Ståle Onsgård Sagabråten

Autorisasjon (2000)

Ståle Onsgård Sagabråten er en av 5 fastleger i Nesbyen

Siste vurderinger av Ståle Onsgård Sagabråten

Super lege!

Ståle er hyggelig, imøtekommende og dyktig. Jeg føler jeg blir tatt på alvor uansett hva slags utfordringer jeg kommer med. Jeg stoler på Ståle og synes det er positivt at han fokuserer på kvinnehelse og å lære nye ting. Eneste minuset med dette er at det er lang ventetid. Anbefaler denne legen.

Dyktig, rolig og hjelpsom

Har hatt Sagabråten som fastlege i flere år nå og kan gi han de beste skussmål. Han er meget dyktig og behagelig, og har hjulpet meg mye. Han er travel og engasjert i mye i tillegg til å være fastlege og vil selvfølgelig ikke være 100 % tilgjengelig hele tiden, men slik er det jo bare. Anbefales.

Gjør ikke jobben sin

Jeg søkte om helseforsikring i september, fikk purring på manglende opplysninger fra legekontoret i begynnelsen av januar. Ståle hadde ordnet med å forlenge fristen, men oppdaget i dag at saken ble henlagt pga. Manglende opplysninger den 1 mars! Han ringte meg 7 mars for å få opplysninger til forsikringsselskapet! Dette blir for dumt og sløvt med tanke på hvor lang tid han har hatt på seg til å sende inn opplysninger. Greit nok at han har vervet i legeforeningen, men han har fortsatt en 50% stilling på legekontoret til å følge opp pasientene sine. Har i dag byttet fastlege!

Hyggelig og rolig

Ståle er en kunnskapsrik, forståelsesfull og trygg lege... Føler han at han er litt usikker, sender han henvisning videre. Det er dessverre lang ventetid for å få time, men er det mindre alvorlige ting tar han det gjerne over telefonen isteden. Ståle er god på å lytte, og leser gjerne litt mellom linjene på det du sier. Også er han akkurat passe streng som en lege skal være uten at man føler seg liten og sett ned på! Ingen problemer er for små til at det kan luftes inne hos han!
Jeg og familien føler oss veldig godt ivaretatt av han, og selv på ett lite sted som Nesbyen føler jeg at han er proffesjonell nok til å ikke tenke på oss som pasienter når han møter oss i butikken, men som sambygdinger.

Lang ventetid

Det er lang ventetid for å få en ordinær time. Ofte må man vente 3-4 uker! Han er hyggelig og kunnskapsrik, men jeg savner at han lytter aktivt og møter meg der jeg er. Han er opptatt av å forklare lenge og nøye.