Cecilie Elisabeth Dønnum

Autorisasjon (2015)

Cecilie Elisabeth Dønnum er en av 42 fastleger i Ullensaker

Siste vurderinger av Cecilie Elisabeth Dønnum

Vanskelig å få hjelp

Er sjeldens hos legen, men de gangen jeg har vært henne har jeg bare fått beskjed om å fortsette med "hjemmebehandling" selv om det ikke har fungert. (Det er jo derfor jeg drar til legen). Det er lite hjelp å få, og hu sier hu ikke helt vet. Har spurt etter om hu da kan henvise meg til noen som kan hjelpe, men det er tydeligvis vanskelig. Fikk en turnuslege forrige gang, og har aldri fått så god hjelp som da. "Jeg vet ikke" er ikke godt nok når man er lege, og spesielt ikke hvis man ikke prøver å oppsøke hjelp hos noen andre kollegaer eller henviser til spesialist. Blir til at man kvier seg for å gå til legen, og sånn skal det ikke være.

Utrolig omsorgsfull lege

Det er alltid hyggelig å komme til Dr. Dønnum. Min svigermor er pasient der og jeg drar dit jevnlig med henne. Dr. Dønnum tar seg god tid, og er genuint interessert i hvordan svigermor har det, i tillegg er hun veldig tålmodig og hjelpsom. Vi avtaler tid fra gang til gang, og utenom dette kan vi bestille time på nettet. Veldig enkelt og greit.

Liten tid, Liten tillit

Har vel aldri følt meg til bry for fastlegen før. Men det gjør jeg etter at jeg begynte å gå hit.
Når du blir stilt spørsmål om hva som plager deg og du etter beste evne prøver å formidle plagene dine og du plutselig blir snakket til " ja men så si det da, ikke så lett å forstå" i en irritert tone. Ikke det du forventer hos fastlegen din. Men, det bekrefter bare mine mistanker om at hun virker mindre interessert.
Heldigvis er det mulig å bytte fastlege!

Flink lege!

Min forrige lege gjorde seg opp meninger uten å sjekke fakta eller høre på meg, som resulterte i at jeg brukte masse penger på privat gynekolog i stede (hvor han fant ut av det med en gang og jeg fikk behandling). Min tidligere lege er også eldre, jobbet i mange, mange år og opparbeidet seg «erfaring». For meg virker det som at noen av de legene tar for lett på ting og skal ha pasienten ut raskest mulig. Cecilie følger opp, hører, er erfaren, og kan/vet mye. Hvis det er noe hun ikke er skråsikker på, sjekker hun det opp for å være sikker på at pasienten får riktig og god behandling. Er også lett tilgjengelig dersom man lurer på noe. Jeg er en frisk person som er sjeldent hos lege. De gangene det er noe og jeg er hos legen er jeg alltid veldig fornøyd, etter at jeg byttet lege til Cecilie.

Klarte å hoppe etter Renaa (Wirkola)

Etter å hatt samme fastlege siden slutten av 80-tallet, var spenningen stor da jeg måtte bytte fastlege sommeren 2016. Men... det var virkelig ingenting å bekymre seg for.

Hun er meget dyktig i sine saker, og jeg føler hun har sett hele meg. Veldig takknemlig som fikk en like dyktig lege igjen.
Kan virkelig anbefale henne på det varmeste.

Vil også si at det er veldig effektivt å bestille time o.l på sms. Alltid i orden dagen etterpå :-)