Erik Dag Knudsen

Konnerud Legesenter

1983

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Konnerud Legesenter
Thorsbergv 6 3032 Drammen
Tlf: 32 88 81 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Erik Dag Knudsen er en av 60 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Erik Dag Knudsen

Dårlig pasientbehandling

Føler han ikke lytter til meg, har hatt han som lege i mer enn 20 år, men nå sklir det fullstendig ut. Han har rett og slett ikke tid til å sette seg inn i mine behov som pasient, særdeles skuffende.

Dårlig tid og overbooket

Jeg sitter sjeldent mindre enn 1,5 time og venter.. Han er alltid forsinket, og alltid over 1 time. Og når jeg først kommer inn, føler jeg meg litt overkjørt. Blir stresset og får ikke frem alt jeg vil og trenger.
Personalet i resepsjonen er heller ikke imøtekommende eller trivelig. De er frekke og spydige, både i tlf når det gjelder spørsmål etc og en ubehagelig holdning når man kommer dit. (Ofte) Føler ikke jeg skal bli behandlet slik av profesjonelle folk i helsesektoren. Knudsen har snart en ledig plass i sitt pasientregister.

Opptatt av sine pasienters ve og vel

En svært dyktig lege, som tar seg tid til å være medmenneske når det behøves. Følger alltid opp. Er der når du trenger ham. Lyttende og på når det gjelder oppfølging av prøvesvar. Bruker sine kontakter for å få resultater før den offisielle tiden når han vet at det er stor forskjell på å vente ei uke kontra tre. Tar i mot pasienter når pasienten trenger det, uavhengig av legesenterets åpningstider. Har også opplevd ham som pårørende til en pasient med alvorlig diagnose. Han så også meg som pårørende, i motsetning til mange andre leger.

Erik er en svært god lege

Jeg har hatt Erik Dag Knudsen som min fastlege siden år 2000. Jeg er svært fornøyd med han : ) Jeg føler at han tar meg på alvor og lytter på det jeg har å si . Jeg har nå flyttet til en annen kommune , men jeg vil på ingen måte bytte han ut til noen i nærområdet. I hvertfall ikke foreløpig. Sant skal sies at jeg renner ikke ned døren hans. Har jeg behov for en time så får jeg timen som regel ganske fort om det skulle være noe.
Flink lege, god erfaring og henviser deg videre om han ser at det trengs.
Eneste å påpeke er den evig lange ventetiden på alt fra 1 -2 timer .

Hilsen meget fornøyd Pasient

Dyktig og tillitsfull

Faglig god og har min fulle tillit. Føler jeg blir tatt på alvor uansett hva slags problemer/plager jeg kommer med. Henviser til spesialister når han mener det er nødvendig, men også når jeg ønsker det uten at han mener det er nødvendig-dette for å berolige meg. Selvom det er til tider lang ventetid når man har time vil jeg ikke bytte bort Erik, jeg føler meg trygg hos han.

"Ring 113 ved alvorlig sykdom"

Jeg venter heller til legekontoret er oppe enn å dra til legevakten. Hører mye klaging fra folk som har sittet lenge å ventet på timen sin, og da tenker jeg - og sier høyt- at det er helt frivillig å velge fastlege. Etter over 30 års erfaring med meg som pasient, er det viktig med en som bryr seg og lytter. Han stoler på meg og jeg stoler på han. Erik tar på alvor det som er alvorlig- og det er viktig. Ikke henvise i rykk og napp.
Vi har som familie vært igjennom alvorlig sykdom, og jeg er glad nettopp Dr Knudsen har vært på vårt lag gjennom disse prosessene

Menneskelig og lyttende

Flink og ryddig lege med innsikt utover forventet. Står på med pasienten i sentrum.

Lang,opptil 2 timer,ventetid hver gang.

Erik er en hyggelig og flink lege og jeg har fått god hjelp i mange år.
MEN: Han er aldri presis. Som regel må jeg vente opptil 2 timer selv om jeg har bestilt time og møter presis.
Det er ikke så mye som en kaffe/drikkeautomat på venterommet og toalett-dørene har åpning så alle kan høre hva man gjør.

Han er lite fokusert og har alltid for dårlig tid.Føler meg til bry. Jeg har brukt ham lenge,og vært lojal selv om han ikke har holdt avtaler.Nå er jeg lei.

Jeg skifter fastlege.

Bytter fastlege etter mange år!

Knudsen har alt for lang ventetid, 1,5 til 2 timer. Timen er stort sett over før en rekker å sette seg ned på besøksstolen. Ganske overfladisk og kan virke nedlatende ovenfor pasienter.
Ikke særlig flink til å henvise videre uten at en selv påpeker at det er nødvendig.
Knudsen er sikkert en faglig god lege, men nå har begeret rent over for meg,
jeg byttet lege i går, etter å ha time hvor han sier at han ikke har tid til å undersøke/sjekke det jeg kom for.

En lege som tar deg på alvor.

Vi som familie er svært fornøyd med Erik som lege. Jeg ser at det er mange som klager på ventetid, men det fine med det er at man kan velge å bytte lege. Fortsatt står Erik med flest pasienter i Drammen som han velger å si ja til. Det må være en grunn til at pasientene blir. Vi opplever Erik som faglig dyktig og lyttende. Han tar oss på alvor og man får alltid komme inn å kort varsel om det er noe. Med slik service må det selvfølgelig få konsekvenser på ventetid. Da får det heller ta den tiden det tar.

Topp lege tross hektisk hverdag

Hatt Erik som lege i alle år og vet godt at han har mye og gjøre og derfor kan det virke som tiden blir knapp noen ganger. Svært faglig dyktig og solid erfaring. Jobber døgnet rundt for å gjøre hverdagen til pasienter og folk rundt seg bedre!

Raus med sykemeldinger.

Har mange pasienter og kort tid til hver enkelt,men er nok populær hos mange siden han er kjent for å skrive ut sykemeldinger ukritisk. Har skiftet lege.

Har byttet.

Alt for lang ventetid. Provoserende å vente i timesvis, mens de med Konnerud IL eller Godset tilknytning kan gå rett inn. Rekker nesten ikke sette deg ned før timen er over. Henviser og skriver resepter i øst og vest. Føler ikke at han hører hva jeg sier og er mer opptatt av å se på pc-skjermen enn meg. Ellers virker han faglig dyktig, men er ikke min type lege.

En super lege!

Erik er en utrolig dyktig og forståelsesfull lege, som alltid tar seg tid til å lytte til pasienten. man blir alltid tatt på alvor og behandlet med stor respekt uansett hva det måtte gjelde. Han er alltid i godt humør, og jeg er utrolig fornøyd med han. Kunne aldri tenkt meg å bytte lege!

Uholdbare ventetider

En lege som ikke tilfresstiller mine forventninger. Lang ventetid er respektløst for pasientene, ikke tilstede under konsultasjoner, ikke bra.

Dyktig lege, men alt for lang ventetid både for time og på venteværelset

Erik er en dyktig lege. Han tar problemene på alvor, følger opp utenfor kontortid, og henviser til spesialister om det trengs.

Problemet er å få time innne rimelig tid, og når man først har time er ventetiden gjerne 2-3 timer.

Jeg gir Erik 6 i terningkast. Han er verdt å vente på. Det mener barna mine, som også har Erik som fastlege.

Enestående lege

Meget faglig dyktig. Tar meg på alvor, lytter til min opplevelse av situasjonen. Opplever han "er tilstede" / "ser meg" under konsultasjonen. Hvis behov, rask m/ å henvise videre, "ser ikke an" forlenge. Hvis det har vært "noe spes.", kan han ta kontakt utenom kontortid, for å høre hvordan det går. Sammenligner han med "husdoktoren" som fantes i "gamle dager". Han er oppriktig interressert i å gjøre det beste for meg som pasient!!

Bra lege

'Meget bra lege. Eneste og utsette er ventetiden. Og det har vært et problem i alle år.

Den beste LEGEN

Han er en lege som tar deg på alvor og setter se i din sit.
Han tilhører sjeldenheten da han kan ringe lenge etter stenge tid og spørre hvordan det går med meg evnt barne mitt.
Positiv holdninger og løsnings orientert.

Har ikke tid til dine pasienter. Ser i pc skjermen om dytter deg ut døren så fort han kan.

Å få lege time hos Knudsen er er utfordring i seg selv. Han har mange pasienter, men nå er det jo slik at det skal være satt av 15 min til hver person og ikke to min. Ventetiden er lang. Vanlig ventetid er 2 til 2.5 timer på en time som er bestilt ii god tid. Dette er ikke en eller to ganger, men alltid. Hvor er respekten for andres tid? Jeg har opplev å sitte på venterommrt i tre timer med en unge på 3 måneder og fått beskjed om å komme tilbake neste dag for laberatoriet stenger kl 1500. dag Erik må slutte å behandle så mange pasienter pr dag og ikke glemme å sende inn papirer som han skal. Ved sykdom må dag Erik møte til dialogmøter som er vedtatt ved lov. I tillegg må han også høre på de pasientene som ikke flyr ned legekontoret. Når de først kommer er det dom regel noe.