Marte Øien Fretland

Autorisasjon (2008)

Marte Øien Fretland er en av 31 fastleger i Lier

Siste vurderinger av Marte Øien Fretland

Dyktig,omgjengelig og hyggelig.

Marte er en lege som virkelig bryr seg. Alltid imøtekommende, trygg og smilende, som ser deg og ikke minst tar seg tid til å lytte. Det jeg også liker så godt med henne er at hun er ikke er redd for å vise følelser, og er direkte og ærlig i sin kommunikasjon. Hun er bestemt og sitter ikke bare å katter med, hun sier klart ifra om det er noe hun ikke er enig i på en trygg og god måte. Hun er flink til å gi tilbakemeldinger enten pr sms/tlf. Pasienten står alltid for. Beste fastlegen jeg har hatt. Hun anbefales.

Empatisk, varm og kunnskapsrik

Ser deg i øynene når du smiler, kommer meg oppfølgingsspørsmål og tar deg på alvor.
Er empatisk og ønsker virkelig å være til hjelp.
Kunnskapsrik og løsningsorientert.
Tar tak i ting umiddelbart og tar gjerne en telefon for å få fortgang i prosesser.

Skuffende opplevelse

Jeg har aldri følt meg mer overkjørt, nedverdiget eller latterliggjort hos en lege noen gang. Å komme inn der, og nærmest føle seg dum fordi man har plager er ingen hyggelig opplevelse. Jeg følte meg på ingen måte ikke hørt, hun kjørte sitt eget løp uten å ta hensyn til meg, og om jeg sa noe ignorerte hun det eller så dro hun det ut av proporsjoner.

Ikke fikk jeg hjelp med det jeg ba om heller, uten noe svar på hvorfor - selv ikke ved direkte spørsmål.

Jeg kan dessverre ikke anbefale henne til noen, men håper jeg bare var uheldig. Forventningene mine til en lege er å i alle fall bli hørt og tatt på alvor, ikke bli behandlet som en hypokonder.

Flink,imøtekommende og nøyaktig .

Dr. Fretland er en kunnskapsrik og interessert fastlege.
Følger opp,henviser og søker kunnskap hvis det er noe hun ikke er sikker på. Ringer eller sender brev hvis det er ting ønsker å få undersøkt ( blodprøver, blodtrykk osv ) på nytt. En flink og hyggelig person, som kan anbefales som fastlege.

Empatisk og kunnskapsrik

Jeg har hatt henne som fastlege for meg selv og barna mine i mange år og gjennom mange utfordrende situasjoner. Hun tar seg alltid god tid, møter meg med varme og engasjement. Jeg opplever det som at hun virkelig bryr seg og ønsker å komme til bunns i problemet. Hun drøfter utfordringer med spesialister og sender henvisninger ved behov. Ringer både på dag og ettermiddagstid for oppfølging. Anbefaler henne på det aller varmeste!