Sara Ingegerd Eriksson Grodås

SiO Helse

2013

Siste vurderinger av Sara Ingegerd Eriksson Grodås

Vurdering av Vikar Ingvild Ohm - IKKE Sara Grodås

Jeg var bare hos Sara Grodås to ganger, men fikk et kjempegod inntrykk, både fra hun som person og kunnskapet hennes selv om jeg ikke er så glad i norske fastlegesystemeter. Jeg fra Tyskland og vant til en annen type helsesystem.

Etter at Sara Grodås gikk inn i permisjon, var jeg en gang hos Ingvild Ohm og hun tok meg ikke seriøs i det hele tatt. Grunnen til at jeg besøkte henne var ifm et problem som jeg hadde oppsøkt Sara Grodås for som hjalp meg kjempemye, men etter ett halvt år måtte jeg tilbake med samme problemet og ble mottatt av vikaren, Ingvild Ohm. Hun var ikke imøtekommende i det hele tatt, både som person og hun viste ingen respekt til mitt problem.

Har ikke vært hos henne siden og har ingen planer til å besøke henne igjen. Anbefales IKKE å dra til vikaren, vet dessverre ikke når eller om Sara Grodås har kommet utifra permisjonen.

Veldig flink og snill

Sara Grodås er den beste fastlegen jeg noen gang har hatt. Jeg har kun vært hos henne to ganger, men fikk hjelp med et problem jeg har slitt med i mange, mange år. Sara tok meg seriøst og skrev ut medisiner som virket.
Dessverre er det ofte veldig lang ventetid på å få legetimer, opptil 1 måned.

Ingvild Ohm

Elendig vikar.
Føler meg verken hørt eller tatt vare på.

Har vurdert å skifte fastlege på grunn av henne, men er godt fornøyd med Sara.

Vikaren er ikke så bra...

Sara Grodås er en super lege, jeg har bare godt å si om henne. Vikaren er det verre med. La det være sagt, jeg setter pris på leger som er rolige og lar pasienten snakke uten å avbryte, men Ingvild Ohm drar dette altfor langt! Hun er vennlig innstilt, men virker tafatt og aldeles ikke handlekraftig. Legebesøket endte med at jeg selv måtte styre samtalen slik at hun skulle få med seg nødvendig informasjon, og konkret be henne om å undersøke meg. Ikke bra!

Vurdering av Ingvild Ohm

Jeg har ikke hatt noen erfaringer med Sara Grodås da hun gikk ut i permisjon etter at jeg fikk henne som lege. Ønsker like vel å gi en vurdering på vikaren Ingvild Ohm. Hun er en av de minst profesjonelle legene jeg har vært hos.

Mine opplevelser hos Ingvild har vært at hun virker lite interessert i deg som pasient. Det virker som at hun har tankene et helt annet sted, og er lite interessert i å hjelpe deg som pasient. Det er vanskelig å føre en samtale med denne legen fordi hun stort sett bare sitter å stirrer ut i luften. Etter at jeg hadde forklart problemene mine, satt hun og fortsatt i stolen sin uten noen løsning, og jeg måtte selv spørre om å få en henvisning til en spesialist. Dette er de mest unødvendige pengene jeg har brukt hos en lege.

Flott lege, elendig vikar

Mine erfaringer med Sara Grodås har vært veldig bra. jeg har vært inne en del ganger og har alltid blitt tatt seriøst og tatt imot på en hyggelig måte. Jeg har vært veldig fornøyd og ville beholde henne som lege.

Dessverre er vikaren mens Sara er i fødselspermisjon helt fjern. Jeg måtte dra samtalen i gang og hadde egentlig en monolog. Jeg måtte også styre fremgangen i legetimen og si ting som "skal vi ta prøvene da?" ettersom hun bare satt og stirret på meg uten å si noe. Det var ingen interesse der for meg som pasient og eller å hjelpe meg. Denne legen burde virkelig lære seg litt om kommunikasjon og medmenneskelighet. Det var en stor skuffelse å gå fra Sara til henne, og nå ser jeg etter en ny lege fordi jeg ikke kan ha Ingvild i et år. Når Sara er tilbake går jeg gledelig tilbake om jeg ikke har funnet en like god lege!

Ingvild Ohm (vikar)

Dette er IKKE en vurdering av Sara Grodås, men Ingvild Ohm som er hennes vikar da Sara er ute i permisjon.

Jeg rakk bare å gå til Sara en gang før hun gikk ut i permisjon, og jeg var veldig veldig fornøyd med henne da hun lyttet godt, kommuniserte bra og tok meg seriøst.

De to siste gangene har jeg vært hos Ingvild Ohm, som virker helt fjern. Veldig dårlig til å kommunisere og gjetter seg veldig frem til hva det kan være, uten å gi en henvisning. Hun virker helt uinteressert og vil bli ferdig fortest mulig.

Jeg kommer dessverre til å bytte lege, grunnet Ingvild.

5 stjerne til Sara Grodås vel og merke!

Den beste legen jeg har hatt på lenge!

Sara Grodås har vært min lege i noen år nå og jeg kunne ikke ha vært med fornøyd! Hun har tatt meg på alvor og prøvd å hjelpe meg så godt hun kunne, evt. sendt meg videre til spesialister! Anbefaler henne på det varmeste!

Ingvild Ohm (vikar)

Jeg har gått til Dr.Grodås siden hun begynte som fastlege ved SiO. Hun har alltid vært veldig rolig, forståelsesfull og lyttende.

Ingvild Ohm, som vikarierer, virker helt borte. Hun virker uinteressert og inkompetent. Mulig at hun er flink på papiret, men i en klinisk situasjon er hun helt fjern!

Jeh vil anbefale Ingvild Ohm å ta noe etterutdanning i kommunikasjon, for her mangler hun all kompitanse.

Dr. Sara Grodås får 5 "stjerner" fra meg.
Ingvild om må nøye seg med knappe 1 "stjerne" (hadde gitt minus, hvis det var mulig...).

NB!!!

Hele denne vurderingen er av Ingvild Ohm og IKKE Dr.Sara Grodås.

Kjempeflink lege

Veldig hyggelig, bryr seg om pasientene sine. Hun lytter og virker trygg i sin rolle. Henviser videre ved behov, og er alltid blid og hyggelig. Hadde definitivt valgt å fortsette med henne hvis det ikke var for at vi flyttet. Anbefales på det sterkeste :)

Anbefaler ikke SiO Helse Blindern

Jeg fikk aldri møtt Sara fordi hun var i permisjon, men jeg hadde en time hos Ingvild Ohm som vikarierer. Hun var en veldig hyggelig lege som lyttet og tok seg god tid, men jeg velger likevel å bytte fastlege fordi jeg syns legekontoret er helt håpløst.

Det er minst to uker ventetid på å få time, selv om man bare trenger å få fornyet en resept. Det er nesten umulig å nå gjennom til resepsjonen på telefon pga kø, og jeg fikk verken appen eller nettbestillingen til å fungere. Da jeg endelig kom gjennom til resepsjonen, begynte plutselig resepsjonisten å snakke med noen andre på kontoret og sluttet å svare meg. Jeg prøvde å få kontakt og ventet på at hun skulle fortsette samtalen vår i 5 minutter før jeg la på.
Siste alternativ da er sms, som koster 6 kr å sende og 6 kr for å motta bekreftelse, og med dårlig mulighet for toveis kommunikasjon.

Jeg måtte også vente i kø i ca 10 minutter bare for å få melde i ekspedisjonen at jeg hadde kommet, og deretter 10-15 minutter i venterommet før jeg fikk komme inn til legen.
Det jobber sikkert veldig dyktige leger her, men jeg anbefaler det ikke for folk som verdsetter tilgjengelighet og god service.

Anbefales!

Sara er en utrolig dyktig lege. Et medmenneske som tar deg på alvor og er der. Hun er veldig forståelsesfull og respekterer deg. Hun er effektiv og løsningsorientert og nøler aldri om det er noe du kunne trenge. Både henvisninger og deltager på møte. Hun er skikkelig hyggelig og dømmer deg ikke. Hun er flink i forhold til spiseforstyrrelser og psykiske plager genrelt. Hun ser deg, bryr seg og er ikke autoritær. Hun gjør det lille ekstra. En av de beste legene jeg har hatt!

Pålitelig

Sara Grodås er uten tvil den beste legen jeg noen gang har hatt. Hun er ikke bedrevitende, er trygg og omsorgsfull, og dømmer deg aldri. Hun har stor forståelse for situasjonen man er i som student, og fremstår svært kompetent i jobben sin. Grodås går langt utover det man forventer av legen sin når det kommer til oppfølging og service. Skulle gjerne vært student resten av livet for å kunne ha henne som fastlege for alltid.

"Meget kompitent i jobben, god lytter, hyggelig"

Sara föles veldig kompitent och är veldigt hyggelig och en god lytter. Hun er effektiv och bruker sin tid på en fin måte. Hon inger håp, och ro.

Den beste fastlegen eg har hatt

Dr. Sara Grodås er svært genuin og så absolutt den hyggjelegaste fastlegen eg nokon gong har hatt. Ho tek problema dine på alvor, og er flink til å forklare medisinske uttrykk etc. Anbefaler ho på det varmaste!

Beste legen jeg har hatt

Jeg har vært hos Sara kun en gang, men det var alt som trengtes for å overbevise meg om at hun er den beste legen jeg noensinne har hatt. Med andre leger har det vært behov for å bestille utallige legetimer for å få utredet hva som er feil og dekke mine behov. Sara tok seg god tid, lyttet til alt jeg sa og tok meg på alvor. Jeg fikk hjelp med en gang og hun satte igang ulike tiltak som hjalp meg videre.

Jeg anbefaler Sara på det sterkeste!

Observant og nøye

dr. Grodås har et svært godt vesen, og tydelig kompetanse. Man kan føle seg trygg hos henne. Hun tar seg den tiden hun trenger, og man føler seg velkommen og sett. Hun har åpenbart orden på sine rutiner, og besøk hos henne er alltid ryddige og gjennomførte.

Omtenksom og nøye

Sara tar ordentlig vare på deg som pasient, er utrolig nøye(alle muligheter for sykdom undersøkes) og er lett å prate med.
Verken jeg, eller venninner som jeg har anbefalt Sara til, har noen gang hatt en så god lege før.