Vegar Vangen Flå

Autorisasjon (2013)

Vegar Vangen Flå er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Vegar Vangen Flå

Veldig flink og imøtekommende

Jeg har hatt Flå som fastlege i tre år, men må nå dessverre bytte grunnet flytting. Han er veldig dyktig, forståelsesfull og lett å prate med. Han lytter til pasienten og stiller deretter de spørsmål som er nødvendig for å finne ut av hvilke prøver som må tas og hva som eventuelt måtte være galt med pasienten. God egenskap hos en fastlege! Kan anbefale Flå på det sterkeste.

Trygg og kunnskapsrik

Jeg er kjempefornøyd etter å ha fått ham anbefalt av en nær relasjon. Han er lett å snakke med om alt, og jeg har full tillitt til behandler.
Han er forståelsesfull, ikke-dømmende og hjelpsom.

hyggelig lege

Har hatt han kort tid som lege. Er hyggelig og imøtekommende. Følger ikke opp det jeg trenger og har måtte finne ut av ting på egen hånd, Fant en lege som forsto alvoret, og hjalp til gjennom en tlf samtale av mine bekymringer.måtte bytte lege. Generelt sett en ok almenlege, men funket ikke helt for meg denne gang.

Omtrentlig

Jeg har bare erfaring med Flå som vikar for fastlege, men konkluderer dessverre med at om man har et problem som ikke har en "medisinsk" løsning (altså ikke direkte sykdom), ville han ikke vært en lege jeg valgte. Han er dessverre heller ikke det eneste eksempelet ved Nygårdsgaten, på at man må gå om kontoret for å få skikkelig behandling for å nå fram til legen på en fungerende måte for pasienten. Men sikkert flink med barn.

Helt grei

Jeg fant ut for ikke så lenge siden at jeg ønsket å ta en celleprøve, da jeg var ukomfortabel med tanken på at så mange unge jenter får livmorhalskreft. Jeg er bare 21 år, og synes det er vanskelig å vente til jeg blir innkalt som 25åring til gynekolog. Derfor bestilte jeg time hos min fastlege, Vegar Vangen Flå, for å få tatt denne celleprøven. Da jeg sa at jeg ønsket å ta en test, mente han at det egentlig ikke skulle være nødvendig - da jeg var så ung. Men jeg ønsket likevel å ta.
To uker etter ringer han meg, og sier at prøvene ikke ser normale ut, men at "det er helt sikkert ikke kreft"... og jeg måtte ikke bekymre meg. Men hvordan kan han være sikker på det? Er skuffet over at han ikke tar meg seriøst nok.