes!

Har hatt han siden jeg var bebis, og han har alltid hjulpet meg, gitt meg akutt timer når eksemet har blusset opp, henvist meg videre, purret på spesialister og egentlig gjort alt.

Selv om man må vente, så får man god hjelp!

En meget god fastlege

Fretland har vært min fastlege i 26 år. Han er dyktig, lyttende og støttende , ja, klok både faglig og menneskelig. Og han henviser videre ved behov. Om det er forsinkelse så vet jeg at han har tatt vare på forrige pasient også. Mine voksne barn som har flyttet til Oslo og omegn vil fortsette med han som sin lege, som de sier : jeg bytter aldri ut Fretland som min lege, selv om jeg må kjøre langt.

En lege som ser pasienten

Ivar er en lege som ser pasienten, tar seg tid til å lytte og hjelper på best mulig vis. Eneste som kan bli bedre er at det alltid er forsinkelser.

Det er synd at det kun er en Ivar Fretland

Det er synd at det kun er en Ivar Fretland, det er mange som går glipp av en lege som er så omfattende god. Han tar seg tid til å høre, følger opp, henviser og kommer med gode råd. Uten tvil den beste fastlegen jeg har vært borti.

Damene hans er også særs hyggelige, raske og tilgjengelige. Prøver tas raskt og effektivt.

Telefonsvareren er litt kjedelig å høre på når en ringer, og fax som det henvises til er helt utdatert. E-post kontakt vil være en flott forbedring.

Det er ofte forsinkelser, men dette er helt greit. Det indikerer kun at andre får god oppfølging, og vi tilgir dette når vi sitter der.

Han er uten tvil den beste legen jeg har hatt.

Han er en lege som har tid til og høre på deg og er utrolig flink. Han har reddet livet mitt en gang, var jeg som kom til han men han undersøkte meg nøye og sendte meg på sykhuset, det reddet meg. Og han har fulgt meg opp hele tiden etterpå, er virkelig glad jeg har han som fastlege.

Flink fastlege !

Fretland er hyggelig og tilstedeværende, og gjør seg ferdig med det han skal, bl.a henvisninger til spesialist etc. Han er flink med barna våre, de har hatt tillit til han fra de var veldig små, og ikke trengt å grue seg for å gå til legen.Vi har fått akutt-time de gangene vi har hatt behov for det. Ser at noen oppfatter han som utdatert og forstår ikke helt hvordan de begrunner dette. Jeg er i helsevesenet selv, og ser stadig dårlig begrunnede henvisninger fra fastleger som vil ha flest mulig pasienter på lista si , og ikke orker å ta jobben med å utrede pasientene i den grad de kan det selv, slik at ikke spesialisthelsetjenesten blir "misbrukt". Slike fastleger blir sikkert oppfattet som både effektive og oppdaterte...

Helt unik

Ekstremt dyktig lege som virkelig lytter til deg som pasient, ekstremt dyktig til å følge opp deg som pasient. Savner virkelig min tidligere fast lege!

En hyggelig mann, men utdatert lege.

Fretland er en hyggelig og snill mann, men som lege er han utdatert og ikke særlig løsningsorientert. Det blir ofte smertestillende og en klapp på skulderen istedenfor tiltak som kan hjelpe på lengere sikt.

En god familielege

Hele familien har dr Fretland som fastlege. Når det gjelder å ivareta våre barn oppleves han som en familielege. Barna får alltid time samme eller neste dag og han ivaretar dem på en svært imøtekommende og god måte.

Fretland er en imøtekommende, blid, vennlig og informativ lege som gjør det best for sin pasient.

Fretalnd er alltid blid, tar seg tid til å lytte, er positiv, gir god informasjon om medisinen som gis samtidig som det gis gode råd om hvordan man kan komme raskt til hektene igjen.

Min beste lege.

Han har alltid tid til vurdering og en god lytter. Tar alltid tid til det som skal snakkes om. Humøret er alltid på topp om han ikke har det bra selv.

Lite interessert

Se nesten alltid bare bakhodet da han er mest opptatt av data, fint hvis en lege kan se pasienten også. Telefoner kan tas mellom pasientene og ikke midt i en legetime