Esben Selmer Buhl

Autorisasjon (2007)

Siste vurderinger av Esben Selmer Buhl

En god lytter og kunnskap

Jeg har benyttet Esben i 3 år og opplever han som en veldig god lytter som tar seg tid med sine pasienter. Han er forståelsesfull og har mye kunnskap.
Det eneste minuset er at timene hans ofte blir forsinket (men det er jo fordi han ikke forhaster seg 😀).

Fantastisk lege

Behagelig lege, som alltid tar meg på alvor. Han lytter, svarer og er ekstremt profesjonell.
Har aldri vært borti en fastlege som er så på tilbudssiden. Lett forståelig danske som alltid følger opp blodprøvesvar.
Er han usikker på noe tar han en ekstra titt innom medisinske nettsider eller henviser videre til spesialist.
Kun varme ord å si om denne legen, som til en hver tid lytter, ser og finner den perfekte løsning for sin pasient. Han har til tider litt lang ventetid, men det er helt forståelig da han virkelig detter seg inn i problemstillingen til pasienten- dog tar han igjen den tapte tiden. Med et smil på lur og en beklagelse for lang ventetid er ikke dette merkbart.

Holder personlig til i en annen kommune da jeg har flyttet fra Hov, med reisevei på 30 min ønsker jeg ikke bytte til ny fastlege da totalopplevelse rett og slett er helt fantastisk.
Takknemlig og ekstremt ydmyk for at det finnes slike leger som Esben!

Styr unna

Han tar ikke meg på alvor. Får ikke medisiner jeg har gått på i over 30 år. Nekter meg medisin som kirurg på sykehuset skrev i epikrise at jeg skulle ha. Så jeg fikk ikke fornyet resept. Foreslår paraset for kroniske smerter.
Arrogant, lite empatisk.
Føler at han vil ha meg fortest mulig ut av kontoret igjen.
Lang ventetid. Aldri beklagelse for lang ventetid.

Tror han vet best.

Var på mitt første besøk hos denne legen for rutinemessig årskontroll. Satt og ventet en time over tiden før jeg kom inn. Førsteinntrykket sier meg at denne legen er lite vennlig og ikke bryr seg om pasient. Det var ikke noe smil å se, og ingen beklagelse for ventetiden. Han var veldig opptatt av hvilke medisiner jeg bruker. For kroniske smerter foreslo han Paracet som eneste løsning. Hadde ikke noen betydning hva min forrige lege har konkludert med at jeg skal ha og har brukt i flere år. Det hjalp ikke hva jeg sa og forklarte han. Var rett og slett arrogant og lite empatisk.
Timen endte etter få minutter med at jeg sa i fra at dette fører ikke til noe. "Vi har ikke kjemi, og jeg bytter til ny fastlege." Dette er sikkert en flink lege på sine felt. Men hvis man har kroniske lidelser og bruker faste medisiner, bør man ikke bruke denne legen!

Kunnskapsrik og empatisk

Opplever denne legen som dyktig og omsorgsfull. Han henviser videre raskt, og forklarer grundig og tydelig når det trengs. Legen tar seg god tid, og er lyttende, på en slik måte at man føler seg sett og hørt i møte med ham.