Ingebjørg Sørfonden Lidal

Fjøsangerveien 51, Pb 2346 Solheimsviken 5824 Bergen
Ingebjørg Sørfonden Lidal er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Ingebjørg Sørfonden Lidal

Hun er unik

For meg er hun verdens beste fastlege. Fra første time følte jeg at jeg ble møtt som et menneske, ikke som en pasient eller en diagnose. Jeg ble både sett, lyttet aktivt til og hun fikk meg som pasient til å føle meg betydningsfull som menneske i denne relasjonen. For meg oppleves hun som utrolig engasjert og faglig dyktig. Dette har fått meg til å føle meg trygg og betydningsfull for henne. Det har gjort slik at jeg har turd å åpne meg mer og mer. I tillegg får jeg en god klem etter hver time når jeg ikke har det bra! Anbefales som fastlege på det varmeste

Forståelsesfull lege

Har hatt dr. Lidal som fastlege siden hun startet ved Danmarksplass Legesenter høsten-15.
Har en kronisk lidelse som jeg har vært ofte hos henne for.
Hun tar situasjonen min på alvor og er flink til å følge opp. Dersom hun er usikker i forhold til min kroniske lidelse henter hun informasjon hos andre leger eller hun henviser til spesialist. Er flink til å følge opp resepter på nødvendige medisiner. Sykmelder også når dette er nødvendig. Har også vært hos henne for andre ting, og generelt føler jeg at hun tar ting på alvor. Engasjert og dyktig lege.

Kontorpersonalet er stort sett også sympatiske, og det er relativt kort ventetid på telefonen på morgenen. Opplever at jeg raskt får time, ofte allerede samme dag eller i alle fall samme uke.

Eneste negative som kan nevnes er at det tidvis er lang ventetid før man kommer inn til legen.

Usympatisk

Min opplevelse med Lidal var dessverre ikke det jeg hadde håpet på.

Jeg fikk følelsen av at det var vanskelig å åpne meg til denne legen, som er noe jeg føler er viktig når man skal kartlegge problemene sine.

Hun viser tegn til å være uinteressert og usympatisk over det jeg ønsker å vise, og jeg følte meg rett og slett "dum" som dro til legen for å sjekke det jeg bekymrer meg over.

Jeg hadde ikke inntrykket av at hun ville bruke energien sin på meg.

Etter å tidligere hatt en lege jeg følte brydde seg, var møtet mitt med Lidal skuffende.

Flink lege

Lidal er en lege som lytter til deg, og dine helsemessige plager. Hun er forståelsefull og empatisk. I tillegg til å ha mye kunnskap innen medisin. Hun svarer på spørsmålene dine, og kommer med relevant informasjon uten å overdiagnostisere.

Forståelsesfull og tok seg tid

Jeg ble møtt med forståelse og respekt og legen tok seg god tid til å følge meg opp. Følte meg trygg og godt ivaretatt.