Ketil Johan Bendiksen

Steinbruddveien 8 3173 Vear
Ketil Johan Bendiksen er en av 57 fastleger i Tønsberg

Siste vurderinger av Ketil Johan Bendiksen

Håpløst opplegg

Har hatt Ketil de siste årene, men er sjelden hos han. Time på dagen prinsippet er helt håpløst. Ringer inn 8, står i kø i 40 minutter for så å være for sen til ledig time, eventuelt at man blir brutt i ventetiden.

Føler oppfølging er dårlig.
Manglet svar fra lege på å få forsikring, forsikringsselskap purret 3 ganger uten svar fra Ketil. Forsikring avvist.

Purret svar på MR. Ingen respons. 1 år senere kommer jeg på time, og får beskjed om «oi, det var visst funn på MR, sender henvisning til sykehuset». Enda 6 mnd ventetid på time der..

Alltid forsinket til time, må vente opptil 1 time.

Ringer inn for å bestille time til sønn, som også har Ketil som fastlege. Får hver gang beskjed at han ikke står oppført som fastlegen og at de må sjekke Helfo. I min Helfo står det svart på hvitt, stadig trøbbel med kommunikasjon.

Bytter nå fastlege, dette blir bare surr og rør

Vanskelig å få time

Det er håpløst å få lege time.
Kan ikke bestille på nett, fordi de opererer med time på dagen prinsipp.
Sittet flere runder i telefon for å få time, men det blir lagt på eller brutt. Får ikke svar.
Reiste innom for å kunne bestille en time, men det gikk ikke. Måtte ringe inn kl 08:00. Ellers så var det mulig med en time om 2 måneder.

Håpløs løsning.

Umulig å få time

Det er helt umulig å få en vanlig time her, med mindre du er villig til å vente alt fra 3-4 uker! Time på dagen kan du bare glemme da disse blir tatt 10 minutter over 08, selvom du selv også ringer 08.00 og har stått i tlf kø i over 30 min! Da blir du bare bedt om å ringe 08.00 neste dag og det samme skjer da igjen. Hvis du derimot er så heldig å får en time må du som regel vente over 1 time over tiden før du får se en vikar eller lærling ( Å jada ikke tro du får time hos bendiksen nei.

Hvem Ketil?

Min fastlege heter Ketil, men siste 3-4årene har jeg aldri vært inne hos ham men hos leger han har i opplæring. Disse har forsåvidt vært ålreite, men savner den dyktige legen Ketil var for noen år siden. Støttetjenestene på legesenteret er derimot forferdelige; tar lang tid å komme igjennom på telefon og legesekretæeene er lite imøtekommende og service er nok fremmedord. Sist uke forsøkte jeg å sende melding om fornyet resept, for å slippe å vente i telefonkø. Fikk kvittering på at den var sendt lege for behandling. Imorges, en uke senere, har jeg ringt inn og spurt om hva som skjer. Legesekretæeene var mer opptatt av hvordan jeg hadde administrert medisinen enn i å besvare min forespørsel om ny resept. Hun skulle ta det med lege. Fikk i ettermiddag beskjed om at lege var syk og jeg kunne ikke få nødvendig resept før evnt imorgen. Vikarierende lege kunne ikke bistå med allergimedisin... Beklager Ketil, du er dyktig, men dine støttefunksjoner er ikke de jeg har kapasitet til å krangle med når jeg er syk. Ny fastlege på meg fra neste mnd.

Meget uhøflige kontordamer

Bendiksen er en meget dyktig lege, og det er beklagelig at jeg nå bytter fastlege, ene og alene på grunnlag av uakseptabel oppførsel fra kontordamene.
Når du først kommer gjennom og oppnår kontakt per telefon, er det med meget uhøflig oppførsel. På direkte spørsmål om hvorfor de kan tillate seg å snakke på den måten til pasienter, svarer de at det er for mye å gjøre.
Hvis dette forandrer seg til det bedre i fremtiden, bytter jeg tilbake.