Bekkestualegene DA

Bærumsveien 206 1357 Bekkestua

Siste vurderinger av Bekkestualegene DA

Uproffesjonell

Lege: Kjell Skare Skrevet

Hilser ikke, smiler ikke, virker ekstremt uinteressert. Stresser igjennom legetimen og avbryter når jeg svarer på ting han spørr om, blir senere irritert fordi jeg ikke har svart på ting. Får ikke sakt alt jeg vil si. Han snakker heletiden ned til meg når jeg forteller om skaden eller sykdommen.

Han ville ikke skrive ut resepter jeg er avhengig av eller henvise til hudlege, selvom han leste i min journal at jeg har gått på de type resepter lenge.

Jeg ville ikke anbefalt denne legen til noen!

Kraftig irritert

Lege: Kjell Skare Skrevet

Jeg ble sendt til Kjell da min egentlige lege ikke var til stede den dagen det gjaldt. Det virker som han hadde noe imot meg da jeg var der. Han var frekk, arrogant og irritabel. Jeg forklarte problemene mine, og svarte med å spørre om jeg var sikker på at jeg hadde vondt der det gjorde mest vondt. Han kommentere også at han ikke var glad for at jeg var der. og at jeg skulle passe på neste gang at min egentlige fastlege var til stede. Han var overhodet ikke interessert i å høre på hva jeg sa, og han avbrøt meg gjentatte ganger mens jeg forklarte problemene mine. Han nektet for at jeg var syk, helt til han sjekket febern, da virket det som han forsto at det faktisk var grunn for å dra til lege.

Født til å være lege, eksempel til etterfølgelse!

Lege: Anne Margrethe Jacobsen Skrevet

Jeg var glad denne legen begynte som fastlege i min kommune, da jeg hadde noe kjennskap til henne fra tildigere. Hun var behandler for meg på sykehus da hun var i spesialisering. Etter å ha stått på varsling i over et år, fikk hun ledige plasser og jeg var ikke sein om å bytte. Selv om jeg nå bare har vært hos henne tre ganger, føler jeg hun viderefører det jeg i sin tid likte så godt med henne. Hun er veldig rolig og behagelig å forholde seg til, grundig i det hun gjør. Tar seg veldig god tid til å prate med deg, selv om du bare er der for å få målt blodtrykket. Jeg har flere kroniske sykdommer, så det betyr mye for meg å ha en lege som virkelig er tilstede og ikke bare spør om hvordan det går slik vi ofte gjør som en klisje, men med meningen hvordan går det EGENTLIG.. Svar på prøver fikk jeg tilsendt elektronisk så snart de forelå. Anne er genuint opptatt av hvordan hun kan være en god lege for akkurat den pasienten som sitter i stolen. Svært ydmyk, åpen for å være en lagspiller og samarbeide med andre deler av helsetjenesten. Hun har som praksis at hun uoppfordret setter av dobbelttime til alle nye pasienter for å bli litt skikkelig kjent. Det harjeg ikke sett andre leger gjøre. Nå er kjangsene for at jeg endelig har funnet en flott arvtaker til min forrige fastlege. Jeg tror denne damen rett og slett er født til å være lege!

Hun har møblert kontoret slik at man ser hverandre. Pasientstolene står på motsatt side av skrivebordet, slik at det kommer i mellom oss. Jeg føler da vi ser hverandre bedre enn om jeg hadde sittet ved siden av - slik man gjør hos mange leger. Jeg er sterkt synshemmet og lysømfindlig så dette fungerer veldig bra for meg. Hun vår ikke vinduet bak seg, og vi ser rett på hverandre. Alt virker veldig påtenkt hos denne legen.

Anbefaler henne gjerne til andre, men setter man seg på varsling må man belage seg på å vente - og være raskt ute når det blir plasser. De forsvinner nemlig fort.

Kontor/lab personalet framstår serviceinnstilt og hyggelig. Lokalene er koselige og freshe.

Ikke fornøyd - vil bytte fastlege

Lege: Kjell Skare Skrevet

Ikke fornøyd med måten jeg ble mottatt på, måten han hørte etter på eller utføring av GU og andre tester. Virker lei jobben sin.

Hyggelig lege som kan lytte

Lege: Anne Margrethe Jacobsen Skrevet

Selv om jeg nå skal flytte til et annet fylke har jeg bestemt meg for å beholde Anne Margrethe. Hun er utrolig flink, og hun ser meg som person og ikke bare som en fil eller mappe som hun skal ha unnagjort.

Jeg byttet fra den andre fastlegen på kontoret der fordi jeg ikke hadde så god kjemi med han, men fant tonen med Anne Margrethe med en gang.

Der jeg tidligere følte at jeg ikke ble hørt, og at mine problemer ble bagatellisert og ikke fikk hjelp, føler jeg nå at jeg blir hørt, og at jeg blir tatt alvorlig og får god hjelp.

Jeg har vært på to timer med Anne Margrethe så langt, og begge har vært fornøyelige.

Ventetiden på kontoret er knappe ti minutter, og personalet er vennlige og imøtekommende.

Enkel betaling med automat i gangen. Man kan også velge faktura mot et lite gebyr, noe som av og til er greit siden de ikke tar Mastercard.