Maria Johanna Christina Blikman

Moland legesenter
Kystveien 690 4815 Saltrød
Maria Johanna Christina Blikman er en av 43 fastleger i Arendal

Siste vurderinger av Maria Johanna Christina Blikman

Følger bra opp, spesielt i passientsky

Maria er en flott familielege. God med barn og voksne. Selv om det er oss voksne som kommer på time spør hun alltid hvordan det er med barna. Hun følger opp godt, og ringer gjerne spesialist for råd om det trengs. I passientsky får man gjerne tilbakemelding på blodprøver både kvelder og helger.

Fin og flott doktordame med stort hjerte

Overraskende lett å snakke med henne om både det vonde og det pinlige. Følger meg opp nøye og alltid med en smil selv om jeg krever mye tid. Eier tålmodighet og bryr seg. Er åpen om hva hun tenker og er selvkritisk. Lar vente på seg men er verdt det.

En lege med ønske om å bli kjent med sin pasient

Opplevelse av at denne legen er grundig og nøye. Hun utførte ved min første konsultasjon, et nøye interview for å få en bedre innsikt i min helse. Følte meg trygg på at hun ville ivareta min helse.

Fornøyd

Kan virke stresset over forsinkelser i løpet av dagen, men jeg og ungene får alltid den hjelpen vi trenger. Byttet fra en annen leve til henne og jeg er veldig fornøyd. Maria fulgte meg tett når jeg var gravid og følte meg trygg.
Anbefaler henne virkelig.

Lite tilstedeværende, følger ikke opp pasientene sine

Dr. Blikman gir inntrykkk av, å aldri være forberedt til time, hun virker stresset og overarbeidet. . For LAR - Pasienter er det ingen vits i å ha henne som lege, - da hun ikke er i stand til å ta avgjørelser selv til det beste for pasienten sin, eller så kan hun love ting, - og så går tilbake på dette senere. Anbefaler LAR Pasienter om å bruke andre leger, istedenfor å bruke 200 kr; på en time, for å bli konfrontert med at man er forhenværende narkoman, og sendt ut igjen, uten hjelp i nødsituasjoner, som f.eks sterke smerter som tilsier at man trenger øyeblikkelig medisinsk hjelp, - der Blikman heller foreslår å høyne A-preparat dosen på Opiat-substitutter, istedenfor å gi egnet medisin i form av tilgjengelige b-preparater. Er man diagnostisert med alvorlige fysiske, og psykiske lidelser, - vil ikke Dr. Blikman være til hjelp/Støtte for sine pasienter, eller kunne tilby et adekvat tilbud om smertelindring.