Sara Ingegerd Eriksson Grodås

Autorisasjon (2013)

Ingen på venteliste

SiO Helse Telefonnummer22 85 33 0022 85 33 ...
Problemveien 9 / Holbergsgate 21 / Sandakerveien 116 0314 Oslo
Sara Ingegerd Eriksson Grodås er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Sara Ingegerd Eriksson Grodås

Vært mer hos vikarene enn hos fastlegen

Har vært hos Sara Grodås kun en gang i løpet av 2-3 år av å ha henne som min fastlege. Har vært hos flere av de andre legene istedenfor, usikker på om det er hennes vikarer, og det tar lang tid å få time hos de også. Syns det er urimelig å måtte vente 1 uke eller mer for å få time hvis du har halsbetennelse eller urinveisinfeksjon, selv om det er et studenttilbud. Ventetid etter avtalt tidspunkt er på 20-30 minutter hver eneste gang jeg har vært der.
Jeg har vært hos vikarene hennes flere ganger, som blir dumt hvis du har problemer eller plager som trenger oppfølging, ettersom du ikke får en fast person til å behandle deg per gang. Føler at hver gang så kommer jeg med samme problem, som ikke blir løst, og ender opp med å bare sitte og grue meg til neste gang jeg blir syk igjen. Fant ut veldig nylig at det er bla. kyssesyken jeg har hatt, men det klarte ikke vikarene/andre legene å finne ut av (de mistenkte det aldri, selv om jeg hadde alle symptomene).
Sara Grodås er sikkert en flink lege, men det er virkelig synd at jeg aldri får dratt til henne.

Sara fantastisk! SiO og vikar - ikke så fantastisk

Sara Grodås er den desidert beste fastlegen jeg noengang har hatt, og jeg har hatt mange! Hun er forståelsesfull, hjelpsom og tar deg på alvor. Hun gav meg tips som ingen andre fastleger har gitt før som har hjulpet meg mye!

Det eneste som var dumt var legesenteret hun jobbet på (SiO) som ikke anbefales. Det er lang ventetid for å få time og vanskelig å komme igjennom på telefon og i resepsjonen. Rett og slett dårlig service.

Det føles også ut som om hun er i barselperm hele tiden og hennes vikar Ingvild Ohm er uinteressert og tiltaksløs. Hun får deg til å føle at problemene dine bare er tull og at du kaster bort tiden hennes.

Informativ, hyggelig og hjelpsom

Jeg har vært veldig fornøyd med Sara som min fastlege og hadde beholdt henne om jeg fremdeles var student. Sara er alltid hyggelig, og gir utfyllende informasjon om hvilke valgmuligheter jeg har, samtidig som hun kommer med sin egen faglige anbefalning og begrunner denne. Hun gir inntrykk av å ta deg og det du sier på alvor.

Flink på alle måter

Sara er en veldig hyggelig og imøtekommende lege som tar deg på alvor. Hun er nøye og sjekker heller en gang for mye. Hun er sympatisk og lett å prate med. Anbefales!

Dyktig og behagelig lege

Jeg ble tildelt Sara som fastlege da min forrige fastlege sluttet. Jeg har vært hos henne flere ganger med forskjellige helsemessige problemer, og jeg opplever henne som svært dyktig og kompetent. Hun tar seg god tid til å lytte til meg som pasient, hun stiller mange gode spørsmål, hun strekker seg ekstra for å finne ut av hva som kan være galt (blant annet hentet hun en gang inn en annen lege for å få en "second opinion" og berolige meg i forbindelse med undersøkelse av en føflekk), og hun er generelt veldig hyggelig og behagelig å ha med å gjøre.

Jeg har bare vært hos hennes vikar, Dr. Ohm, en gang, og mitt besøk der opplevdes som noe underlig. Ohm var også veldig hyggelig og behagelig, men noe mer "tafatt", og hun brukte veldig lang tid på å fortelle meg det samme om igjen og om igjen, som om jeg var et barn som ikke forstod noe. Jeg fikk hjelp til det jeg trengte hjelp til, men jeg følte meg litt sett ned på etter at jeg hadde vært der. Jeg kommer ikke til å gå dit igjen, ettersom jeg ikke er student lenger.

Samlet vurdering av SiO-kontoret er at jeg foretrakk å gå til dem når de var på Blindern. Jeg synes det nye kontoret er rotete, det tar lang tid å få time, det tar lang tid å komme gjennom i telefonen, når du bestiller på nett får du ikke all nødvendig informasjon som du trenger (blant annet hvilket legekontor du skal til), og når du endelig er der er det som oftest lang ventetid. Dette systemet med at man må melde seg i resepsjonen før timen er helt latterlig, da køen inn dit ofte er veldig lang og legen kommer og henter deg før du har fått meldt deg.