Marte Øien Fretland

Autorisasjon (2008)

Marte Øien Fretland er en av 31 fastleger i Lier

Siste vurderinger av Marte Øien Fretland

En dyktig og medmenneskelig lege!

Hele min familie har Fretland som lege, og vi er meget fornøyd. Hun er grundig og har god oppfølging på både oss voksne og barna. Stor munnskap, samtidig som hun ikke er redd for å henvise videre dersom det er noe hun er usikker på. Hun er i tillegg blid og imøtekommende, en god lytter og veldig flink med barna våre.
Jeg kan ikke annet enn å anbefale henne.

Veldig fornøyd

Jeg synes hun tar seg god tid og følger godt opp. Jeg har bare gode erfaringer med denne fastlegen, og kan anbefale henne. Eneste minus er vel at hun ikke har timer hver dag.

ikke fornøyd..

Lite hjelpsom og føler ikke hun lytter ordentlig. Er så vidt innom i 5 min og blir nesten kastet ut igjen. Det eneste hun klarer er å henvise deg videre, finner ikke ut av noe selv. Virker veldig lite interessert og er usympatisk.
Ser andre har gode erfaringer så hun hjelper vel de hun "liker". Endelig fått byttet og har fått hjelp med en gang, hjelp hun mente hun ikke kunne gi, men måtte henvise videre.
Sekretærene burde få på seg et smil om munnen, de jobber tross alt i et serviceyrke så skader ikke å hilse og være hyggelig.

Engasjert og dyktig almennlege!

Familien har hatt Marte som fastlege i 2år.
Hun har tidligere jobbet på barneavdeling og er dykting med småbarn.
Her blir man tatt på alvor med hva man måtte komme med, og utredet uansett.
Instillingen til legen er at dette må vi finne utav, og ikke "kom tilbake om det ikke gir seg innen en uke", denne instillingen har jeg ofte blitt møtt med av andre fastleger.
Marte ordner med rekvisisjoner til spesialister og følger gjerne opp med en uformell telefon for å høre hvordan det går.
Etter skade/sykdom, får man alltid time til oppfølging etter en tid.
Dette er svært bra f. eks. med små som har hatt ørebetennelse.

Skulle jeg satt fingeren på noe er det at hun ikke har kontortid alle dager i uken.

Totalt sett er vi storfornøyd med fastlegen vår!

ung, dyktig og engasjert lege

Har med overraskelse lest siste uttalelse om dr. Fretland. Har bare positive opplevelser med både legen og senteret forøvrig. At ikke alle får en god kommunikasjon med sin fastlege, skjønner jeg, men kjenner meg overhodet ikke igjen i det som blir beskrevet. Jeg har alltid fått god hjelp av dr. Fretland og gode råd med på veien. Synes hun er dyktig og engasjert. Et stort pluss at hun er ung og sitter inne med mye ny kunnskap. Har også ved en anledning måttet oppsøke legesenteret ifm en akutt situasjon. Fikk time samme dag av en hyggelig og korrekt helsesekretær på telefonen.