Umer Ahmed Sheikh

Autorisasjon (2009)

Umer Ahmed Sheikh er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Umer Ahmed Sheikh

Veldig god lege og vikar

Denne fastlegen skårer høyt, han hadde en periode en kvinnelig vikar som fikk dårlige reviews. Nå er en ny vikar på plass et års tid, og jeg kan anbefale han på det sterkeste! Hyggelig, oppmerksom, ryddig og virket svært dyktig og oppdatert. Kan anbefale han på det varmeste:-) Så dette er win-win. Enten blir han, og det er topp, eller så kommer Umer tilbake, og det er også topp!

Dyktig lege

Har hatt dr.Sheik som fastlege i flere år nå, og har vært svært fornøyd. Opplever han som både hyggelig, imøtekommende, dyktig og ikke minst faglig oppdatert.
Han jobber ikke fulltid, så man kan ikke alltid få time samme/neste dag, men hvis det har hastet har jeg fått en time hos en av de andre legene på senteret.
Dessverre har han vikar frem til oktober 2021. Gleder meg til han er tilbake.

Fantastisk fastlege, men dårlig vikarlege

Jeg har gått til Umer i flere år nå, og han er den beste fastlegen jeg noensinne har hatt. Dessverre så har han nå en langtidsvikar som jeg er langt mindre fornøyd med. Jeg måtte inn til vikaren her om dagen for henvisning for fertilitetsutredning. Etter å ha ventet over en halvtime på vikaren så ler vedkommende av meg etter at jeg ber om henvisning. Vedkommende ser ikke på meg, men mumler og stirrer heller inn i skjermen, og stiller ingen spørsmål. Jeg prøver å fortelle om oppfølging jeg nettopp har hatt på Ullevål, men kommenterer det ikke og stiller ingen spørsmål da heller. Etter å ha vært inne hos vikaren i 4 min avsluttes timen. I etterkant viser det seg at klinikken vedkommende har henvist meg til er helprivat og at henvisningen er mangelfull. Klinikken har heldigvis sagt at de skal hjelpe meg allikevel og henvise meg videre til rette sted dersom det er nødvendig.

Fantastisk lege men elendig vikar

Det føles kjipt å skrive en slik review på Umer sin side, men det er viktig at potensielle pasienter får med seg at det ikke er Umer de får som fastlege om de bytter til ham, men vikaren hans.

Jeg har vært strålende fornøyd med Umer som lege! Han er oppmerksom, hyggelig, engasjert og empatisk, og jeg har stolt 100% på han på konsultasjoner hos ham. Når han er tilbake på jobb vil jeg helhjertet anbefale han som fastlege.

Dessverre har han en langtidsvikar, [navn fjernet av moderator], som bryter med de fleste idealene han bruker i sin praksis, og som gravid har jeg sett meg nødt til å bytte fastlege. Umer er kjent for å være flink med svangerskapsoppfølging, men min opplevelse på kontroll hos [navn fjernet av moderator] har vært på et så mangelfullt nivå at jeg har måttet få ekstra konsultasjoner andre steder for å få den hjelpen jeg har krav på. Det er, som kommentaren under skriver, svært synd at Umer antageligvis mister pasienter pga dette, i den grad han er en fantastisk fastlege. Men som gravid kan jeg dessverre ikke la [navn fjernet av moderator] ha ansvar for meg og barnet sin helse.

Enestående lege men elendig vikar

Umer Sheikh er en av de beste fastlegene jeg har hatt. Empatisk, faglig veldig solid, en god lytter, veldig god oppfølging. Vikaren hans derimot er for meg en katastrofe. Hun opptrer lite profesjonelt: prøver å rekruttere til sin privatpraksis, kommer for sent selv om du er første pasient, leser private meldinger under konsultasjon, henviser til dyre prøver som ikke dekkes av det offentlige uten å forklare hva det dreier seg om, ber deg om å velge mellom spesialister (i mitt tilfellet nevrolog eller øre nese hals) og bruker tre uker før hun henviser deg videre til helt opplagte undersøkelser. Ingen oppfølging av prøver som viser store mangler. Veldig synd at en slik lege høyst sannsynlig bidrar til at Umer Sheikh mister flere pasienter. Selv har jeg søkt meg bort da jeg ikke ønsker at vikaren Irene Shestopal skal ha ansvar for helsen min i lang tid framover.