Sara Ingegerd Eriksson Grodås

SiO Helse

2013

Siste vurderinger av Sara Ingegerd Eriksson Grodås

Vurdering av Vikar Ingvild Ohm - IKKE Sara Grodås

Jeg var bare hos Sara Grodås to ganger, men fikk et kjempegod inntrykk, både fra hun som person og kunnskapet hennes selv om jeg ikke er så glad i norske fastlegesystemeter. Jeg fra Tyskland og vant til en annen type helsesystem.

Etter at Sara Grodås gikk inn i permisjon, var jeg en gang hos Ingvild Ohm og hun tok meg ikke seriøs i det hele tatt. Grunnen til at jeg besøkte henne var ifm et problem som jeg hadde oppsøkt Sara Grodås for som hjalp meg kjempemye, men etter ett halvt år måtte jeg tilbake med samme problemet og ble mottatt av vikaren, Ingvild Ohm. Hun var ikke imøtekommende i det hele tatt, både som person og hun viste ingen respekt til mitt problem.

Har ikke vært hos henne siden og har ingen planer til å besøke henne igjen. Anbefales IKKE å dra til vikaren, vet dessverre ikke når eller om Sara Grodås har kommet utifra permisjonen.

Veldig flink og snill

Sara Grodås er den beste fastlegen jeg noen gang har hatt. Jeg har kun vært hos henne to ganger, men fikk hjelp med et problem jeg har slitt med i mange, mange år. Sara tok meg seriøst og skrev ut medisiner som virket.
Dessverre er det ofte veldig lang ventetid på å få legetimer, opptil 1 måned.

Ingvild Ohm

Elendig vikar.
Føler meg verken hørt eller tatt vare på.

Har vurdert å skifte fastlege på grunn av henne, men er godt fornøyd med Sara.

Vikaren er ikke så bra...

Sara Grodås er en super lege, jeg har bare godt å si om henne. Vikaren er det verre med. La det være sagt, jeg setter pris på leger som er rolige og lar pasienten snakke uten å avbryte, men Ingvild Ohm drar dette altfor langt! Hun er vennlig innstilt, men virker tafatt og aldeles ikke handlekraftig. Legebesøket endte med at jeg selv måtte styre samtalen slik at hun skulle få med seg nødvendig informasjon, og konkret be henne om å undersøke meg. Ikke bra!

Vurdering av Ingvild Ohm

Jeg har ikke hatt noen erfaringer med Sara Grodås da hun gikk ut i permisjon etter at jeg fikk henne som lege. Ønsker like vel å gi en vurdering på vikaren Ingvild Ohm. Hun er en av de minst profesjonelle legene jeg har vært hos.

Mine opplevelser hos Ingvild har vært at hun virker lite interessert i deg som pasient. Det virker som at hun har tankene et helt annet sted, og er lite interessert i å hjelpe deg som pasient. Det er vanskelig å føre en samtale med denne legen fordi hun stort sett bare sitter å stirrer ut i luften. Etter at jeg hadde forklart problemene mine, satt hun og fortsatt i stolen sin uten noen løsning, og jeg måtte selv spørre om å få en henvisning til en spesialist. Dette er de mest unødvendige pengene jeg har brukt hos en lege.