Bekkestualegene DA

Bærumsveien 206 1357 Bekkestua
Tlf: 67 11 33 66 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Bekkestualegene DA

En av de beste legene jeg har hatt

Lege: Anne Margrethe Jacobsen Skrevet

Jeg har nå hatt Jacobsen i 5/6 år og er super fornøyd. Hun følger virkelig opp. Jeg har en hudsykdom som er ganske komplisert å behandle og som jeg får tilbakefall av ca annethvert år. Selv om hun ikke er hudlege opplever jeg at hun ikke bare skriver ut det jeg da fikk for to år siden og sender meg ut, men tvert i mot tar seg tid til å undersøke om det er noen endringer i behandlings form for akkurat min diagnose. Grunnen til at det er Jacobsen som følger opp dette er at etter at jeg var hos hudlege som fant ut hva jeg hadde så mente hudlegen at det holdt at fastlegen fulgte meg opp i etterkant. Er det noe hun mener en spesialist bør undersøke henviser hun meg raskt videre. Jacobsen er også en som tar seg tid og lytter noe som er viktig for meg siden jeg har en del psykiske utfordringer og diagnoser.
Jeg er så fornøyd med Jacobsen at jeg nå har satt en av mine gamle foreldre som begynner å trenge litt tettere oppfølging av fastlege på ventelisten hos Jacobsen, både for at vedkommende skal få skikkelig oppfølging, men også fordi jeg da vet at vedkommende kommer til å bli tatt godt vare på. Jeg bare håper og krysser fingrene for at det raskt blir en ledig plass på listen hennes sånn at mitt gamle opphav raskt kan få en lege som følger ordentlig opp.
så som dere skjønner kan jeg virkelig anbefale Jacobsen på det varmeste!!!

Legesenteret har også en ordning hvor de tydeligvis har satt opp noen tomme tider hos legene hver dag sånn at dersom man ringer mellom 8-9 om morgenen er det mulig å få hastetime samme dag. En løsning andre legesenter også burde lære av. De i resepsjonen og på laben er også kjemme hyggelige og høflige

Flink og empatisk lege

Lege: Anne Margrethe Jacobsen Skrevet

Dr. Jacobsen har vært fastlege for meg og min familie i mange år. Vi har et barn som har hatt behov for tett oppfølging og Dr. Jacobsen har vært engasjert, dyktig, lyttende, empatisk, tatt oss på alvor, tatt seg tid til oss og henvist dit det har vært nødvendig. Det kan være litt vanskelig å komme gjennom på telefonen, men det er veldig fint at legekontoret har akutt-timer dersom man trenger det og det pleier stort sett ikke være altfor lange ventetider.

Uengasjert og faglig svak

Lege: Anne Margrethe Jacobsen Skrevet

Opplevde denne legen som svært passiv da jeg ble alvorlig syk og hadde behov for en som kunne hjelpe meg. Da jeg byttet fastlege fikk jeg en helt annen oppfølging. Jeg kan ikke anbefale Jacobsen. Hun virker uengasjert, faglig svak og dårlig orientert.

Vi er fornøyd

Lege: Anne Margrethe Jacobsen Skrevet

Vi bruker denne legen alle sammen i familien og er kjempe fornøyd på alle måter. Flink, sympatisk og rask til å henvende videre hvis nødvending.

Uproffesjonell

Lege: Kjell Skare Skrevet

Hilser ikke, smiler ikke, virker ekstremt uinteressert. Stresser igjennom legetimen og avbryter når jeg svarer på ting han spørr om, blir senere irritert fordi jeg ikke har svart på ting. Får ikke sakt alt jeg vil si. Han snakker heletiden ned til meg når jeg forteller om skaden eller sykdommen.

Han ville ikke skrive ut resepter jeg er avhengig av eller henvise til hudlege, selvom han leste i min journal at jeg har gått på de type resepter lenge.

Jeg ville ikke anbefalt denne legen til noen!

Kraftig irritert

Lege: Kjell Skare Skrevet

Jeg ble sendt til Kjell da min egentlige lege ikke var til stede den dagen det gjaldt. Det virker som han hadde noe imot meg da jeg var der. Han var frekk, arrogant og irritabel. Jeg forklarte problemene mine, og svarte med å spørre om jeg var sikker på at jeg hadde vondt der det gjorde mest vondt. Han kommentere også at han ikke var glad for at jeg var der. og at jeg skulle passe på neste gang at min egentlige fastlege var til stede. Han var overhodet ikke interessert i å høre på hva jeg sa, og han avbrøt meg gjentatte ganger mens jeg forklarte problemene mine. Han nektet for at jeg var syk, helt til han sjekket febern, da virket det som han forsto at det faktisk var grunn for å dra til lege.

Født til å være lege, eksempel til etterfølgelse!

Lege: Anne Margrethe Jacobsen Skrevet

Jeg var glad denne legen begynte som fastlege i min kommune, da jeg hadde noe kjennskap til henne fra tildigere. Hun var behandler for meg på sykehus da hun var i spesialisering. Etter å ha stått på varsling i over et år, fikk hun ledige plasser og jeg var ikke sein om å bytte. Selv om jeg nå bare har vært hos henne tre ganger, føler jeg hun viderefører det jeg i sin tid likte så godt med henne. Hun er veldig rolig og behagelig å forholde seg til, grundig i det hun gjør. Tar seg veldig god tid til å prate med deg, selv om du bare er der for å få målt blodtrykket. Jeg har flere kroniske sykdommer, så det betyr mye for meg å ha en lege som virkelig er tilstede og ikke bare spør om hvordan det går slik vi ofte gjør som en klisje, men med meningen hvordan går det EGENTLIG.. Svar på prøver fikk jeg tilsendt elektronisk så snart de forelå. Anne er genuint opptatt av hvordan hun kan være en god lege for akkurat den pasienten som sitter i stolen. Svært ydmyk, åpen for å være en lagspiller og samarbeide med andre deler av helsetjenesten. Hun har som praksis at hun uoppfordret setter av dobbelttime til alle nye pasienter for å bli litt skikkelig kjent. Det harjeg ikke sett andre leger gjøre. Nå er kjangsene for at jeg endelig har funnet en flott arvtaker til min forrige fastlege. Jeg tror denne damen rett og slett er født til å være lege!

Hun har møblert kontoret slik at man ser hverandre. Pasientstolene står på motsatt side av skrivebordet, slik at det kommer i mellom oss. Jeg føler da vi ser hverandre bedre enn om jeg hadde sittet ved siden av - slik man gjør hos mange leger. Jeg er sterkt synshemmet og lysømfindlig så dette fungerer veldig bra for meg. Hun vår ikke vinduet bak seg, og vi ser rett på hverandre. Alt virker veldig påtenkt hos denne legen.

Anbefaler henne gjerne til andre, men setter man seg på varsling må man belage seg på å vente - og være raskt ute når det blir plasser. De forsvinner nemlig fort.

Kontor/lab personalet framstår serviceinnstilt og hyggelig. Lokalene er koselige og freshe.

Ikke fornøyd - vil bytte fastlege

Lege: Kjell Skare Skrevet

Ikke fornøyd med måten jeg ble mottatt på, måten han hørte etter på eller utføring av GU og andre tester. Virker lei jobben sin.

Hyggelig lege som kan lytte

Lege: Anne Margrethe Jacobsen Skrevet

Selv om jeg nå skal flytte til et annet fylke har jeg bestemt meg for å beholde Anne Margrethe. Hun er utrolig flink, og hun ser meg som person og ikke bare som en fil eller mappe som hun skal ha unnagjort.

Jeg byttet fra den andre fastlegen på kontoret der fordi jeg ikke hadde så god kjemi med han, men fant tonen med Anne Margrethe med en gang.

Der jeg tidligere følte at jeg ikke ble hørt, og at mine problemer ble bagatellisert og ikke fikk hjelp, føler jeg nå at jeg blir hørt, og at jeg blir tatt alvorlig og får god hjelp.

Jeg har vært på to timer med Anne Margrethe så langt, og begge har vært fornøyelige.

Ventetiden på kontoret er knappe ti minutter, og personalet er vennlige og imøtekommende.

Enkel betaling med automat i gangen. Man kan også velge faktura mot et lite gebyr, noe som av og til er greit siden de ikke tar Mastercard.

Fantastisk behandling!

Lege: Anne Margrethe Jacobsen Skrevet

Var på hastetime hos Anne Margrethe Jacobsen i dag grunnet skade i hånd.
Jeg ble tatt i mot av en trivelig og imøtekommende lege. Etter en skånsom og god undersøkelse ble jeg fullt informert om prossessen videre til behandling ved Bærum Sykehus. Hun sørget også for at all dokumentasjon ble oversendt før jeg ankom sykehuset.
Anne Margrethe viser klart at legene ved kontoret på Bekkestua er av høyeste kvalitet. I likhet med alle andre behandlinger jeg har hatt der med flere leger blir jeg like fornøyd hver gang.

Anbefales på det sterkeste!

Flink allmennpraktiker

Lege: Kjell Skare Skrevet

Hele familien får den hjelpen vi trenger hos denne flinke og tilgjengelige legen. Følger opp prøvesvar og melder tilbake. Pluss for mulighet for elektronisk timebestilling.

Usympatisk og ikke til stede

Lege: Kjell Skare Skrevet

Første gang jeg har hatt time hos han.
Smilte ikke da jeg ble hentet selv om jeg gjorde det, jeg ventet på å bli tatt i hånden men det skjedde ikke så jeg tok han i hånden og det ble ganske awkward.

Legen nærmest dyttet meg ned fra benken for å dra ut mer papir da jeg hadde ligget på benken og ødelagt papiret. Det bråket såpass at det avbrøt samtalen vi hadde. Dette kunne han ha gjort etter timen istedenfor å avbryte samtalen. Han kunne også ha bedt meg om å gå ned istedenfor å grynte og "dytte" meg ned.

Følte at samtalen var veldig enveis. Jeg fikk ikke sagt det jeg ville. Legen virket overlegen og ikke interessert.

Konklusjonen var at det ikke var noe spesielt som var galt. Jeg måtte selv aktivt spørre hva jeg kan gjøre for å ikke ha mer vondt i beinet.
Da svarte han at jeg må trene mer. Uten å spesifisere hva jeg må trene eller råd videre. Føler at jeg ikke ble tatt seriøst.

Føler også at legen under hele seanser virket som om at han skyndet seg veldig, og uinteressert og overlegen.

Jeg bytter fastlege.

Trivelig og effektiv lege

Lege: Kjell Skare Skrevet

Var på en undersøkelse hos Kjell Skare i dag for første gang, og hadde en veldig god opplevelse.
Vi småpratet og lo litt til å begynne med, og så var det rett på sak.
Kastet ikke bort noen tid, vi kom til en konklusjon og jeg reiste derfra noen spørsmål fattigere.

Jeg opplever Kjell Skare som en proff og kunnskapsrik lege med lang yrkeserfaring.

Anbefales!

Veldig misfornøyd og har byttet lege

Lege: Kjell Skare Skrevet

Føler at legen er arrogant og nedlatende. Spør meg hva jeg vil han skal gjøre med problemet. Han er lege og bør vite evt hva som må gjøres og hvor det skal henvises. Man skal ikke behøve å fortelle legen det! Har alltid følt meg veldig utilpass etter konsultasjoner hos denne legen og anbefaler ingen å gå dit.

Krenkende opplevelse

Lege: Kjell Skare Skrevet

Dr. Skare startet vår samtale med å skjelle meg ut på venteværelset fordi jeg var noen få minutter for sen til timen, hvilket jeg umiddelbart beklaget. Han presenterte seg ikke og tok meg ikke i hånden, på tross av at vi aldri hadde møtt hverandre før. Videre snakket han til meg på en brysk og uvennlig måte, og fikk meg enkelt sagt til å føle meg som et hår i suppa. Mine innspill og spørsmål i forhold til oppfølgingen av mine helseplager ble raskt avfeid på en arrogant og nedlatende måte. Denne måten å drive praksis på er ikke i tråd med føringene i pasientrettighetsloven, der pasientens rett til medvirkning i egen behandling er tydelig beskrevet. Jeg vil ikke anbefale denne legen til noen.

Den desidert beste legen jeg noensinne har hatt

Lege: Kjell Skare Skrevet

Skare er definitivt den beste legen jeg noen gang har hatt.
Han er svært kunnskapsrik og nøye sånn som jeg ser det.
Jeg har aldri før opplevd noen som har fulgt opp så tett.
Jeg har flere års erfaring med Skare både med rutinesjekk og tilfeller hvor jeg faktisk har vært skikkelig dårlig.
Jeg ser ikke noe kritikkverdig hos Skare.
Jeg leser at noen mener han er "arrogant".
Det er jeg særdeles uenig i. JA han kan være
streng og besluttsom når det trengs, men det er
ikke negativt.
Jeg bare håper han fortsetter som han gjør og
ønsker ham all lykke til videre i sitt arbeid.

Dr. Skare dyktig og seriøs

Lege: Kjell Skare Skrevet

Ser av andre kommentarer at han oppfattes som stresset og arrogant. Dette har jeg aldri opplevet, men tvert imot er jeg glad for hans kompetanse og vennlighet. Kjenner meg ikke igjen i de negative kommentarene her. Har hatt ham som lege i solskinn og storm, og som skipper har han navigert meg stødig igjennom. Når det skal sies, så har jeg hatt ham som lege i mange år - lenge før "fastlegeordningen". At han prospektivt har over 2000 pasienter, har lite å si for legegjerningen. Det finnes de som har langt flere, og trives godt med det. Men "hvis man ikke får viljen sin" hos en lege, kan man sikkert bli irritert og reagere nagativt. Men da er vel dette ikke legen skyld?

Dyktig lege, men uhøflige og lite vennlige assistenter!

Lege: Andreas Tandberg Skrevet

Dr. Tandberg er faglig dyktig og veldig hyggelig, men en må belage seg på å ha god tid i prosessen. Det blir ofte lang tid på venterommet, og det kan ta mange uker før det er ledig time. Legesekretærene/assistentene er uhøflige og lite imøtekommende. Det er veldig synd, for slik var det ikke før. Jeg gruer meg nå for å ringe dit, fordi de er så lite hjelpsomme! Man burde ikke jobbe som legesekretær hvis man ikke kan takle stress, og kan være imøtekommende mot pasienter! Vi som pasienter er på legekontoret fordi vi trenger hjelp, og det tar ikke lengre tid å være hyggelig enn å være sur....

Utilgjengelig

Lege: Andreas Tandberg Skrevet

Dyktig lege, men veldig, veldig vanskelig å få tak i ! Han er stort sett alltid fullbooket og det er vanskelig å få time innen mange uker, hvis man ikke er så heldig å få akutt-timen som deles ut kl 0800!

Arrogant og uinteressert

Lege: Kjell Skare Skrevet

Kald og utrivelig. Sta i sin mening og virker ikke interessert i pasienten. Anbefales absolutt ikke!