Kalfaret Legesenter DA

Telefonnummer55 55 32 5055 55 32 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Kalfarveien 20 5018 Bergen

Siste vurderinger av Kalfaret Legesenter DA

Meget Misfornøyd!

Lege: Barbara Merethe Gillow Skrevet

Hun var dømmende, trekker konklusjoner uten å undersøke eller lytte. Jeg ble kritisert og avfeid.

jeg forlot kontoret gråtende, fikk angstfall da jeg kom hjem. Bor omtrent redd ved kontoret.

Trodde hun var på feire ringte inn får å forlenge sykemelding ettersom jeg ikke hadde fått ny time eller innkalling.

Fikk beskjed at hun ønsket meg inn på time med engang. Dette var altså på fredagen, hadde vært inne hos henne mandags morgen.

Fikk angstfall før timen grunnet behandling jeg fikk første time. Kom inn og fikk kjeft for hun ikke hadde kommet i kontakt med meg. Selv om jeg ikke hadde et enste ubesvart anrop fra legesentret den uken, sto heller ikke noe ang å ta kontakt i mail. Sjekket om dem hadde rett nr, det hadde dem.

Kjeftingen forsettet, nektet å høre på meg. Hun var svart negativ til at jeg hadde gått til privatlege( i april) og mente grunnet min jobb hadde jeg ikke råd til dette. Leste opp fra mandags besøk der hun har skreve feil flere steder. Ga meg ikke mulighet til å rette opp før hun ringte for å råde seg med en annen. Her forsettet hun å gi feil info.

Jeg har nå byttet fastlege, altså etter bare 2 besøk.

Behagelig og dyktig

Lege: Barbara Merethe Gillow Skrevet

Jeg fikk time hos Gillow da min fastlege var på ferie. Jeg opplevde henne som svært behagelig og dyktig! Hun ga meg et så godt inntrykk at jeg på vei ut vurderte å bytte over til henne som fastlege!

Ubehagelig og frekk lege

Lege: Barbara Merethe Gillow Skrevet

Gikk til denne legen kun et par ganger, ettersom hun var veldig uforskammet. Hun sa blant annet at jeg sikkert var deprimert, fordi jeg var overvektig. Jeg hadde tatt av 30 kg når jeg var der, og var veldig glad og fornøyd med kroppen min. Jeg opplevde det som veldig sårende.

Hun hørte ikke på det jeg sa og mente at jeg måtte være deprimert (uten å stille et eneste spørsmål om symptomer). Hun var veldig nedlatende og hadde veldig ovenfra-og-ned-holdning. Jeg ba om å bli henvist til spesialist, men hun kjeftet på meg, fordi jeg hadde satt meg inn i ting på egen hånd. Hun ville ikke ha noe av at jeg sa henne i mot, selv om jeg refererte til forskningsartikler fra velrenommerte tidsskrifter.

Jeg byttet lege og ble møtt med respekt der, og ble henvist til videre utredning hos spesialist, hvor jeg fikk diagnose.

En meget dyktig lege

Lege: Knut-Arne Wensaas Skrevet

Wenaas er en meget dyktig lege. Ikke bare holder han høyt faglig nivå, men er hyggelig, empatisk og lytter til sine pasienter. Han handler raskt når det gjelder prøver og henvisninger. Diagnoser og forordning av medisiner forklares og begrunnes på forståelig vis. Også det øvrige personalet ved legesenteret er imøtekommende og ekspeditte.

Viser lite empati

Lege: Barbara Merethe Gillow Skrevet

Svært misfornøyd! Lytter ikke til meg og mine behov. Man føler seg til bry når man er hos henne og hun bruker minimalt med tid. Er alltid forsinket. Hun er nedlatende og virker å ha lite kunnskap og forståelse dersom man har psykiske utfordringer.