Jan Ola Johnny Christer Eriksson

1991

Tilleggskompetanse

Sjømannslege

468 av 2000

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert

Jan Ola Johnny Christer Eriksson er en av 22 fastleger i Horten

Siste vurderinger av Jan Ola Johnny Christer Eriksson

Anbefales ikke

Legen er uinteressert, ganske fiendtlig innstilt og kan få deg til å føle deg både brysom og uærlig når du forteller om dine plager. Gjør som regel det du ber om, men du må ta totalt ansvar for egen helse her, for legen går inn med innstillingen om at det "ikke egentlig feiler deg noe" og at det ikke er vits i å sjekke mer inngående. Legen snakker svært lite og noterer mest på skjermen.

Treig, og bryr seg veldig lite

Ventet 45 minutter lengere enn avtalt tid, og da jeg kom inn var jeg der i 5 min, og følte ikke jeg fikk noe som helst hjelp.
Betalte 250 kr for de 5 min

Direkte på sak.

God staut av en kar. Har en svært vitenskapelig fremgangsmåte, har lav terskel på å ta prøver eller sende deg til spesialist om noe skulle være galt.

Han kan være veldig direkte og si at ting er feil, riktig eller noe annet, når jeg prøver å fortelle han noe. Prater fra lævra og er veldig rett frem og rett på sak. Leser også at mange klager på at han stirrer mye inn i skjermen. Kan ikke si i mot det. Men du ser at det knaker ordentlig i knotten på han når han prøver å gi tilbakemelding på det du snakker om, så det beste jeg gjør har jeg funnet ut, er at jeg totalt tømmer meg om hva jeg føler, tenker og mener hva som er galt med meg. Selv om det jeg sier er litt på vidda og ikke har helt logisk sammenheng, får jeg gode svar tilbake og personlig har jeg absolutt ingen behov for at noen som skal puseprate med meg heller eller dra katta 3 ganger rundt treet før jeg for et riktig svar på problemet. Han sier rett ut hva som feiler meg, som kan være veldig tungt å høre. Men da vet jeg hvertfall hva jeg har å forholde meg til, og det at han faktisk finner ut hva som feiler meg langt mer effektivt enn det jeg noen gang har erfart tidligere er langt viktigere enn å ha en som hjelper med at ting som er litt vondt å høre. Men igjen kanskje han er litt mer ekstrem på disse tingene enn han er med andre siden jeg også legger opp til det selv i våre samtaler.

Ellers har jeg enda ikke opplevd at han har tullet med noe som helst administrativt, tidsaspekter, eller lignende. Svært effektiv lege. Anbefales på det høyeste om du tør å ta en sannhet i fleisen.

Dyktig

Genuint opptatt av sitt fag og deg som menneske. Finner ut hva som er feil og riktig for deg og din situasjon. Har hatt samme lege siden han kom til Horten. Og kan ikke falle meg inn å bytte. Han småsnakker ikke så altfor mye. Men gir rikelig informasjon ved behov. Flink til å berolige. Smiler og ler dersom man selv tar initiativ. Rett og slett en knall bra lege

En bra lege ,som anbefales!

Har hatt han som lege I 22 år siden han startet opp i Horten og det har aldri streifet meg å bytte lege. Han har alt som trengs.Han har alltid vært den samme,eneste forandring er at han har blitt eldre.At han ikke prater så mye er vel ikke det viktigste,det er vel meningen at han skal lytte på hva pasienten har å si. Han tar deg på alvor,bryr seg virkelig og gjør det han kan for å hjelpe. Er han usikker på noe,henviser han deg videre. Han kan virkelig anbefales!