Bjarte Sandve Helgøy

Olav V`s gate 13 4005 Stavanger
Bjarte Sandve Helgøy er en av 110 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Bjarte Sandve Helgøy

Uansvarlig

Mine foreldre hadde hans forgjenger i alle år Dr. Reidar Kleiven. En god lege for de begge. Dr. Bjarte Sandve Helgøy vil helst ikke ta på pasientene sine. Sitter på stolen å streker halsen er det meste han prestere. Heller klarere heller ikke å få resefter inn på apoteket, livsviktige medisiner. I et tilfelle ble det ringt fra både hjemmesykepleien og apoteket. Likevel tok det flere dager før han fikk resepten inn. Så han har ikke vist seg som en god lege for mine foreldre. Når det gjelder å få kontakt med legesenteret er det til tider umulig. Veldig dårlig forstålse fordi at noen av sekretærene ikke kan skikkelig norsk. Andre er veldig hyggelige og hjepsomme.

Empatisk og dyktig lege

Har vært til konsultasjon hos Dr. Helgøy, når min fastlege ikke he vært tilgjengelig. Dr. Helgøy møter pasienter med respekt og omtanke, samtidig som han evner å være profesjonell. Når du ber om råd, så får du oppsiden og nedsiden, slik at du selv kan avgjøre hva du ønsker å gjøre. Han tar seg god tid til å undersøke deg, selv om du er inne til en «vikartime». Andre leger har avslått samme spørsmål fordi du ikke er deres primærpasient.

Menneskelig og kunnskapsrik

Snart to år siden Kleiven gikk av og jeg fikk tildelt Helgøy. Jeg er superfornøyd. Helgøy er særdeles faglig dyktig, observerer kjapt og sørger for at hjelpen kommer fra riktig ekspertise. Noen leger blir drevet av makt og prestisje, og kan føles direkte arrogante. Mens andre blir leger blir det fordi de drives av interessen for faget og omsorg for mennesker. Føler absolutt Helgøy hører til sistnevnte, som gjør at jeg føler meg trygg. Her er jeg i gode hender, og det er det viktigste. Synes også administrasjonen er blitt mye bedre, de fortjener litt ros de og.

Veldig hyggelig når vi ble kjent!

Det var tredje gang etter min faste lege ble pensjonert!
Denne gang ble jeg tatt imot på en respektfull måte!
Vi snakket om mine problemer etter prostataoperasjon!
Han lyttet og kom med råd!
Han sendte meg tidlig til urolog som gjør at jeg er fri for
spredning i prostata!
Så langt godt fornøyd!

dårlig legen

han er ikke til å stole på ,fordi han ikke undersøker pasienter selv , men baserer henvisning på det pasienten forterler , uten å gjøre egen undersøkelse