Cathrine Abrahamsen

Strandparken 3-5 3187 Horten
Cathrine Abrahamsen er en av 21 fastleger i Horten

Siste vurderinger av Cathrine Abrahamsen

Min beste lege

Alltid rolig, vennlig og imøtekommende❤️❤️ Virket interessert og lyttet til mine utfordringer. Avtalte videre undersøkelser. Ringte og purret fordi det tok tid hos andre spesialister. Service innstillt👍

Dyktig lege

Løsningsorientert, forståelsesfull, flink til å lytte, hyggelig, pragmatisk, høyt kompetansenivå, bestemt på en god måte.

Kjempeflink lege rask og effektiv

Har vært hos legen noen ganger i den senere tid.
Blir alltid møtt med et smil,føler at hun tar seg tid til pasienten.
Veldig fornøyd med samhandling lege/sykehus.

Blid og imøtetagende

Jeg er fornøyd med legens oppmerksomhet, imøtetagende.
men å få time ....når jeg trenger det..kan være vanskelig noen ganger.

Travel

Hun har dårlig tid og man føler at man ikke får sagt det man kom for. Hun snakker litt i munnen på deg, så det er vanskelig å komme til ordet. Tidenes lengste kø for å komme igjennom sentralbordet. Har mange ganger ventet i 30 min før noen tar telefonen.

Vær flink til å lese legejournal!

Oppfatter at hun ikke har tid til å lese legejournal fra en spesialist lege selv om hun også er lege. Etter et opphold på et sykehus sender spesialist legen alltid en epikrise både til deg som pasient og til din fastlege for å orientere og videre følge. Det betyr at legen må lese gjennom epikrisen, gjør akkurat hva som står på den og deretter observerer/oppdaterer den videre.Tenker at selv om man besøker legen ikke på grunn av pasients primær sykdom så bør legen også spørre om hvordan den sykdommen plager henne. F.eks om man har en hjerne- eller hjertesykdom og samtidig man er gravid. Det er faktisk at graviditet kan påvirke disse sykdommene og at sykdommene blir forverres ved graviditeten. Og det viktigste er at det også står på epikrisen fra spesialisten at disse pasientene skal følges nøye, tett og godt av fastlegen ved graviditet.

En epikrise er ikke bare en journal fra spesialist lege til pasient, men også til fastlege. At det er et tverrfaglig samarbeide mellom partnerne for å ivareta pasienten som helhet.

Anbefales IKKE!

Hun har alltid dårlig tid, virker det som i hvert fall. Når jeg skal fortelle om "plagene" mine, viser hun lite empati. Jeg får så vidt øyekontakt med henne, hun stiller nesten ikke spørsmål, har antatt at jeg har en annen sykdom/plage enn den jeg egentlig har flere ganger, og jeg får ikke sagt det jeg skal si før jeg blir kastet ut igjen. Har holdt på å begynne å grine der inne flere ganger.

Dårlig service

Hun har alltid dårlig tid og jeg går alltid ut seende ut som et spørsmålstegn. Hun forklarer ting dårlig og jeg syns ikke hun har noe forståelse for ting jeg har tatt opp med henne. Hun snakker over en og er ikke særlig imøtekommende. Ikke er de på laboratoriet noe trivelige de heller. Anbefales ikke.

Seriøs, empatisk, fagflink,grundig,imøtekommende

Det meste er sagt innledningsvis. Inngir den nødtørftige trygghetsfølelse. Hun bryr seg om pasienten.

Blid men for travel

Hun er alltid blid, men jeg oppfatter at hun alltid har det travelt, og har liten tid til å ta meg på alvor. Mer opptatt av å skjerme seg selv, enn å engasjere seg i pasienten. Føler meg ikke ivaretatt.

Ikke tatt på alvor

Vi har en god tone, hun møter deg med et smil. Dessverre alltid så dårlig tid, snakker mye, nesten litt over deg, så du føler du ikke får uttrykket deg godt nok, og kan ende med å gå derfra før du fikk sagt alt. Føler at legen ikke har tatt meg på alvor!

Grundig og hyggelig

Cathrine er alltid blid og hyggelig, og det virker på meg som om hun har god faglig tyngde. Det går ofte fort hos fastlegen, men jeg synes hun er effektiv, men grundig, og uten at det går utover opplevelsen av å bli tatt på alvor.

God og sympatisk lege

Cathrine Abrahamsen er en lege som tar deg på alvor og som jeg føler meg trygg på, både for meg selv og for barna mine.

Aldri møtt henne

Etter å ha hatt henne som min fastlege i 2 år så har jeg enda til gode å møte henne når jeg har bestilt time, har alltid havnet hos en turnuslege eller lignende.

En lege du kan stole på

Cathrine er en god og forståelsesfull lege som hjelper deg med alt du lurer på. Som hos de fleste fastleger er det tidspress, så du burde ha det klart for deg hva du ønsker hjelp med. Hvis ikke kan det hende du går derfra uten helt å ha fått svar på det du lurte på.

Veldig imøtekommende

Barna og jeg har hatt henne som fastlege i flere år. Veldig hyggelig og imøtekommende. God til å lytte.