Ketil Johan Bendiksen

Tlf: 33 36 27 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Ketil Johan Bendiksen er en av 33 fastleger i Tønsberg

Siste vurderinger av Ketil Johan Bendiksen

En sympatisk lege

Jeg hadde Bendiksen som lege i flere år før jeg flyttet fra området, og var veldig fornøyd med ham. Han er en god lytter og om du er bekymret for noe sender han deg gjerne på en full sjekk, selv om det er liten grunn til å tro noe er galt. Han er også vennlig og morsom, han slår gjerne av en prat, som jeg har forstått at noen pasienter ikke setter pris på, men om du vil ha en avslappet og jordnær lege er det bare trivelig. På grunn av dette tar han seg god tid med hver pasient, og man må vanligvis vente ganske lenge, men jeg har alltid opplevd ventetiden som verdt det for behandlingen.
Bendiksen anbefales om du vil ha en lege som tar deg på alvor i tillegg til å være vennlig og avslappet, men kanskje ikke om du ikke liker ventetid og småprat.

Utilgjengelig

Bendiksen er en ok lege, men du skal være over gjennomsnittlig tålmodig hvis du velger han som fastlege. Vear legesenter er omtrent umulig å få kontakt med på telefon. Bruker du SMS som de anbefaler er det over en måned ventetid.
Når du endelig har fått time må du regne med å vente minst en halv time over tiden før du kommer inn. Noen ganger over en time.
Det må en holdningsendring til hos de som jobber der hvis dette skal bli bedre. Det har vært slik i noen år nå.

Tja helt grei

Jeg likte han veldig godt i starten, men når jeg virkelig trengte akutt hjelp med intense smerter fikk jeg ingen hjelp. Bare en sms 4 timer etter samle at de ikke kunne hjelpe. Ikke greit. Men når akkurat det samme skjedde med min datter på 8 år da fikk jeg nok.
Ikke greit å overse smerter hos voksne, men enda værre å bare overse smerter hos barn. Iallefall ikke så store smerter som jeg fortalte at min datter hadde. Byttet lege og legesenter samme dag!!
Ventetiden på rundt 1 time hver gang er også noe jeg ble veldig lei av.

Veldig fornøyd

Har alltid fått den hjelpen vi trenger. Han viser medmenneskelighet og forståelse og ønsker å sette seg inn i situasjonen for å hjelpe best mulig. Virker også faglig dyktig på de tingen vi har hatt behov for. Er ofte forsinket når man kommer til time, og pleier å måtte vente litt, men man skjønner hvorfor når man kommer inn, for da har du full oppmerksomhet og han tar seg tid til å hjelpe deg. For meg er det bedre å vente litt for så å få god hjelp, en å vente lite for så å bare så vidt få uttalt seg før man blir sendt på dør.

Dyktig lege

Bendiksen er en dyktig lege som tar pasienten på alvor. Han tør å være direkte og det skaper raskt tillit og respekt. Bendiksen tar pasientens små og store utfordringer seriøst.

arrogant og eplekjekk

Han oppfører seg som en arrogant og overlegen lege som vet best. Ikke int i å høre noe fra pasientens ståsted

Forståelsesfull

God lege som husker deg og din historie. Tar seg god tid, og gir deg den tiden du trenger. God kompetanse og trygg å være hos. Anbefales!

Kunne ikke vært mer fornøyd.

Bendiksen er nøyaktig i sin måte å jobbe på. Han tar meg som pasient på alvor, ser hele meg som person og har evnen til å sortere ut de viktige tingene. Han gir seg ikke før han får tilfredsstillende svar, og han tør å være ærlig. Noe jeg setter stor pris på. Dette er en lege jeg kommer til å fortsette hos så lenge det er mulig.

Topp Lege!

Ketil er meget interessert i å hjelpe. Han setter av den tiden som trengs, særdeles flink til å forklare hvorfor og hvordan symptomer henger sammen med de plager man har.
Ketil tar meg som pasient på alvor.

Seriøs og flink lege

Bendiksen er en veldig flink lege og ser alltid hele mennesket. Han tar deg på alvor og sorterer raskt hva behovet er. Ser frem til å ha han som lege i mange år fremover.

Verden trenger flere leger som Bendiksen

Bendiksen lytter og skaper raskt trygghet. Meget direkte, respektfull og tar tiltak der behov.
Det leder til at jeg som pasient får tillit til han og føler meg trygg på at jeg får den riktige behandlingen. Han er lett å snakke med og har en god porsjon humor.

Noe ventetid må man regne med og det tyder på gode leger som tar seg tid. Jeg var selv årsaken til at noen måtte vente, men da jeg hadde store smerter, valgte Bendiksen å gjøre et enkelt inngrep for å fjerne smertene, istedenfor å sende meg videre.

Jeg flyttet og har dessverre fått meg en ny lege. Bendiksen skiller seg ut. Jeg anbefaler han på det sterkeste!

lite forståelsesfull

Dette er en av de dårligste legene jeg har hatt. Svært lite forståelsefull for andres lidelse og sykdom. Er også svært missfornøyd med å sitte opptil en time å vente før man kommer inn, selv til en time som er bestilt uker i forveien. Føler ikke hverken jeg eller barna blir tatt på alvor noe som har for vår del fått store konsekvenser.

Dyktig og nøyaktig lege

En av de beste legene jeg har hatt. Det virker som om han er omsorgsfull samtidig som han stiller krav til den enkelte. Han gir inntrykk av å ha tid til meg når jeg kommer og Jeg skulle ønske av alle leger at de stilte enda mer krav, turde å snakke om røyking, overvekt, livsstil samt stilte noen spørsmål om hvordan man har det som menneske.

Forsinkelse, Forsinkelse, Forsinkelse, Forsinkelse

Er der kanskje en til to ganger i året og det er mer regel enn unntak at det er betydelige forsinkelser selv om du har time klokken 0900.
Hvordan kan man være 30-40 minutter forsinket, allerede klokken 0900 om morgenen?

Hva koster det samfunnet at alle pasientene i løpet av en dag kommer 30-40 minutter for sent inn til time? Jeg bare spør....

Super lege

Seriøs, flink og tar deg alltid på alvor. Er lyttende og empatisk og bruker god tid på pasientene. Han husker deg og din historie. Er veldig fornøyd.

Veldig flink empatisk lege

Bendiksen er en veldig flink lege som tar seg god tid med pasientene. Han viser hensyn og tar deg alvorlig også med tanke på psykiske lidelser. Han er den beste legen jeg noen gang har hatt og kan anbefales.

Flink og hyggelig lege

Er seriøs og tar seg tid til å høre om hva som feiler deg.Gjør grundige undersøkelser. Sender deg til spesialist når du trenger det. Flink med tilbakemeldinger når det er gjort undersøkelser. Du må vente noe, men det er prisen for at du selv får den tiden du trenger. Synes det er uheldig at en bare skal ta opp ett tema, men det er jo vanlig hos flertallet av leger. Samtidig er det mulig å ta opp noe i tillegg hvis du er rask og det er veldig viktig. Mener det er uheldig å ha ett temabegrensningen fordi både lege og pasient bruker mer unødvendig tid(inn/ut av kontoret hver gang, hilse etc på hvert tema og får mindre tid til fordypning. Pasienten bruker også tid til å komme ti/fral legekontoret). Kanskje hver klient skulle ha 20-30minutters time og da få mulighet til å ta opp det vi trenger.

Ventetid og atter ventetid.

Problemet på Vear Legegruppe er at det er for lang ventetid, først for å få en legetime også lang ventetid på venterommet i ettertid. Skal man se realistsik på dette så er det vel på grunn av fastlegeordningen hvor det er for mange pasienter pr lege.

Men når man først sitter på venterommet gang etter gang og klokken hver gang passerer en halv til en time etter den oppsatte timen, som man har fått for en uke eller to siden så er dette reglen mer enn det er tilfedlig. Rart at det alltid er så lang venetid over fastsatt tid uansett når på dagen man har time.

Men kommer du selv forsent til oppsatt tid så benytter de anlednigen til å "korrigere ventetiden" slik at de tar igjen denne ovenfor de andre som sitter og venter lenge utover fastsatt time. Det er i og for seg helt greit at man da kan komme ajour med legetimene ovenfor de andre pasienter den dagen.

MEN det som ikke er greit at de er like frekke og belaster deg kostnad for å ikke ha møtt opp til time. Det hjelper ikke om man ringer inn og varsler at man blir forsinket, de kan ikke ta inn neste pasient og/eller bytte. Greit nok men det er ikke slik at når pasienter sitter og venter en halv til en time over fastsatt legetime, ja så får man ikke noe kompensasjoen for dette. Da skal det liksom være helt greit at pasienter venter og venter, og når man først kommer inn så har ikke legen tid til annet enn å omtrent avslutte konsultasjoen før den har begynt.

Men pengene for konsultasjoen, fullpris skal de ha selv om du har ventet en time på overtid......pasienter her jo også en timepris da vi er i arbeide....det er lønn vi taper på ved å sitte der å vente og vente.

Her burde det være en spade for en spade. Kan legen fakturere pasienten for ikke å har rukket frem til legetimen så burde også pasienten få tilsvarende avslag basert på lengden på venteiden. Slik det er idag så er det kun favorisering av legen mens pasienten kommer i andre rekke enten det gjelder venting eller å gi pasienten nok tid til det denne er kommet for.

Og det kan bekreftes det som andre har beskrevet, har du mer enn en ting som plager deg så klarer ikke denne legen å forholde seg til mere en akkurat den ene tingen. Han spør om det er noe annet for så og benytte sjansen til å sette deg opp til en ny time for neste grunn man har for å være der. Ikke rart at pasientkøen øker når legen ikke kan klare mer enn kun en ting pr konsultasjon.

Det vitner mer om et forsøk på å få inn flest mulig pasienter eller en høy pasientfrekvens for så å fakuturere maksimalt av det som er mulig. Detter er en enkel metode for å øke omsettning og dertil inntjening, men som går utover pasienter.

Noe annet som er bekymringsfult hos denne legen er at det er utrolig rotete på kontoret, det flyter av tomflasker, rot og papirbunker over det hele. Det er kanskje en grunn til at ting tar tid hos denne legen da denne sikkert ikke finner frem i sitt eget rot.

Men ellers så er han høflig og har jo faglig innsikt i det jeg har vært der for, så det skal legen ha skryt for.

kjempe flink lege

Bendiksen er en veldig flink lege som alltid har tatt meg og mine seriøst. Han undersøker ting grundig og jeg er svært fornøyd med han. Men desverre er det lang ventetid når man kommer dit og ekstremt lang ventetid før noen av telefondamene gidder å ta telefonen. De er mer opptatt av å sitte på bakrommet og skravle om hva dehar gjort i helgen enn å svare telefoner eller betjene pasienter i luka. Så hadde det ikke vært for at jeg er veldig fornøyd med legen min,så hadde jeg nok byttet legekontor

Til ettertanke.

Denne legen ligger alltid etter sitt tidsskjema slik at først sitter man lenge å venter, og når man endelig kommer inn til konsultasjonen så rekker man knapt å forklare sitt ærend før han forsøker avslutte konsultasjonen.

At denne legen har alt for mange pasienter er lett å se når man omsider kommer inn på han kontor. Her råder det verken orden eller system da alt ligger å flyter. Det er bunker på bunker med papirer, klær, tomflasker osv, det er bare rot.

Det virker som om legen fører samlebånds taktikk, hvor det er om og gjøre å få flest mulig pasienter igjennom "fabrikken". For så å kunne fakturere så mange som mulig hver dag på bekosting av sine pasienters ve og vel.

Legen har ikke tid til å ta opp mer en et tema av gangen slik at man må komme tilbake igjen og igjen.Har man feks vondt i et kne og feks samtidig forsøker å nevne at man også sover noe dårlig, blir man bedt om å bestille en ny time for dette.

Er man så uheldig og være der pag smerter ligger man tynt an. Da han nekter å skrive ut dette til pasienter og begrunner det med at han skal ikke være den legen som oppfattes som å være slepphendt med den type medisiner.

Er du pasient med psykiske lidelser har denne legen ingen forståelse eller interesse av og hjelpe deg, noe han ikke har problemer med å innrømme.

Han oppleves noen ganger som frekk andre ganger som hyggelig dette kan virke forvirrende og ustabilt, men dette skyldes kanskje for mye å gjøre.