Preben Alvær Slaatten

Autorisasjon (2013)

Senterlegene Telefonnummer55 39 70 0055 39 70 ...
Åsane Senter 42 5116 Ulset
Preben Alvær Slaatten er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Preben Alvær Slaatten

Hyggelig, lyttende og kunnskapsrik

Jeg er ganske overrasket over den negative kritikken som Slaaten har fått. Riktignok har jeg bare vært hos han en gang, men det samme gjelder de fleste som er misfornøyd. Han er veldig grei å diskutere med. Stiller fornuftige spørsmål og forklarte godt. Lytter også til det jeg sier. Litt større forsinkelser enn det jeg er vant, er det eneste som trekker ned. Men totalt sett har jeg et godt inntrykk.

Hyggelig og flink med barn

Vanlig fastlege er i permisjon, så min sønn fikk time hos Preben. Var litt spent mtp dårlige tilbakemeldinger her, men inntrykket var veldig positivt. Måtte vente ganske lenge, men det så jeg alle de andre måtte den dagen. Var veldig hyggelig og særdeles flink med barn. Tok seg god tid og forklarte nøye.

Selvsikker og ufølsom lege

Jeg har vært hos Preben et år nå og har bestemt meg for å bytte lege. Jeg har div psykiske utfordringer som er vanskelig å snakke om, men jeg har vært helt åpen mot ham. Jeg møter liten forståelse, mangelfulle kunnskaper innenfor dette området. (han må stadig søke opp og Google for å gi et svar) Det jeg liker minst er at han prøver å grave fordi han er nysgjerrig, ikke for å hjelpe meg.
Han er meget utilgjengelig, svarer ikke på hendvendelser, virker lite forberedt hver gang og har liten evne til å se sin egen begrensning.
Man kan ikke kreve at en lege skal kunne alt, men da bør de ikke late som de kan alt. Litt mer ydmykhet overfor pasientene ville hjulpet mye.

Kan stole på

Er veldig fornøyd med Preben som fastlege. Har alltid blitt møtt med forståelse og han har gjort mye for å hjelpe meg med mine problemer.
Er og veldig fornøyd i oppfølging på barna mine, tar seg tid og er dyktig i kommunikasjon med barn.

Nedlatende

Besøkte han da jeg hadde et følsomt problem, ble møtt med lite forståelse og ble avbrutt da jeg fortalte om situasjonen min. På toppen av det hele ble jeg og fortalt at han hadde dårlig tid og at jeg tross alt bare hadde bestilt en legetime som varte i 10 minutter - dette hadde ikke jeg fått beskjed om på forhånd. Når jeg videre skulle ta blodprøver fikk jeg ingen beskjed om hvor jeg skulle gå for å få dette gjort og stod som et spørsmålstegn utenfor døren hans, banket på igjen, men fikk ingen svar fra han så jeg ble nødt til å henvende meg i resepsjonen for hjelp. Var allerede nervøs da jeg kom til timen og dette ble forverret da jeg ble møtt med lite medlidenhet og følte at han egentlig bare ville ha meg ut igjen fra kontoret sitt for å møte neste pasient. Jeg har forståelse for at leger er veldig travle mennesker, men da må man gjerne bli flinkere til å utnytte den korte tiden man har sammen med hver enkelt pasient for å best mulig svare på spørsmål og for å berolige dem om eventuelle helseplager. Da jeg gikk fra timen var jeg både frustrert og lei meg fordi jeg syns dette var en veldig ugrei opplevelse. Jeg fikk ikke oppfylt det jeg trengte som pasient i dag og blir nødt til å bestille en ny legetime hos en annen lege for å få svar på mine spørsmål og bekymringer.