Bernt Christian Karset Hellerud

Tlf: 67 07 36 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Bernt Christian Karset Hellerud er en av 17 fastleger i Nittedal

Siste vurderinger av Bernt Christian Karset Hellerud

Faglig dyktig lege

Var hos Hellerud da min vanlige fastlege hadde ferie, men kunne likevel ikke være mer fornøyd.

Hadde vært til flere andre leger tidligere, uten at de kunne hjelpe eller foreslå noe som helst! Men Hellerud ordnet og fikset og er ikke redd for å si sin mening, selv om du forteller om andre leger som har en helt annen oppfatning! Han snakket med Rikshospitalet for å få råd og veiledning og fikk utskrevet medikamenter med en gang som endelig hjalp! En stor lettelse (omsider)!

Burde ha gått dit mye før, og unngått måneder med problemer og plager.

Nedlatende

Verste legen jeg har vært hos, tar seg ikke tid, lytter ikke, svært nedlatende og arrogant oppførsel.
Kommer aldri til å bruke han som lege igjen!
Han bør ta seg et kurs i pasientbehandling.

Meget dyktig faglig lege.

Jeg har hatt Hellerud som lege i mange år. For to år siden kontaktet jeg ham , da jeg fikk problemer med å fungere i mitt yrke som flyvertinne. Jeg skalv på hånden, og holdt på å miste kaffekoppene i fanget på passasjerene.
Hellerud ba meg om å bevege håndleddene, og beskrev for meg at han la merke til at det gikk mye tregere å bevege det ene håndleddet. Luftet for meg at han vurderte min diagnose som Parkinson.Deretter ble jeg henvist til nevrolog for videre vurdering.

Det viste seg i ettertid at han hadde diagnostisert meg helt korrekt i løpet av sekunder. Har snakket med andre parkinsonnister som har vært syke i årevis, før de fikk riktig diagnose.

Dyktig lege

Veldig flink lege, har vært min fastlege i mange år. Har også veldig god kommunikasjon og/ får lett kontakt med småbarn.

Fremstår som kald og nedlatende

Hellerud oppleves svært lite imøtekommende. Han fremstår som kald, kynisk og nedlatende. Opplevde at han uttalte seg om noe, som han overhodet ikke hadde greie på. Dette skapte masse frykt og usikkerhet, noe Hellerud nærmest fnøys av. God kommunikasjon og innlevelse er totalt fraværende!

Trygg og dyktig

Føler meg godt ivaretatt, stoler på han og er trygg. Vi har gått til han i mange år og selv om vi har flyttet en time unna, fortsetter vi her.

Dyktig, nøyaktig og tar deg på alvor

Jeg har hatt Hellerud som fastlege i mange år nå, selv etter jeg flyttet ut av Nittedal velger jeg å bruke ham.

Han tar meg alltid på alvor, stiller aldri spørsmål ved - eller nekter sykemelding når han ser jeg trenger det. Har alltid gitt meg tilfredsstillende behandling/medisiner på mine problemer, og han tar meg virkelig på alvor og forstår min bekymring ved sykdom.

Er veldig saklig, profesjonell og god å snakke med.

Den beste legen jeg har hatt.

Problemer jeg har slitt med i mange år som andre leger ikke har tatt alvorlig har Hellerud tatt tak i og jeg har fått hjelp!! Hører på hva jeg sier og sender meg videre når det er nødvendig. Super lege!

Verste legen jeg har hatt

Han har alltid dårlig tid, det virker som han bare vil få deg ut så fort som mulig, han hører ikke på hva du sier og han blåser i hvorfor du er der. Har hørt mye bra om han fra andre og det var derfor jeg byttet til han, og jeg har gitt han flere sjanser, men han er uten tvil den dårligste legen jeg noen gang har vært hos.

Fornøyd

Faglig dyktig lege som tar seg tid til pasienten,er hyggelig og empatisk. En lege jeg vil anbefale andre å ha som fastlege.

Faglig dyktig

Hellerud har vært min fastlege i ti år. Fikk ham tildelt da vi flyttet til Nittedal. Han har i alle år vært en god lege som ikke har bommet på diagnose/behandling. Det er stort sett lett å få time hos ham, og han er en hyggelig lege. Er han småstresset, er det (slik jeg har opplevd det) en konsekvens av store forsinkelser - og/men en lege må få bruke den tiden som trengs til hver pasient. Ungene liker legen sin godt, og jeg har stor tillit til ham.

Han er ikke en typisk "myk" lege, mer faktaorientert og akademisk, noe jeg er veldig komfortabel og tilfreds med. Pasienter som har behov for at legen viser innlevelse i tanker og følelser, vil kanskje foretrekke en annen stil.

En god lege!

Hellerud er grundig, ansvarsfull og kunnskapsrik . Anbefales.

Misfornøyd

Han har god kompetanse, men han har alltid dårlig tid, er lite hjelpsom og er lite interessert i hva jeg har å si. Hver gang jeg er der virker det som han ikke bryr seg og bare vil bli raskest mulig ferdig. Jeg forstår at fastleger har mange pasienter og ikke kan ta seg så god tid, men det er en forskjell på å gjøre seg raskt ferdig og å nesten kaste pasienten ut før de rekker å si hva de er der for.

En lege til å stole på

En lege som man stoler på: gjennomfører grundige undersøkelser, følger opp avtaler, tar (om nødvendig) den ekstra telefonen, er tydelig i sine tilbakemeldinger og viser faglig og praktisk handlekraft. Er i tillegg svært god på det relasjonelle plan.

Grundig

Tar seg god tid (og da skjønner man jo at det kan bli litt forsinkelser utover dagen). Flink til å snakke med barn.