Jan Ola Johnny Christer Eriksson

Tlf: 33 08 44 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Jan Ola Johnny Christer Eriksson er en av 21 fastleger i Horten

Siste vurderinger av Jan Ola Johnny Christer Eriksson

Direkte på sak.

God staut av en kar. Har en svært vitenskapelig fremgangsmåte, har lav terskel på å ta prøver eller sende deg til spesialist om noe skulle være galt.

Han kan være veldig direkte og si at ting er feil, riktig eller noe annet, når jeg prøver å fortelle han noe. Prater fra lævra og er veldig rett frem og rett på sak. Leser også at mange klager på at han stirrer mye inn i skjermen. Kan ikke si i mot det. Men du ser at det knaker ordentlig i knotten på han når han prøver å gi tilbakemelding på det du snakker om, så det beste jeg gjør har jeg funnet ut, er at jeg totalt tømmer meg om hva jeg føler, tenker og mener hva som er galt med meg. Selv om det jeg sier er litt på vidda og ikke har helt logisk sammenheng, får jeg gode svar tilbake og personlig har jeg absolutt ingen behov for at noen som skal puseprate med meg heller eller dra katta 3 ganger rundt treet før jeg for et riktig svar på problemet. Han sier rett ut hva som feiler meg, som kan være veldig tungt å høre. Men da vet jeg hvertfall hva jeg har å forholde meg til, og det at han faktisk finner ut hva som feiler meg langt mer effektivt enn det jeg noen gang har erfart tidligere er langt viktigere enn å ha en som hjelper med at ting som er litt vondt å høre. Men igjen kanskje han er litt mer ekstrem på disse tingene enn han er med andre siden jeg også legger opp til det selv i våre samtaler.

Ellers har jeg enda ikke opplevd at han har tullet med noe som helst administrativt, tidsaspekter, eller lignende. Svært effektiv lege. Anbefales på det høyeste om du tør å ta en sannhet i fleisen.

Dyktig

Genuint opptatt av sitt fag og deg som menneske. Finner ut hva som er feil og riktig for deg og din situasjon. Har hatt samme lege siden han kom til Horten. Og kan ikke falle meg inn å bytte. Han småsnakker ikke så altfor mye. Men gir rikelig informasjon ved behov. Flink til å berolige. Smiler og ler dersom man selv tar initiativ. Rett og slett en knall bra lege

En bra lege ,som anbefales!

Har hatt han som lege I 22 år siden han startet opp i Horten og det har aldri streifet meg å bytte lege. Han har alt som trengs.Han har alltid vært den samme,eneste forandring er at han har blitt eldre.At han ikke prater så mye er vel ikke det viktigste,det er vel meningen at han skal lytte på hva pasienten har å si. Han tar deg på alvor,bryr seg virkelig og gjør det han kan for å hjelpe. Er han usikker på noe,henviser han deg videre. Han kan virkelig anbefales!

Bytter lege.

Eriksson har vært min lege siden fastlegeordningen startet. Har nå kommet frem til at jeg må bytte lege. Grunnen er at jeg gruer meg for å dra dit. Trodde en stund at det var noe jeg hadde sakt eller gjort som har fått ham til å mislike meg. For det er akkurat den følelsen jeg sitter igjen med når jeg kommer ut av kontoret hans med en resept og uten egentlig å ha blitt informert eller beroliget i forhold til det jeg kom dit for. Jeg oppfatter han som lite interessert og til tider både arrogant og sarkastisk. Ser for det meste på dataskjermen og sier minst mulig. Har ved et par anledninger valgt å bruke privatlege når jeg har hatt behov for å prate med en lege.

Bra lege

Lytter til pasienten og tar pasienten på alvor. Kan helt klart anebefales. Han er ikke den som snakker mest, men jeg mener at det han gjør er målrettet og han tar gode avgjørelser.

God til å lytte og komme med forslag

Jeg er nyinnflyttet fra Horten og skulle velge meg en ny lege og tok bare en som hadde plass og ikke var for langt unna, men jeg er veldig fornøyd så langt! Han lyttet og kom med mange ulike forslag til tester osv, som jeg i utgangspunktet ikke trodde jeg trengte. Har hatt fire leger på de tyve årene jeg har levd, og han er den eneste som etter en blodprøve fant ut hva som er "galt" med meg. Han er riktig nok ikke den som smiler og tuller mest, men det gjør meg trygg på at han vet hva han driver med. Anbefales om du liker leger som vil finne ut hva det feiler deg, og ikke hva slags tapet du har i stua..

veldig bra lege,forstår nyanser i menneskesinnet!

Sjømannslege som har møtt mange forskjellige mennesker i sin tid som lege,derav veldig allsidig til å forstå. Slurver ikke,tar hensyn,og lytter.

uintressert i sitt yrke

denne legen er mer gla i å gi deg piller enn å ta seg en prate og behandle pasienter.. her går det på å få deg ut a kontoret så fortsom mulig

Veldig fornøyd pasient.

Hadde hørt så mye positivt om lege Erisson ,så jeg valgte ham som min fastlege.
Hadde noen å velge mellom i Holmestrand her jeg bor,men tenkte å satse på Eriksson i Horten. Legen ga meg tid til å fortelle om meg selv. Var lyttende og rolig. Han kunne ikke vite noe om livet mitt,så han gjorde helt rett i å lytte.
Høfelig og koselig lege,som gjorde meg rolig på en god måte.
Tatt masse prøver og til og med pusteprøver.
Noe som ikke har vært vanlig for meg før,selv om jeg har allergi og astma.
Vente tiden er heller ikke lang.
Dr Eriksson fortjener masse ros og i hvert fall ikke negative kommentarer.

Verste legen jeg har hatt!

Tok meg aldri på alvorlig når det gjaldt ulike ting. Han var ikke noe særlig hyggelig, lang vente tid. han stirra mest på PC, stressa meg ut når jeg var engang ikke ferdig med å ta opp flere helseproblemer.

Veldig spesiell

Som nyinnflyttet tok jeg den første jeg fant, da jeg ikke visste noe på forhånd. Han har et tydelig problem i forhold til å kunne småprate og gjøre pasienten trygg. Han snakker nesten ikke, og virker svært uinteressert. Jeg ble helt sjokkert over hele hans fremtreden, og har vært der 3 ganger, før jeg nå må bytte. Jeg må som et minstekrav føle at jeg blir ønsket velkommen, og kunne være i dialog. Nei, dette var en trist opplevelse.

Et møte var nok...

Den mest Arrogante, uintresserte og lite serviceinnstilte legen jeg noen gang har møtt. Er selv Sykepleier så jeg har møtt Mange!
Ikke forsto han hva problemstillingen min var og ikke kunne han foreslå noen umiddelbar løsning eller videre utredning for plagene mine. Han var mer opptatt av å stirre på sin pc enn å lytte til hva jeg sa (måtte gjenta opp til flere ganger).
Mine egne forslag til videre behandling ble blankt avfeid.
Når spørsmålet mitt om videre sykemelding (etter en skulderoperasjon 1 mnd tidligere) kom på bordet kunne han heller ikke se "poenget" med det.. "Det var jo bare godt å være i aktivitet!!"

Som sagt.. ET møte var nok. Byttet lege umiddelbart og anbefaler IKKE noen å utsette seg selv for han!

vældig bra lege

Flink til at sende deg videre om nødvendig. Skriver ikke medicin ut i hytt og pine.
Positiv til alternativ behandling.

Byttet etter fastlege ordningen kom

Legen ble en helt annen persjon etter at fastlege ordningen kom.
Gikk fra å være den beste til en versting.