Danmarksplass Legesenter AS

Pb 2346 Solheimsviken, Fjøsangerveien 51 5824 Bergen

Siste vurderinger av behandlere ved Danmarksplass Legesenter AS

Fantastisk og omsorgsfull

Lege: Siren Haugland Skrevet

Eg visste ikkje at det gjekk an å bli møtt med slik omsorg før eg tilfeldigvis fekk hastetime hos Siren fordi min dåverande fastlege ikkje var ledig. Ho lyttar, tek seg tid, henviser raskt vidare om nødvendig og er rask til å svare på henvendelsar og fornye reseptar. Eg håpar ho aldri går av med pensjon!

Anbefales ikke

Lege: Henrik Straume Skrevet

Uempatisk og lav kommunikativ kompetanse. Dårlige mellommenneskelige egenskaper. Lytter sjeldent men snakker ofte. Er ikke interessert i pasientens sykdomsopplevelse. Er heller ikke faglig sterk, sitter ofte på søkemotorer. Anbefaler han på det sterkeste å tilegne seg kompetanske i empati og kommunikasjon, samt viktigheten av å anerkjenne «illness» uavhengig av «disease». De positive tilbakemeldingene kan jeg kun tenke meg skyldes enkle og åpenbare saker som enkelt påvises og løses.

Fantastisk

Lege: Siren Haugland Skrevet

En bedre lege skal du lete lengre etter. Vi har brukt henne i 21 år og har bare gode ord å si om henne. Hun tar deg som pasient på alvor, følger deg opp, henviser videre ved behov. Ringer deg sent på kvelden for å følge deg opp. Anbefales.

Bryr seg ikke

Lege: Anna Jørdre Skrevet

Alltid sur og grusom å snakke med. Himler med øynene etter hvert ord jeg sier, og får meg til å føle meg som en idiot om jeg våger å stille henne spørsmål om ting hun ikke informerer meg om.

Avfeier alt jeg mistenker, og er ikke interessert i å hjelpe meg videre. Stiller meg bare ett spørsmål, og sier at "alle har det slik noen ganger", uansett om det er noe fysisk eller psykisk jeg sliter med.

Gruer meg til hver legetime fordi jeg vet at jeg ikke kommer til å bli tatt seriøst, er bare bortkastet tid og penger å dra til henne. Blir dr. dropin til jeg endelig får byttet fastlege, orker ikke dette mere.

Varm og kunnskapsrik

Lege: Siren Haugland Skrevet

Siren er en fantastisk fastlege. Jeg opplever at hun ser hele mennesket, svarer raskt på elektroniske meldinger og henviser ved behov. Hun har vært min fastlege i 9 år.