Helene Birgit Linnea Lindbäck

Gauterødveien 6B 3154 Tolvsrød
Helene Birgit Linnea Lindbäck er en av 33 fastleger i Tønsberg

Siste vurderinger av Helene Birgit Linnea Lindbäck

Krass og lite imøtekommende

Har hatt Lindbäck som fastlege så lenge jeg kan huske, endelig valgte jeg å bytte. Gang på gang har hun ikke tatt meg og mine plager seriøst. Hun har åpenbart vanskelig for å tro pasienter når de mener noe er galt. Det er tross alt de som kjenner kroppen sin best. Hun virker lite interessert i pasientens beste og tidvis virker hun spydig og krass. Hun fortsetter å gi samme behandling til tross for at det ikke gir resultater og virker generelt lite kompetent. Ikke en lege jeg vil anbefale til noen.

En veldig bra lege etter mon mening.

Jeg opplevde at hun kjempet for meg og tok meg seriøst. Hun lyttet og fikk meg til og føle at hun virkelig hadde et ønske om at jeg skulle bli bedre og at hun skulle hjelpe meg på veien.

Ikke å anbefale

Da min lege var i permisjon en periode måtte jeg bruke henne, ved termin av graviditeten og på etterkontroll.

Hun er veldig hardhendt, lite omsorgsfull og kan virke ufin.

Ville aldri brukt henne som fastlege.
Hvis jeg hadde måtte gå til henne igjen, hadde jeg heller vært syk!

Ikke bra...

Oppleves som frekk, arrogant, humørsyk og helt blottet for empati. En lege må etter min mening være utstyrt med en god porsjon ydmykhet og være flink til å virkelig lytte til sine pasienter.

dårlig lytter

Hun har kunnskapen, men ikke så veldig flink til å høre på det jeg forteller og sier. Når jeg er hos hun får jeg følelsen av at hun ikke er så veldig glad i jobben hennes. jeg har prolaps og har fått konstantert dette ved MR. når jeg fortalte henne dette begynte hun å kjefte på meg fordi det var feil. Må bli bedre på å kommunisere og lytte til pasienten. Det er tross alt pasienten som har problemet og vet hva han/hun føler, ikke lindback. Hun finner som oftest en lødning på problemet, noe som er bra, men jeg har av en eller annen merkelig grunn nesten alltid gått ut av kontoret hennes gråtende. ønsker å bytte fastlege.

Ikke så fornøyd

Jeg hadde hatt henne i et par år, og angrer på at jeg ikke byttet henne ut for lenge siden.
Jeg synes ikke hun var imøtekommende og så veldig nedverdigende på meg da jeg kom til timen. Hun var ikke særlig hyggelig og stilte meg spøsmåltegn ved private ting som hun ikke hadde noe med å gjøre og som ikke var relevant med timen. Når man bestiller en time hos lege for sjekk, så skal ikke legen stille spørsmål for HVORFOR man ønsker å bli sjekket, spesielt når det ikke hadde noe å si for hva/hvorfor.
Hun kan kanskje bli bedre på å ikke se rart på folk som kanskje ser litt annerledes ut, ha en litt hyggeligere imøtenkommenhet og være litt mer åpen.
Hun kan ha en finere tone til ting som kanskje høres rart ut i hennes ører og akseptere det faktumet at folk faktisk er forskjellige.

Det positive er at hun er ei flink lege og haren høy kompetanse innen feltet hennes. Hun finner ut av ting ganske lett, meget dyktig og kunnskapsrik.

Super Lege

Hun er en fantastisk lege som tar deg på alvor. Hun sender henvisninger med en gang hvis det er noe hun "lurer" på. Jeg ble henvist til sykehuset ved første legebesøk pga en sykdom jeg har, min tidligere lege har aldri undersøkt meg så grundig. Datteren min har også henne som lege, og datteren min føler seg trygg der. Jeg opplever henne som seriøs, kunskapsrik, empatisk og hyggelig. Vanskelig å få time, men de er løsningsorientert hvis det haster. Det er alltid litt ventetid, men det er det stort sett på alle legekontor.

hyggelig

Hun er hyggelig men Mangler kunnskap. Kommer stadig noe nytt og hun er overhode ikke oppdatert. Sykdommer som gamle mennesker får er det eneste hun kan. Også er hun ALLTID forsinka.

svært omsorgsfull og dyktig

Har mye å gjøre så det kan ta litt tid for å få time.
Yter den beste service.
Ansvarsfull.
Dyktig, kan sitt fag.

Utilgjengelig og kjølig

Dessverre ikke mange positive opplevelser her. Hun er nok faglig dyktig, men varme og imøtekommenhet er fremmedord. Det er også irriterende vanskelig å få time, og absolutt uaktuelt å få noen form for henvisning pr telefon. Passer dårlig med to ukers ventetid bare for å få henvisning til fysio for en skade jeg har hatt i flere år, som hun har fulgt opp jevnlig. Ingen hjelp eller informasjon om behandlere som får kommunal støtte og dermed gir mulighet for frikort 2, kun info om senterets egne private behandlere som er mye dyrere. Får dessverre en snikende følelse om at det ligger noe økonomisk bak. Ønsker å bytte fastlege.

Dyktig.

Her er nok opplevelsene delt. Kan være litt vanskelig å få en time, men når jeg først har fått en, kan jeg være sikker på rett diagnose og behandling.. HVER ENESTE GANG. Barna og jeg blir hos Lindbäck.

Overfladisk

Jeg har aldri følt meg vel hos henne, gruet meg til å bestille time. Hun er korrekt, men overfladisk, hører ikke etter på det du forteller. Jeg måtte selv finne ut hva som plaget meg før jeg ble sendt videre, har heldigvis byttet lege.

Kan bare si meg enig

Kan bekrefte ord for ord vurderingene under, "Styr unna!"
Det er nøyaktig det samme jeg (og min familie) opplever.

Styr unna!

En typisk "ovenfra-og-ned" lege som får deg til å krympe deg. Tar ikke dine henvendelser på alvor, og er tidvis nærmest frekk. Barna hater å gå til henne. I tillegg er det nesten umulig å få svar når en ringer kontoret.

Trygg og sikker på seg selv

Tar "problemet" ditt på alvor. Utreder et hvert problem, og finner stort sett ut hva som feiler deg. Meget dyktig, og lang erfaring. Virker aldri usikker, og er veldig trygg på det hun driver med. Som kvinne føler man en ekstra fortrolighet, og det føles lettere å ta gynekologiske prøver o.l.