Bjarte Sandve Helgøy

Legesenteret Olav V`s gate
Olav V`s gate 13 4005 Stavanger
Bjarte Sandve Helgøy er en av 111 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Bjarte Sandve Helgøy

Uinteressert og lite undersøkende/spørrende lege.

Jeg var hos denne legen ved en anledning da jeg hadde problemer med både rus og en infeksjon i kroppen. Han var lite spørrende og undersøkende, ikke særlig imøtekommende og tok seg lite tid til å høre på det jeg sa, og sendte meg kun videre til apoteket, som han mente skulle hjelpe meg videre. Kan hende rusproblematikk ikke er hans største fagfelt, og det kan jeg forstå, men hjelpen jeg mottok for infeksjonen i kroppen ble jeg svært skuffet over. Gikk heller til legevakten, der jeg fikk den hjelpen jeg trengte.

Trygg og imøtekommende

Det tar litt tid å bli kjent og fortrolig med en ny lege. Helgøy vil det beste for pasienten sin. Han tar seg god tid, men tar kanskje litt for lite initiativ til å undersøke for å skape trygghet, men så er det egentlig bare å spørre.

Empatisk og dyktig lege

Har vært til konsultasjon hos Dr. Helgøy, når min fastlege ikke he vært tilgjengelig. Dr. Helgøy møter pasienter med respekt og omtanke, samtidig som han evner å være profesjonell. Når du ber om råd, så får du oppsiden og nedsiden, slik at du selv kan avgjøre hva du ønsker å gjøre. Han tar seg god tid til å undersøke deg, selv om du er inne til en «vikartime». Andre leger har avslått samme spørsmål fordi du ikke er deres primærpasient.

Menneskelig og kunnskapsrik

Snart to år siden Kleiven gikk av og jeg fikk tildelt Helgøy. Jeg er superfornøyd. Helgøy er særdeles faglig dyktig, observerer kjapt og sørger for at hjelpen kommer fra riktig ekspertise. Noen leger blir drevet av makt og prestisje, og kan føles direkte arrogante. Mens andre blir leger blir det fordi de drives av interessen for faget og omsorg for mennesker. Føler absolutt Helgøy hører til sistnevnte, som gjør at jeg føler meg trygg. Her er jeg i gode hender, og det er det viktigste. Synes også administrasjonen er blitt mye bedre, de fortjener litt ros de og.

Veldig hyggelig når vi ble kjent!

Det var tredje gang etter min faste lege ble pensjonert!
Denne gang ble jeg tatt imot på en respektfull måte!
Vi snakket om mine problemer etter prostataoperasjon!
Han lyttet og kom med råd!
Han sendte meg tidlig til urolog som gjør at jeg er fri for
spredning i prostata!
Så langt godt fornøyd!