Ingebjørg Sørfonden Lidal

Autorisasjon (2009)

Danmarksplass Legesenter AS Telefonnummer55 59 61 3055 59 61 ...
Pb 2346 Solheimsviken, Fjøsangerveien 51 5824 Bergen
Ingebjørg Sørfonden Lidal er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Ingebjørg Sørfonden Lidal

Usympatisk

Min opplevelse med Lidal var dessverre ikke det jeg hadde håpet på.

Jeg fikk følelsen av at det var vanskelig å åpne meg til denne legen, som er noe jeg føler er viktig når man skal kartlegge problemene sine.

Hun viser tegn til å være uinteressert og usympatisk over det jeg ønsker å vise, og jeg følte meg rett og slett "dum" som dro til legen for å sjekke det jeg bekymrer meg over.

Jeg hadde ikke inntrykket av at hun ville bruke energien sin på meg.

Etter å tidligere hatt en lege jeg følte brydde seg, var møtet mitt med Lidal skuffende.

Flink lege

Lidal er en lege som lytter til deg, og dine helsemessige plager. Hun er forståelsefull og empatisk. I tillegg til å ha mye kunnskap innen medisin. Hun svarer på spørsmålene dine, og kommer med relevant informasjon uten å overdiagnostisere.

Forståelsesfull og tok seg tid

Jeg ble møtt med forståelse og respekt og legen tok seg god tid til å følge meg opp. Følte meg trygg og godt ivaretatt.

Liten medlidenhet

Førsteinntrykket var ikke særlig bra, da jeg husker hun ikke en gang ønsket å håndhilse. Inntrykket ble ikke bedre da jeg ikke følte jeg ble tatt seriøst, og at hun faktisk himlet med øynene under samtalen. Selv etter flere besøk har mitt inntrykk ikke blitt noe bedre.

Som pasient føler jeg at jeg ikke blir tatt på alvor, men føler derimot at jeg bruker opp hennes tid. Personlig ønsker jeg å kunne ha en dialog med en lege og føle at de faktisk prøver å finne ut av problemet en har. Lidal derimot snakker ikke med deg men til deg, og har flere ganger følt meg som en hypokonder pågrunn av hennes reaksjoner og kommentarer.

Eksempler på dette er at hun ikke ser ut til å tro på meg når jeg nevner allergier og sykdommer, selv om det står i journalen min. Hadde hun brukt tid på å journalen hadde hun kjapt funnet ut at jeg alt har testet positiv på disse sykdommene/allergiene for knapt et halvt år siden. Noe jeg selv påpeker.

Hun virker rett og slett uinteressert, og deltar lite i å prøve å finne ut hva som er galt eller spørre videre om ting vi som pasienter kanskje ikke vet kan være relevante punkter.

Ville absolutt ikke anbefalt henne til noen.