Solveig Hopsnes

Autorisasjon (2006)

Solveig Hopsnes er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Solveig Hopsnes

Vurdering

Behagelig og grundig undersøkelse. Føler at hun tar seg nok tid til undersøkelsen, føler iķke hun stresser.Rask til å sende videre til spesialist eller røntgen. Til tider har det vert lange forsinkelser ved avtalt time. Dette kan aksepteres da hun gir ver pasient god tid.

Svak på oppfølging og tilbakemelding

En bra lege når man først kommer til. Tar seg tid til å undersøke og kommuniserer godt.
Hun er nesten alltid forsinket i forhold til oppsatt time. Opplever henne som svak på oppfølging/tilbakemelding, dersom man har blitt henvist videre til spesialist/røntgen e.l. der svaret sendes til fastlegen. Man må alltid purre, gjerne flere ganger før man får noen tilbakemelding. Mulig hun har en litt svak administrasjon med mangel på rutiner?
Kontoret bærer preg av å være overfylt med papirer og er tildels litt støvete. Dårlig renhold på toalettet for pasienter. Håper deler av dette blir bedre ved flytting til nye lokaler.

Dyktig og tillitsvekkende lege

Legen er dyktig og tillitsvekkende, flink til å lytte. Altså empatisk. Man føler at hun tar problemer på alvor, er grundig, og flink til å følge opp. Det er også helt greit og meget enkelt å bestille time, eller justere resepter, gjennom app'en HelseRespons. Anbefaler denne! Får umiddelbar respons om mottatt SMS, og forslag til time i løpet av kort tid. Får time i løpet av noen dager, men vet at jeg kan komme til kjapt eller umiddelbart om det er behov, og det er betryggende.

Bra oppfølging

Tar seg tid til å lytte. Sender videre til spesialist hvis hun lurer, eller jeg lurer.Lett å prate med når hun blir kjent med deg. Kan være forsinket, men da tenker jeg at det er min tur en annen gang å trenge litt mer tid.

Fantastisk lege som tar seg tild

Hun er grundig i sin utredning
Tar seg tid til å lytte og er flink å kartlegge helhet gjennom å stille spørsmål
Hun bryr seg om meg som pasient
Jeg opplever henne som en dyktig lege
Henviser videre dersom det er behov for det