Vegar Vangen Flå

Nygårdsgaten legesenter Mann, 33 år

Autorisert2013
Ledige plasser 70 av 1000
Vil du bytte til denne fastlegen?

Nygårdsgaten legesenter

Nygårdsgaten 4 5015 Bergen
Vegar Vangen Flå er en av 235 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Vegar Vangen Flå

hyggelig lege

Har hatt han kort tid som lege. Er hyggelig og imøtekommende. Følger ikke opp det jeg trenger og har måtte finne ut av ting på egen hånd, Fant en lege som forsto alvoret, og hjalp til gjennom en tlf samtale av mine bekymringer.måtte bytte lege. Generelt sett en ok almenlege, men funket ikke helt for meg denne gang.

Omtrentlig

Jeg har bare erfaring med Flå som vikar for fastlege, men konkluderer dessverre med at om man har et problem som ikke har en "medisinsk" løsning (altså ikke direkte sykdom), ville han ikke vært en lege jeg valgte. Han er dessverre heller ikke det eneste eksempelet ved Nygårdsgaten, på at man må gå om kontoret for å få skikkelig behandling for å nå fram til legen på en fungerende måte for pasienten. Men sikkert flink med barn.

Helt grei

Jeg fant ut for ikke så lenge siden at jeg ønsket å ta en celleprøve, da jeg var ukomfortabel med tanken på at så mange unge jenter får livmorhalskreft. Jeg er bare 21 år, og synes det er vanskelig å vente til jeg blir innkalt som 25åring til gynekolog. Derfor bestilte jeg time hos min fastlege, Vegar Vangen Flå, for å få tatt denne celleprøven. Da jeg sa at jeg ønsket å ta en test, mente han at det egentlig ikke skulle være nødvendig - da jeg var så ung. Men jeg ønsket likevel å ta.
To uker etter ringer han meg, og sier at prøvene ikke ser normale ut, men at "det er helt sikkert ikke kreft"... og jeg måtte ikke bekymre meg. Men hvordan kan han være sikker på det? Er skuffet over at han ikke tar meg seriøst nok.

Fornøyd, men..

De første to konsultasjonene jeg hadde var jeg veldig fornøyd. Han var hjelpsom og lett å kommunisere med. Den siste timen jeg nå hadde var det veldig annerledes. Jeg har den siste tiden utviklet et problem som kan være veldig sjenerende for meg personlig, og dette viste han absolutt ingen forståelse for. Han mente at ettersom at problemet var "kosmetisk" så ønsket han ikke å gå god for meg, som han kalte det. Jeg fikk ingen henvisning til spesialist, og han tok sin egen vurdering på stedet om at jeg var ikke en kandidat til å få hjelp til å ta hånd om problemet mitt. Han var fremdeles veldig hyggelig, men det var lett å tolke den underliggende fordomsfulle tonen som la i bunnen. Jeg var for ærlig og det resulterte i at jeg ble diskriminert. I hvertfall følte jeg det slik selv. Inntrykket mitt av denne legen har vært generelt godt, men jeg kommer til å bytte fra Vegar Vangen ettersom jeg ikke fikk noe forståelse og ingen hjelp. Jeg ble rett og slett bare sendt på dør igjen. 5 min samtale som kunne blitt gjort over telefonen ble til 140 kr.

Strålende

Hadde en veldig ignorant og dårlig fastlege tidligere og fikk anbefalt Vegar.
Har ikke angret en sekund på at jeg valgte han. Veldig grei og snakke med og gir litt ekstra for sine pasienter.