Anne Margrethe Jacobsen

Bekkestualegene DA

Autorisasjon (2007)

Bekkestualegene DA Telefonnummer67 11 33 6667 11 33 ...
Bærumsveien 206 1357 Bekkestua
Anne Margrethe Jacobsen er en av 103 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Anne Margrethe Jacobsen

Veldig fornøyd!

AMJ er en helt super lege som er til god hjelp. Kanskje den beste jeg har hatt. Jeg kjenner meg absolutt ikke igjen i det noen skriver om mangelfull oppfølging og lite faglig tyngde. Mitt inntrykk er at jeg møter en lege som vet hva hun driver med, og som er opptatt av å spille på lag med pasientene. Sender henvisning videre ved behov, får alltid tilbakemeld. på prøveresultater. Som regel kort ventetid, lett å få hastetime og veldig hyggelige helsesekretærer.

Passivitet påfallende

Legen oppfattes som kompetent og empatisk, men passiviteten er dessverre påfallende etter en tids forsøk på samarbeide. Ingen oppfølging etter operasjoner, mangelfull informasjon, må kreve normale blodprøver og ingen årlige standard kontroller. Det er pasientens oppgave å følge opp egen helse, men fastlegen må samarbeide. Overser og utfører ikke direkte anbefalinger om prøver sendt fra spesialisthelsetjenesten, uten noen form for forklaring. Som pasient er jeg sliten og svært bekymret. Bortforklarer plager med sleivete kommentarer.

Tydelig og vennlig rådgiver

Min fastlege over 12 år fortjener en god rating. Hun har alltid ett trygt smil på lur og kommer med tydelige og klare råd. Hun er god med barn og passer på at de skjøre små våger å komme til doktoren, samt at hun gir god vurdering på behandling. Jeg setter pris på Anne Margrethe og kan anbefale henne på det sterkeste.

Tilgjengelig

enig i notat fra pasient 10april, spesielt synes jeg det er mangelfull oppfølging når det kommer rapporter fra sykehus.

En av de beste legene jeg har hatt

Jeg har nå hatt Jacobsen i 5/6 år og er super fornøyd. Hun følger virkelig opp. Jeg har en hudsykdom som er ganske komplisert å behandle og som jeg får tilbakefall av ca annethvert år. Selv om hun ikke er hudlege opplever jeg at hun ikke bare skriver ut det jeg da fikk for to år siden og sender meg ut, men tvert i mot tar seg tid til å undersøke om det er noen endringer i behandlings form for akkurat min diagnose. Grunnen til at det er Jacobsen som følger opp dette er at etter at jeg var hos hudlege som fant ut hva jeg hadde så mente hudlegen at det holdt at fastlegen fulgte meg opp i etterkant. Er det noe hun mener en spesialist bør undersøke henviser hun meg raskt videre. Jacobsen er også en som tar seg tid og lytter noe som er viktig for meg siden jeg har en del psykiske utfordringer og diagnoser.
Jeg er så fornøyd med Jacobsen at jeg nå har satt en av mine gamle foreldre som begynner å trenge litt tettere oppfølging av fastlege på ventelisten hos Jacobsen, både for at vedkommende skal få skikkelig oppfølging, men også fordi jeg da vet at vedkommende kommer til å bli tatt godt vare på. Jeg bare håper og krysser fingrene for at det raskt blir en ledig plass på listen hennes sånn at mitt gamle opphav raskt kan få en lege som følger ordentlig opp.
så som dere skjønner kan jeg virkelig anbefale Jacobsen på det varmeste!!!

Legesenteret har også en ordning hvor de tydeligvis har satt opp noen tomme tider hos legene hver dag sånn at dersom man ringer mellom 8-9 om morgenen er det mulig å få hastetime samme dag. En løsning andre legesenter også burde lære av. De i resepsjonen og på laben er også kjemme hyggelige og høflige