Mirja Aamodt

Autorisasjon (2006)

Mirja Aamodt er en av 68 fastleger i Nordre Follo

Siste vurderinger av Mirja Aamodt

Dårlig på kommunikasjon

Hun er faglig dyktig, men følte ikke at jeg ble tatt på alvor og følte meg ved flere anledninger avfeid når jeg tok opp mine problemstillinger. Hun kan i tillegg være veldig skarp i måten å formidle på. På bakgrunn av mine dårlige erfaringer velger jeg nå og bytte fastlege.

Ok inntrykk

Har opplevd Mirja som omsorgsfull og flink lege.
Men dessverre så har hun vært en del hard i fremtoningen, noe som ikke er behagelig.
Hun kan også virke bastant, og ofte er det vanskelig å få henne til forstå noe uten at det blir feil. Men dette svinger en del, så derfor har jeg valgt å bytte.

Bra på å undersøke, bruker tid på pasienten

Jeg synes at Mirja er en god lege som tar pasienten på alvor og bruker tid til å undersøke problemstillingen og symptomer. Det kan gå utover den avtalte tiden, men her prioriteres det kvalitet framfor hastighet.
Tildels manglende tilgjengelighet, telefonkø og av og til lange ventelister skyldes de generelle rutinene i kommunen og legekontoret og ikke den konkrete legen.

Totalt utilgjengelig på Pasientsky

E-konsultatsjon er ment for rask prosess og at man slipper å dra dit fysisk. Fikk svar etter halvannen uke etter å ha ringt opp og purret. FIkk beskjed om å ettersende info. Nye 3 uker gikk uten noe svar fra legen, og deretter kom melding på e-konsultasjon om at saken var avsluttet. Helt uakseptabelt!

Lang ventetid og dårlige rutiner

Har måttet vente i 40 minutter minst hver gang jeg skal inn til Mirja. Glemmer å skrive rekvisisjoner og «gir opp» å finne løsninger selv med relativt enkle problemstillinger.