Jan Ola Johnny Christer Eriksson

Sjømannslege

Jan Ola Johnny Christer Eriksson er en av 27 fastleger i Horten

Siste vurderinger av Jan Ola Johnny Christer Eriksson

upersonlig og fjern

Ser aldri på pasienten. Engasjerer seg ikke. Muligens en bra lege hvis du har vondt i foten, men ikke for kommuniksajon og slett ikke for psykisk helse. anbefales IKKE.

Ok

Dette er en grei lege å ha hvis du vet hva du trenger eller aldri er syk. Han er flink til å sende deg videre hvis du ber om det, men følger ikke opp eller utreder noe videre utenfor en "standardpakke". Snakker lite, kan virke kald og uengasjert. Skriver mest på pc. Forklarer ikke hva han tenker eller har planer om å gjøre, du må spørre og grave. Men som sagt, han hører som regel på hva du selv vil. Tar seg grei tid til deg, så det er bra.

Helt grei lege for selvstendige og friske personer

Bra: Lytter, henviser videre og tar deg på alvor.

Ikke bra: Kommer med få tilbakemeldinger og overlater pratingen til deg mens han noterer.

Får ikke alltid vite hvilke resepter han skriver ut og lengde på sykmelding. Dette finner du ut på apoteket eller NAV.

Jeg byttet til en annen fastlege fordi jeg har behov for mer kommunikasjon og tilbakemelding.

Legen kan allikevel anbefales for de som er selvstendige og friske.

Kort ventetid på bestilling av timer, men til tider lang ventetid på legekontoret. Helsefagarbeiderne på legesenteret er veldig serviceinnstilte og omsorgsfulle.

Treig, og bryr seg veldig lite

Ventet 45 minutter lengere enn avtalt tid, og da jeg kom inn var jeg der i 5 min, og følte ikke jeg fikk noe som helst hjelp.
Betalte 250 kr for de 5 min

Direkte på sak.

God staut av en kar. Har en svært vitenskapelig fremgangsmåte, har lav terskel på å ta prøver eller sende deg til spesialist om noe skulle være galt.

Han kan være veldig direkte og si at ting er feil, riktig eller noe annet, når jeg prøver å fortelle han noe. Prater fra lævra og er veldig rett frem og rett på sak. Leser også at mange klager på at han stirrer mye inn i skjermen. Kan ikke si i mot det. Men du ser at det knaker ordentlig i knotten på han når han prøver å gi tilbakemelding på det du snakker om, så det beste jeg gjør har jeg funnet ut, er at jeg totalt tømmer meg om hva jeg føler, tenker og mener hva som er galt med meg. Selv om det jeg sier er litt på vidda og ikke har helt logisk sammenheng, får jeg gode svar tilbake og personlig har jeg absolutt ingen behov for at noen som skal puseprate med meg heller eller dra katta 3 ganger rundt treet før jeg for et riktig svar på problemet. Han sier rett ut hva som feiler meg, som kan være veldig tungt å høre. Men da vet jeg hvertfall hva jeg har å forholde meg til, og det at han faktisk finner ut hva som feiler meg langt mer effektivt enn det jeg noen gang har erfart tidligere er langt viktigere enn å ha en som hjelper med at ting som er litt vondt å høre. Men igjen kanskje han er litt mer ekstrem på disse tingene enn han er med andre siden jeg også legger opp til det selv i våre samtaler.

Ellers har jeg enda ikke opplevd at han har tullet med noe som helst administrativt, tidsaspekter, eller lignende. Svært effektiv lege. Anbefales på det høyeste om du tør å ta en sannhet i fleisen.