Helle Gjedebo

Autorisasjon (2007)

Helle Gjedebo er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Helle Gjedebo

Den beste fastlege

Jeg hadde Helle som fastlege for mange år siden; hun er en utrolig flink lege både for kropp og sjelen. Hun tar seg tid å lytte om problem og undersøke pasienten med dyktighet og profesjonalisme. Man føler seg trygg og ivaretatt fordi hun finner alltid en god løsning av situasjonen.
Jeg opplever henne både som dyktig lege og god psykolog: etter en konsultasjon fra henne går jeg ut med lette hjerte og lyse tanker. Jeg var så heldig å kunne ha Helle som fastlege.
Ja, en fantastisk menneske som passer perfekt å være lege!

Utrolig dyktig fastlege

Helle er en kjempe dyktig fastlege og du legger merke til at hun har mye erfaring. Hun tar seg tid til å lytte, tar deg seriøst, henviser til spesialister ved behov og konsulterer med spesialister for å sikker best mulig behandling. Hun er lett å kommunisere med via Helse Norge, og svarer alltid innen kort tid, samt fornyer resepter med en gang når det trengs.

Jeg har hatt noen tøffe perioder, og hun har vært en god støttespiller og gitt masse gode råd samt bistått meg med å få riktig behandling for å få komme meg på bena igjen. Jeg har flyttet til motsatt side av Oslo, men velger fremdeles å beholde henne og heller bruke ekstra tid på reising da hun er den beste fastlegen jeg har hatt.

Beste fastlege jeg har hatt.

Hun har en behagelig fremtreden, er lyttende og faglig dyktig uten på noe vis å overkjøre pasienten med forutinntatt mening. Når man har en psykisk lidelse, er det ekstra viktig å bli møtt med forståelse. Hennes vikar på onsdager fungerer også bra.
Det som ikke fungerer så bra er behov for hjelp i ferietiden. Jeg var litt sent ute med å fornye en resept i ferien. Jeg har forståelse for at det er hektisk for de som jobber i ferien, men å bestille en fornyelse av resept mandag morgen og først få den torsdag etter 2 purringer, er ikke greit.
Regner med at det er en systemsvikt her, tror inge lager en vanskelig situasjon for pasienter med vilje. Så sikkert greit å evaluere denne ordningen etter ferien for alles del..
Vurderingingen under gjelder først og fremst Helle Gjedebo, ikke legesenteret.

Lege som kan korrigere sine feil

Jeg har ikke kjent legen lenge, men det har vært varierende hvor mye hjelp jeg har fått. Det som er fint med henne, er at man kan fortelle henne dersom du er misfornøyd. Hun klarer å ta til seg det du sier og er villig til å endre for å hjelpe deg. Håper jeg klarer å få bedre erfaring med henne i tiden fremover, og visst ikke for jeg bytte til en annen lege.

christian

Hun er e fantastisk fastlegge om jeg har hatt nå i 3 år. Hun er flink til og lytte og ordne med det meste.