Marte Øien Fretland

Autorisasjon (2008)

Marte Øien Fretland er en av 31 fastleger i Lier

Siste vurderinger av Marte Øien Fretland

Kjempebra!!

Hun er alltid imøtekommende og hyggelig når man kommer. Lytter godt til det man sier og tar alt seriøst. Beste fastlegen jeg har hatt!

Hun bryr seg virkelig om deg

Marte er en lege som tar alle henvendelser seriøst, hun hører på det du sier og forsøker også å forstå hva som ligger bak det du sier. Hun følger deg opp, støtter deg og kjefter når det er nødvendig. Jeg vil ikke ha noen annen lege enn henne, for hun er den første som har sett hvordan jeg virkelig har det, og som husker det fra gang til gang.

Veldig fornøyd

Dr.Fretland er dyktig, lyttende, effektiv, hjelpene og tar deg på alvor. Har vært hos henne både jeg og barna flere ganger, hun bruker god tid, forklarer på barnespråk til barna.

Noe de kan bli bedre på er de som sitter i SKRANKEN - smilekurs.
Det er alltid hyggelig hvis de klarer å trekke bitte litt på smilebåndet så det er noe de kan øve på!!

Nøye

Flink og nøye lege som er veldig opptatt av å følge regler til punkt og prikke. Kan derfor oppfattes som litt firkantet og ser kanskje ikke alltid pasientens behov. Er streng med sykemeldinger og medisinering.

Forferdelig opplevelse.

Vært hos henne et par ganger, og dessverre har alle mine opplevelser hos henne vært mildt sagt sjokkerende. Jeg opplevde å ikke bli tatt på alvor, der mine plager ble bagatellisert. Det virker som hun har null evne til empati, eller interesse av å lytte til hva pasienten har å si. Kunnskapsnivået var heller ikke mye å skryte av. En gang jeg hadde barnet mitt til kontroll hos henne, da fikk jeg beskjed at jeg nok bare var en over hysterisk mor. Selv om det da viste seg under undersøkelsen at det faktisk var noe. Jeg skjønner at det til tider er hektisk på legekontoret, men hos Fretland får man bare følsen av at man er totalt verdiløs, og som bare opptar hennes tid uten grunn. Jeg kan ikke skjønne at en sånn person er egnet til å jobbe med mennesker. Tranby Legesenter har ellers utrolig dyktig personell, men Fretland nekter jeg å bruke igjen.