Ingebjørg Sørfonden Lidal

Danmarksplass Legesenter

Autorisasjon (2009)

Ingebjørg Sørfonden Lidal er en av 245 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Ingebjørg Sørfonden Lidal

Dyktig, trygg og god lege.

Jeg har kun gode erfaringer med Lidal.
Hun lytter og hører, hun forklarer og er generelt god på kommunikasjon.
Jeg kjenner med ikke igjen i det som blir sagt om at hun ikke lytter, eller at man må være "dødssyk" for å bli sykmeldt.
Jeg har fått sykmelding når det har vært behov, og blitt henvist videre når det er behov for det.
Jeg er rett og slett kjempefornøyd.

Det hender "kontorpersonalet" ikke er like imøtekommende, og av og til korte og på grensen til frekke når man ringer og bruker tiden deres, men det skal ikke Lidal lide for.

Imøtekommende

Ingebjørg får pasienten til å føle seg hørt og ivaretatt. Hun kommuniserer godt. Lytter, stiller spørsmål og forklarer. Henviser til spesialist ved behov. Det er noen dager ventetid for å få time til for vanlige saker, men opplever å få time raskt ved akutt behov. Ingebjørg er også lett tilgjengelig på melding via Helsenorge.no, der hun svarer relativt raskt.

Trygg, imøtekommende, ordentlig

Hun er veldig opptatt av at pasienten skal føle seg hørt, og tar seg alltid tid til pasienten. Hun er ordentlig i alt hun gjør, og utfører en grundig jobb for å stille riktig diagnose.

Takk til en dyktig fastlege

Hun gjør alltid sitt ytterste for å hjelpe meg med det jeg har behov for. Og som kronisk syk pasient har jeg ofte behov for besøk, og gjerne litt komplekse behov. Hun er rask på tilbakemeldinger, hun undersøker behandlingsalternativer til meg, og jeg føler virkelig at dette er en lege som ønsker å hjelpe meg.

Når det kommer til selve legekontet, så har de desverre ikke den beste kapasiteten, men dette er ikke legen min sin feil.

Dyktig og tillitsvekkende

De gangene jeg var hos henne opplevde jeg å bli hørt og sett, og hun hadde svar på de spørsmålene jeg hadde. Hun fulgte opp og var tilgjengelig og behjelpelig med en sak jeg hadde som hastet. Hun var også veldig flink til å ta seg tid og jeg opplevde det som komfortabelt å gå til henne. Har ingenting å klage på, og hadde ikke byttet om det ikke var for at jeg flyttet!