Sara Ingegerd Eriksson Grodås

SiO Helse

2013

Siste vurderinger av Sara Ingegerd Eriksson Grodås

Sara fantastisk! SiO og vikar - ikke så fantastisk

Sara Grodås er den desidert beste fastlegen jeg noengang har hatt, og jeg har hatt mange! Hun er forståelsesfull, hjelpsom og tar deg på alvor. Hun gav meg tips som ingen andre fastleger har gitt før som har hjulpet meg mye!

Det eneste som var dumt var legesenteret hun jobbet på (SiO) som ikke anbefales. Det er lang ventetid for å få time og vanskelig å komme igjennom på telefon og i resepsjonen. Rett og slett dårlig service.

Det føles også ut som om hun er i barselperm hele tiden og hennes vikar Ingvild Ohm er uinteressert og tiltaksløs. Hun får deg til å føle at problemene dine bare er tull og at du kaster bort tiden hennes.

Informativ, hyggelig og hjelpsom

Jeg har vært veldig fornøyd med Sara som min fastlege og hadde beholdt henne om jeg fremdeles var student. Sara er alltid hyggelig, og gir utfyllende informasjon om hvilke valgmuligheter jeg har, samtidig som hun kommer med sin egen faglige anbefalning og begrunner denne. Hun gir inntrykk av å ta deg og det du sier på alvor.

Flink på alle måter

Sara er en veldig hyggelig og imøtekommende lege som tar deg på alvor. Hun er nøye og sjekker heller en gang for mye. Hun er sympatisk og lett å prate med. Anbefales!

Dyktig og behagelig lege

Jeg ble tildelt Sara som fastlege da min forrige fastlege sluttet. Jeg har vært hos henne flere ganger med forskjellige helsemessige problemer, og jeg opplever henne som svært dyktig og kompetent. Hun tar seg god tid til å lytte til meg som pasient, hun stiller mange gode spørsmål, hun strekker seg ekstra for å finne ut av hva som kan være galt (blant annet hentet hun en gang inn en annen lege for å få en "second opinion" og berolige meg i forbindelse med undersøkelse av en føflekk), og hun er generelt veldig hyggelig og behagelig å ha med å gjøre.

Jeg har bare vært hos hennes vikar, Dr. Ohm, en gang, og mitt besøk der opplevdes som noe underlig. Ohm var også veldig hyggelig og behagelig, men noe mer "tafatt", og hun brukte veldig lang tid på å fortelle meg det samme om igjen og om igjen, som om jeg var et barn som ikke forstod noe. Jeg fikk hjelp til det jeg trengte hjelp til, men jeg følte meg litt sett ned på etter at jeg hadde vært der. Jeg kommer ikke til å gå dit igjen, ettersom jeg ikke er student lenger.

Samlet vurdering av SiO-kontoret er at jeg foretrakk å gå til dem når de var på Blindern. Jeg synes det nye kontoret er rotete, det tar lang tid å få time, det tar lang tid å komme gjennom i telefonen, når du bestiller på nett får du ikke all nødvendig informasjon som du trenger (blant annet hvilket legekontor du skal til), og når du endelig er der er det som oftest lang ventetid. Dette systemet med at man må melde seg i resepsjonen før timen er helt latterlig, da køen inn dit ofte er veldig lang og legen kommer og henter deg før du har fått meldt deg.

Vurdering av Vikar Ingvild Ohm - IKKE Sara Grodås

Jeg var bare hos Sara Grodås to ganger, men fikk et kjempegod inntrykk, både fra hun som person og kunnskapet hennes selv om jeg ikke er så glad i norske fastlegesystemeter. Jeg fra Tyskland og vant til en annen type helsesystem.

Etter at Sara Grodås gikk inn i permisjon, var jeg en gang hos Ingvild Ohm og hun tok meg ikke seriøs i det hele tatt. Grunnen til at jeg besøkte henne var ifm et problem som jeg hadde oppsøkt Sara Grodås for som hjalp meg kjempemye, men etter ett halvt år måtte jeg tilbake med samme problemet og ble mottatt av vikaren, Ingvild Ohm. Hun var ikke imøtekommende i det hele tatt, både som person og hun viste ingen respekt til mitt problem.

Har ikke vært hos henne siden og har ingen planer til å besøke henne igjen. Anbefales IKKE å dra til vikaren, vet dessverre ikke når eller om Sara Grodås har kommet utifra permisjonen.