Sofia Øien

Legehuset A/S

2003

Ingen på venteliste

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Legehuset A/S
Drammensveien 16 3300 Hokksund
Tlf: 32 75 58 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Sofia Øien er en av 14 fastleger i Øvre Eiker

Siste vurderinger av Sofia Øien

Beste legen jeg har hatt !

Jeg har hatt noen gode leger før, men hun er den beste og ikke minst den mest omsorgsfulle legen jeg har hatt i mitt drøyt 50 årige liv ! Verdt å vente på !!

Hører ikke på hva som virkelig blir sagt.

Føler jeg ikke blir hørt. Svarer ikke på det jeg spør om. Virker som hun ikke får meg seg, ikke forstår.
Hun har svar på alt uten og undesøke videre eller sjekke. ikke fornøyd i det hele tatt.

Meget bra lege får god kontalt m henne.

har aldri hatt noe problem m og få tak i henne har brukt legen i mange år.

Uinteressert.. Bryr seg lite..

For personer med psykiske lidelser.. Skygg unna! Før hu hadde permisjon et år gikk det greit. Nå når jeg hadde legetime sist, avslo hu først en forespørsel jeg hadde fått av en overlege.. uten å spørre hvorfor jeg ville ha en undersøkelse. Derpå spurte hu meg hva som hadde skjedd med meg.. Jeg var jo normal sist hu så meg.. Nå var jeg blitt et nervevrak.. Glad jeg ikke var for langt nede til å ta til meg ordene så veldig.. Har hu på opptak på tlf, der hu sier akkurat dette..
Jeg ble fikk diagnosen bipolar i des 2013.. hu hadde null forståelse for min tilstand og ønske om sykemelding.

Suveren lege med høy kompetanse såvel psykologisk som somatisk !

Beste legen jeg har hatt,meget forståelsesfull og klok !
Føler virkelig å bli tatt på alvor og hun tar seg tid til å lytte !
Har veldig god tillit til henne og hun er veldig god på å sende deg
videre til andre undersøkelser når det kan være aktuelt.
Hun er meget sympatisk,så jeg kan anbefale henne på det varmeste !

God lege

God lege. Tar pasienten på alvor, lyttende og hjelpsom. Strek faglig. Noe vanskelig å få tak i men kvaliteten på behandlingen veier opp.

Bra

Seriøs. Bruker tid. Kommuniserer bra. At det er forsinkelser (som noen klager på) spiller mindre rolle når legen tar seg tid når man kommer inn.

Grei nok lege

Vanskelig å få tid, lang ventetid og stresset lege.

Uinteressert

Jeg har vært suicidal og kom inn til denne legen fordi hun hadde vakt den dagen. Forferdelig å måtte sitte å vente i 6!!!! timer for så å få sur beskjed fra henne om at "nerveproblemer tar vi sist, de som er akutt syke kommer inn først!"
Jeg hadde heller sitti på venteværelse med lungebetennelse i 9 timer enn å sitte der alvorlig deprimert i to minutter!

Jeg er veldig glad for at min fastlege på samme legekontor har mye større forståelse for psykisk sykdom enn denne legen her.

Er der for pasienten

Flott lege. Hjelpsom og lyttende. Henviser videre når man ønsker det, tar situasjonen på alvor

ett forferdelig dårlig legesenter

legen er ikke den som viser mest innteresse. ikke fornøyd.
og legesenteret i sin helhet er helt forferdelig. laaange ventetider,40 - 60 min er noe som skjer til stadighet. og det er e prøvelse og ha med barn. hadde dere enda hatt en skikkelig lekekrok med mye lego og bøker.opptil 15 min ventetid på telefon for og komme igjennom. ser det er mage andre her som klager og jeg håper dere gjøre noe med dette. men kjapt og bytte til ett anet sted

SUR og UINTERESSERT

Uff, har kun vært hos denne legen to ggr ifm samme sak (lavt B12) og det var en forferdelig opplevelse. Hun kjeftet på meg fordi jeg var så sliten at jeg bare gråt, og hun sa at jeg hadde fått lavt B12 fordi jeg spiste så usunt, enda hun ikke kjente til verken meg eller mitt kosthold. Oppfattet henne som utrolig frekk, uinteressert og at hun hadde forhåndsdømt meg som "litt sliten og ute etter en sykmelding".

Bruker ikke igjen

dårlig tid,om å gjøre å få deg fortest ut.lang ventetid ved timebestilling ofte mot 50 min. umulig å få tak i med telefon eller oppmøte

Kommer ikke til å bruke hun igjen

Alltid forsinka fra 30 -60 min ,virker som hun ikke har tid til deg selv med time så blir det stress å raskest mulig ut.
mangler litt kunnskap

Tar seg tid

En god lege som tar seg tid til pasientene. Riktignok betyr dette av og til at det er ventetid på å komme inn til henne, men det betyr også at den dagen en trenger tid så bruker hun tid på deg. Har hatt meget god oppfølging gjennom to svangerskap. Flink med barna, spør alltid om hvordan det går. Føler vi blir tatt på alvor.

Eneste ulempen er at det er lang ventetid for å få time hos henne. De som sitter i resepsjonen på Legehuset må gjøre noe med både det å besvare telefonene når vi ringer (det er ofte lang telefonkø, opp mot 10-15 minutter, har også opplevd å måtte vente enda lenger). Det må også være mulig å lage noen åpninger i timelistene til legene sånn at vi faktisk kan komme inn til fastlegen dersom man trenger time på dagen. Det er ikke greit å stadig måtte gå til ny lege om man får et raskt behov for å treffe legen. Har etter 8 år ennå ikke opplevd å komme til fastlegen dersom vi trenger legehjelp på dagen. Beskjeden da er at det er lang ventetid, kanskje opp mot to uker. Dette er ikke holdbart, MEN vil gjerne understreke at det ikke er nevnte leges feil, det skyldes rutiner hos de som besvarer telefoner og sitter i resepsjonen.

ok, fikk henneetter at min lege sluttet

ikke lett å forstå , hun er polsk tror jeg, å sen med å gi tilbakemeldinger på prøver. elers veldig hyggelig dame

God!

En god fastlege som tar seg god tid til pasientene. Flink med barna. Ingenting å utsette på legen MEN det er vanskelig å få time hos fastlegen da det er lang ventetid. Kommer aldri inn på dagen, her må de som jobber i resepsjonen sørge for at det er mulig for pasientene å treffe fastlegen sin og ikke vakthavende eller turnuslege.