Siri Nelson

Autorisasjon (2008)

Siri Nelson er en av 91 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Siri Nelson

Veldig empatisk og dyktig.

Siri er en helt fantastisk lege. Veldig flink i faget og utrolig forståelsesfull. Tar seg alltid tid til å høre. En del ventetid, men det er 100% verdt det.
Virkelig en lege med mye omsorg og som ser hele mennesket. Hun har alltid et svar på spørsmålene mine og er utrolig løsningsorientert.
Anbefales virkelig. Hun får meg til å føle meg hørt og sett.
Skal aldri bytte lege.

Legesenteret derimot kunne godt vært bedre. Sure og frekke sekretærer både på telefonen og i skranken. Tar seg ikke tid til å høre.

Dyktig og lyttende

God lege som alltid tar seg tid og lytter til pasientene. Føler at jeg blir godt ivaretatt og tatt på alvor.

Dyktig og løsningsorientert

Hun er ofte forsinket, men hun er verdt å vente på. Hun er blid, varm og rett på sak når det trengs. Hun er veldig konkret og bruker tid på å forklare viktige ting. Hun tar det jeg sier på alvor, og jeg har blitt veldig trygg på henne og føler at hun vil meg vel. Hun er opptatt av å finne de beste løsningene. Jeg har hatt henne som fastlege i flere år.

Lite imøtekommende

Siri Nelson fremstår ved første møte som blid og hyggelig. Har hatt henne som fastlege i noen år for to barn/ ungdommer som sjelden trenger lege. Åskollen legesenter er fryktelig vanskelig å få kontakt med. Alltid. Opplevd en time og 50 min i telefonkø, samt at noen av de som jobber i skranken ikke burde jobbet med mennesker i det hele tatt. Lavt servicenivå samt utfordringer med språk. Besøket starter jo dessverre der... Siri fremstår noe arrogant i møte med pasienten, og følger ikke opp det pasienten forsøker å beskrive. Manglende tilbakemelding på prøver som tas, og må selv pushe saken for videre oppfølging. Savner at legen fokuserer på hele mennesket, lytter til ungdommen som sitter der og tar symptomer på alvor. Særlig når pasienten sjelden (annen hvert år) oppsøker lege. Arrogant og lite imøtekommende er totalopplevelsen både i skranke og hos legen.

Forsinket og lite interessert i pasienten som menneske.

Først er hun 45 minutter forsinket, beklager ikke dette. Deretter en kjapp konsultasjon på maks 7 minutter preget av manglende interesse. Virker kun ute etter å utelukke alvorlig diagnose. Når det er gjort; mest interessert i hvordan hun kan få betaling. Etter disse 7 minuttene hos henne angret jeg meg på at jeg snakket med henne. Å bli møtt på den måten var vondt.
Jeg skriver denne vurderingen basert på to besøk hos henne. Hadde dette vært en engangsforeteelse hadde jeg avventet min vurdering.