Pål Jacob Helmen

Autorisasjon (2011)

Pål Jacob Helmen er en av 12 fastleger i Gran

Siste vurderinger av Pål Jacob Helmen

Kul lege

Kom inn til Helmen da min fastlege hadde permisjon, og sønnen min på 4 år hadde hatt veldig høy feber.
Legen tok seg god tid og sjekket nøye etter "vondter". Sønnen min som blir litt sjenert når vi er hos lege eller lignende åpnet seg opp og snakket med legen. Helmen blåste opp en engangshanske og tegnet ansikt på til sønnen min fordi han var så "flink" som lot legen sjekke han ordentlig. Denne "ballongen" hadde han med seg overalt etterpå. Og når sønnen min fortalte at han hadde vært hos legen, refererte han til legen som "den kule legen". Vi følte oss godt ivaretatt på alle måter. Ikke noe problem at fastlegen er i permisjon når legesenteret har så gode alternativer når man trenger en sjekk:)

Blid og hyggelig lege.

Jeg kom til ham etter et fall da fastlegen min hadde permisjon. Ble møtt på en veldig hyggelig og uformell måte som akuttpasient og han brukte god tid på å undersøke meg før han ringte opp til sykehuset og ga beskjed om at han sendte meg opp. Ble raskt røntget og brudd ble påvist.
Etter at jeg kom hjem så ringte han meg opp for å høre hvordan det sto til og for å forsikre seg om at jeg hadde fått diagnosen og at jeg hadde snakket med lege på sykehuset etter røntgenundersøkelsen med tanke på hvordan jeg skulle forholde meg videre.

Har tenkt å bytte fastlege så kan like godt bytte til ham siden jeg er fornøyd med servicen jeg får på legesenteret av sykepleiere/helsesøstre. Det er sjelden man står lenge i telefonkø. dessuten får man vite hvor i telefonkøen man står og tilbud om å bli ringt opp igjen hvis man taster et par taster og legger ijen en beskjed før man legger på...et system man burde hatt på alle legekontorer :-)